Hamiltonův nový volant: Co si přináší z McLarenu a v čem se líší od Rosbergova?

Petr Hlawiczka, 14. února 2013, 06:10 Google+

Lewis Hamilton si musí zvykat nejen na nové lidi, ale i na novou techniku a způsob ovládání vozu. S inženýry již zapracoval na přepracování volantu, který používá v novém voze F1 W04. V čem se liší od toho, který používá Nico Rosberg, a co si přinesl z McLarenu?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 14.02. 13:16) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Britský pilot měl s volantem Mercedesu problémy, proto jednou z prvních věcí, na kterých začal pracovat s inženýry nového týmu, byla jeho úprava.

Počet tlačítek na něm byl vyšší, než na co byl zvyklý u McLarenu: "Proto jsem to párkrát řešil," komentoval první zjednodušení ovládacího prvku. Na rozdíl od Rosbergova volantu obsahuje nyní nejen nižší počet ovládacích prvků, ale také designové změny.

mclaren
Hamiltonův loňský volant, který používal u McLarenu (foto: McLaren Mercedes)

U McLarenu například u otočných ovladačů viděl pouze aktuálně nastavenou hodnotu, u Mercedesu byl odkryt celý číselník a na vybranou hodnotu ukazovala šipka. Rosberg zůstává u původního řešení, na které je zvyklý.

Dalším rozdílem je aktivace KERSu: Zatímco Mercedes používá tlačítko vlevo nahoře na volantu (Boost), Hamilton preferuje přepínač v zadní části volantu. DRS se loni ovládal pomocí pedálu nohou, na volantu Brita se pro aktivaci horní klapky zadního křídla objevuje tlačítko v místě původně určeném pro KERS.

rosberg
Volant používaný minulý rok Nicem Rosbergem má více prvků (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Důvodem je to, že se letos DRS už v trénincích a v kvalifikaci nebude moci používat kdekoliv, ale pouze v zónách, které určí FIA pro závod. Hamilton sice byl pro zachování loňského stavu, většina pilotů však byla pro zjednodušení. Výhoda z ovládání pedálem tak už není velká, váha navíc se dole v kokpitu nevyplatí.

volant
Nový volant Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Popis funkcí:
 1 - LED ukazatele otáček motoru
 2 - Omezovač otáček pro jízdu boxovou uličkou
 3 - Potvrzení pokynu předávaného z boxové zídky rádiem
 4 - Nastavení dobíjení KERSu (ovlivňuje vyvážení při brzdění)
 5 - Aktivace rádia pro komunikaci
 6 - Kalibrace systémů pro aktuálně nasazenou sadu pneumatik
 7 - Přísun tekutin do přilby
 8 - Nastavení diferenciálu pro nájezd do zatáček
 9 - Ovládání v menu, posun o 10 položek (alternativa +1 je na pravé straně)
10 - Aktivace DRS
11 - Neutrál
12 - Zařazený rychlostní stupeň
13 - Nastavení diferenciálu pro rychlé zatáčky
14 - Mapování motoru
15 - Dočasné zvýšení výkonu motoru (max. 18 000 ot/min)
16 - Multifunkční ovladač
17 - Nastavení bohatosti směsi paliva
18 - Nastavení diferenciálu pro průjezd zatáčkou

 

Podrobnější popis původního volantu Mercedesu včetně videa najdete zde.

Jak se liší volanty ostatních týmů?
- Ferrari
- Caterham
- Red Bull
- Williams

Vytisknout

Diskuze: Hamiltonův nový volant: Co si přináší z McLarenu a v čem se líší od Rosbergova?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 14.02.2013 13:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Symonds o procedurách při nájezdu na rošt: Jak připravit co nejlepší start?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud