Putinova limuzína v Ženevě: Aurus Senat se hrdě postavil ikonám Rolls-Royce a Bentley

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. března 2019, 11:40 Google+

Ruská automobilka Aurus Motors přivezla na právě probíhající ženevský autosalon stroj, který je svým způsobem unikát. Aurus Senat totiž vznikl na přání ruského prezidenta a s jeho vývojem pomáhalo několik celosvětově významných automobilek, včetně Porsche. A jak vlastně tento první novodobý pokus o ruskou limuzínu dopadl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aurus Senat na autosalonu v Ženevě (Facebook/@aurusrussia)

Aurus Senat na autosalonu v Ženevě (Facebook/@aurusrussia) | foto: facebook

Sdílejte článek

Už na první pohled to rozhodně není zlé. Svými křivkami se Aurus rozhodl zapadnout mezi západní velikány na poli luxusního cestování, jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Mohutnost stroje však není jen optická, ale i fyzická. Rozhodně se totiž nejedná o žádného drobka.

Začněme třeba prodlouženou limuzínou, jejíž obrněná varianta se poprvé ukázala minulý rok na inauguraci ruského prezidenta Vladimira Putina. Tento stroj je dlouhý 6 630 mm a jeho rozvor má hodnotu 4 300 mm. Prodloužená varianta Rolls-Royce Phantom „Extended Wheelsbase" tak může jen tiše závidět.

Do pořádných rozměrů však narostl i menší sedan, jehož délka dosahuje 5 630 mm a rozvor 3 300 milimetrů. Ostatně už při letmém pohledu do interiéru je celkem jasně vidět, že majitelé na zadních sedadlech si na stísněnost nebudou moci stěžovat.

A chybět jim nebude ani luxusní výbava. Před zadními sedadly jsou vidět displeje, loketní opěrka je vybavena ovládacími prvky a samozřejmě nesmí chybět prémiové čalounění, obkládání dřevem a kovové detaily. Dnes již celkem nevšedním prvkem jsou však záclonky na bočních oknech a zadním skle, které jsme sice naposledy viděli minulý rok i u Toyoty Century, ovšem na západě už se nejedná o příliš užívaný prvek.

Jak ovšem informoval web Carscoops, který oslovil přímo samotného výrobce, výbava každého kusu bude zřejmě dosti individuální. Podobně jako výše zmiňované automobilky Rolls-Royce nebo Bentley chce totiž Aurus nabídnout široké možnosti přizpůsobení vozu přesně podle požadavků klienta.

Moderní vybavení je však dobře patrné i z pozice řidiče. Za volantem nechybí plně digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je širokoúhlá obrazovka infotainmentu a se samotným řízením pomáhá bohatá paleta bezpečnostních asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí třeba adaptivní tempomat, automatické brzdění, rozeznávání značek, atd.

Co se pohonné jednotky týče, pod přední kapotou se ukrývá hybridní motor V8, který by měl nabídnout cca 598 koní a 880 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola. Sedan by tak měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 6 sekund, zatímco limuzína za 9.

zdroj: youtube.com

Aurus již v současnosti přijímá před-objednávky, ovšem současně varuje, že začátek výroby bude poměrně limitovaný. Již v příštím roce by však automobilka měla otevřít nový závod v Tatarstánu, který by měl umožnit zvýšení produkce na 5 000 kusů ročně.

Nezbývá tedy než jen čekat, s jakým úspěchem se Senat na trhu setká. A i kdyby mu to nevyšlo na západ od Ruských hranic, jsme si celkem jisti, že na východě by obstát mohl. 

Vytisknout

Diskuze: Putinova limuzína v Ženevě: Aurus Senat se hrdě postavil ikonám Rolls-Royce a Bentley

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Klasická Lada dostala čtyři motory v řadě, příliš dlouho však nevydržela

Skutečně velká přestavba? 5.6 litrový řadový 16-válec v klasické sovětské Ladě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud