První test letních pneumatik! Co nás v obchodech letos čeká?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. února 2018, 11:43 Aktualizováno 23.2.2018, 12:22 Google+

První test letních pneumatik přináší tradičně magazín Autobild, když zkouší brzdnou dráhu na mokru a suchu. Letos se testu zúčastnilo 51 dezénů v rozměru 195/65 R15. Z nich pouze 20 postupuje k dalším disciplínám. Překvapení pro rok 2018 se jmenuje Firestone, když skončil na 3. místě. Nejlépe brzdí pneumatika od Hankooku a český zástupce Barum obsadil solidní 21. místo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Test pneumatik: Continental PremiumContact 5

Test pneumatik: Continental PremiumContact 5 | foto: pneumatiky.cz

Sdílejte článek

Metodika byla jednoduchá: Automobil brzdil z rychlosti 100 km/hod na suchu a z rychlosti 80 km/hod na mokrém asfaltu. Jakmile zastavil, komisaři změřili obě brzdné dráhy, sečetli je a sestavili žebříček. Výhodou takového porovnání je jednoduchost a objektivita. Pokud s pneumatikou nedokážete včas zabrzdit, nezajímá vás ochrana proti aquaplaningu nebo její chování v zatáčkách.

Pro české řidiče je test zajímavý i proto, že rozměr 195/65 R15 je na našich silnicích s přehledem nejrozšířenější. Obouvá ho Škoda Fabia i Octavia, Volkswagen Golf, Ford Fiesta nebo Focus atd. Nyní už ale jednotlivé výsledky s komentáři k TOP 5.

Hankook Ventus Prime 3 (mokro: 35,2 m, sucho: 34,5 m, celkem: 69,7 m)

img-responsive

Test pneumatik: Hankook Ventus Prime 3 | foto: pneumatiky.cz

Hankook už dávno není neznámá značka. Jihokorejské dezény ukazují dlouhodobý technologický progres, navíc za rozumnou cenu. „Mezi českými řidiči jde o populárního výrobce, který nabízí výborný poměr ceny a výkonu. Navíc dokáže nabídnout i přiměřeně sportovní projev,“ říká Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz

Bridgestone Turanza T005 (34,3 m + 35,7 m = 70 m)

img-responsive

Test pneumatik: Bridgestone Turanza T005 | foto: pneumatiky.cz

Nová generace pneumatik nahrazuje dezén Turanza T001 EVO a od nástupce se dají čekat velké věci. „Turanza T005 je tak dobrá, že ji mnoho prémiových výrobců zařadilo do prvovýbavy svých vozů. Kvality potvrdila nejlepším výsledkem na suchu a v dalších testech ji nepochybně budeme vídat na medailových pozicích,“ očekává Schwangmaier z Pneumatiky.cz.

Firestone Roadhawk (36,5 m + 35,2 m = 71,7 m)

Neprémiová značka, prémiové výsledky. To je vystoupení dezénu Roadhawk. Když ale dodáme, že značka patří do koncernu Bridgestone, je vše o něco jasnější. Sdílení technologií je v takovém případě běžné a vy máte jistotu, že si za dostupnou cenu kupujete o třídu vyšší kvalitu. Ať už bude působení v druhé části testu jakékoliv, brzdný výkon je silnou stránkou této gumy.

Pirelli Cinturato P1 Verde (36 m + 36,2 m = 72,2 m)

img-responsive

Test pneumatik: Pirelli Cinturato P1 Verde | foto: pneumatiky.cz

Čtvrté místo patří italské prémiové značce. „Právě v menších rozměrech patří Cinturato P1 Verde mezi TOP pneumatiky v segmentu. A jakkoliv je Pirelli spojeno hlavně se sportovním projevem, nabídne tento dezén i přiměřeně komfortní jízdu,“ vyjmenovává kvality Schwangmaier.

Continental PremiumContact 5 (36 m+ 36,4 m = 72,4 m)

img-responsive

Test pneumatik:Continental PremiumContact 5 | foto: pneumatiky.cz

Historicky jeden z neúspěšnějších letních dezénů německé značky. Klíčem k úspěchu je pro ni vyrovnanost ve všech disciplínách bez nějaké slabiny. A jakkoliv je dezén na trhu již několik let, díky drobným inovacím na úrovni směsi má stále co nabídnout. Nikoho by nemohlo překvapit, kdyby z pátého místa vystoupal ještě výš.

Další umístění:

  • Falken Ziex ZE310 (35,9 m+ 36,7 m = 72,6 m)
  • Uniroyal RainExpert (34,5 m+ 38,7 m = 73,2 m)
  • Dunlop Sport BluResponse (37,3 m+ 36, m = 73,3 m)
  • Maxxis Premitra HP5 (38,1 m+ 35,6 m = 73,7 m)
  • Vredestein Sportrac 5 (37 m+ 36,8 m = 73,8 m)
  • Goodyear EfficientGrip Performance (37,6 m+ 37,5 m = 75,1 m)
  • Infinity Ecosis (37 m+ 38,1 m = 75,1 m)
  • Cooper Zeon CS8 (37,5 m+ 37,7 m = 75,2 m)
  • Nokian Line (38 m+ 37,5 m = 75,5 m)
  • Michelin Energy Saver+ (38,7 m+ 36,4 m = 76,2 m)
  • Avon ZV7 (38,2 m+ 38,3 m = 76,5 m)
  • Fulda EcoControl HP (39,6 m+ 37 m = 76,6 m)
  • Kleber Dynaxer HP 3 (37,7 m+ 39,2 m = 76,9 m)
  • Giti Synergy E1 (39,2 m+ 37,9 m = 77,1 m)
  • BF Goodrich g-Grip (39,1 m+ 38,3 m = 77,4 m)

Barum těsně neprošel, poslední místa patří čínským značkám

img-responsive

Test pneumatik: Barum Brillantis 2 | foto: pneumatiky.cz

Na smolném 21. místě skončil český zástupce Barum Brillantis 2. Na mokru zastavil na 38,3 m a na suchu na 39,4 m. O pouhých 30 cm tak neprošel do dalších bojů. „I tak je umístění v horní polovině zasloužené, když Barum patří k nejlevnějším zástupcům ve většině testů. Letos bude mít ještě dost možností uspět,“ hodnotí výkon českého zástupce Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz. Sítem bohužel neprošly ani další populární značky, například Semperit, Matador, Debica nebo Sava.

5-metrový rozdíl mezi vítězem a 20. místem je důvod k zamyšlení nad výběrem letních pneumatik. Jako z jiného světa pak působí číslo 93,1 m, což je součet brzdných drah nejhorší pneumatiky Fortuna G745. Podobně katastrofické výsledky si připsaly i pneumatiky Rotalla, Goodride, GT Radial nebo Hifly. A pokud pro vás není 5 m dostatečný argument, připomínáme, že přechod pro chodce má šířku 3-4 metry.

Vytisknout

Diskuze: První test letních pneumatik! Co nás v obchodech letos čeká?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Audi RS6 Avant Project Phoenix

Známý lyžař se pochlubil novou Audi. Má dvě tváře, 705 koní a neskutečný zvuk

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud