DISKUZE K ČLÁNKU Whiting vysvětluje změny: Omezení průtoku paliva, 107 %, homologace motorů a další

Ředitel závodu vysvětluje změny v pravidlech a svůj názor na novinky. Dotýká se pneumatik, pětisekundových penalizací, měření průtoku paliva, homologace pohonných jednotek, pravidla 107 % a dalších zajímavých záležitostí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting vysvětluje změny: Omezení průtoku paliva, 107 %, homologace motorů a další

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 27.03.2014 21:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 24.03.2014 20:39
Kdo? 03 »
» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 26.03.2014 08:42
Je to smutné, ale existují lidé, kteří si… »
» McMatej (Hlasovalo 7 lidí) 24.03.2014 18:18
Jízda s uvolněným plynovým pedálem (lift and … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nasir

    188.175.189.XXX
    Pneu jen pro ty horší? "Piloti, kteří do Q3 nepostoupí, tuto sadu navíc mohou použít v závodě - jde o drobný bonus pro ty, kdo do poslední části kvalifikace nepostoupí."

    Co je to za hloupost? Ti, kdo podají horší výkon, jsou odměněni pneu pro závod, zatímco ti lepší nikoliv?

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Tam jde primárně o to, aby se v Q3 jezdilo. Že se tím horším jezdcům poskytne nepatrná výhoda, v tom bych problém neviděl. Ostatně ji měli vždy, když nepostoupili do Q3, protože ušetřili sadu pneu.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.98.149.XXX
      a sme tam, kde sme boli ... 04

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    194.228.20.XXX
    Jízda s uvolněným plynovým pedálem (lift and coast)
    ..... poklesne u něj točivý moment o 120 kW či více.

    Točivý moment v kW??? Nějak v těch jednotkách tápete (pořád). 03

    + 7 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Kdo? 03

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Karel

      109.81.245.XXX
      Nevšiml jsem si, že by tady někdo tápal "pořád" v jednotkách (na rozdíl od základů aerodynamiky) - mohl bys uvést alespoň jeden příklad?
      Navíc to jsou slova Whitinga citovaná z FIA.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Je to smutné, ale existují lidé, kteří si zkrátka mají potřebu občas zbytečně kopnout. To, že nemají pravdu je věc druhá. Nikdo tady v jednotkách nikdy netápal, proto ses důkazu ani nedočkal. Ale nemyslím si, že by to někoho překvapilo.

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          194.228.20.XXX
          Už nevím pod kterým článkem se řešil výkon a kroutící moment ...

          Ale nechci to řešit v diskuzi, proto jsem to diskrétně nechal být.....

          + 3 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Takže se ani nejednalo o článek, aha.. Nevím, kterou diskusi myslíš (pochybuji, že bych se v tom spletl, ale vzhledem k tomu, že na příspěvky někdy odepisuji rychle a každý se občas plete, tak to 100% popřít samozřejmě nemůžu), ale vím o spoustě technických článků, kde jsem detailně psal o motorech, převodovkách či pohonném ústrojí obecně a odborníci vůči nim neměly výhrady, dokonce z nich citují a odvolávají se na ně.

            A pokud to nechceš řešit v diskusi a chceš být diskrétní, proč jsi to tedy v úvodním příspěvku vytáhl a nenapsal jsi nám to do emailu? Tu poslední větu, slovo v závorce sis mohl odpustit. Zrovna tebe jsem považoval za rozumnějšího člověka.

            Tohle je navíc přímo od FIA (od Whitinga), a já nechci jeho vysvětlování překrucovat a dle libosti si jeho citace upravovat, to je nepřijatelné:
            [odkaz na stránku]
            Málokdo ocenil, že jsme to přeložili kompletní.. a kdo chce, ten si kaňku vždy najde.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • McMatej

              McMatej

              176.67.230.XXX
              Vytáhl jsem to proto, že jsem doufal, že se to v tichosti opraví jako jindy pravopisné chby a podobné nepřesnosti. Vážně se v tom nechci šťourat. 20

              Takže k věci:
              Vážně trváš na tom, že kroutící moment se sníží o 120 kW?

              Ten první článek je tento [odkaz na stránku] a v něm se mi jedná o toto:

              Je pravdou, že se motory prakticky nikdy nevytočí na maximální hodnotu 15 000 otáček za minutu?
              AC: Při 10 500 otáčkách za minutu dochází k maximálnímu průtoku paliva - 100 kg/hod. Od nich dál po 15 000 ot/min už je křivka krouticího momentu plochá. Při vyšším vytáčení tedy dochází jenom k většímu tření a také spotřebě paliva, výkon ale neroste.

              Vážně myslíš, že při konstantním průtoku paliva je křivka krouticího momentu plochá, že dochází k větší spotřebě?

              + 2 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                109.81.245.XXX
                Nechceš se v tom šťourat, ale přesto v tom pokračuješ, dobrá. Jak si můžeš ověřit v odkazu, který jsem ti uvedl výše, nejedná se o pravopisnou chybu, jde o citaci oficiálního dokumentu FIA, takže smysl tvé otázky nechápu (ještě méně tvou prvotní narážku "pořád," ale když si myslíš, že ti to prospívá a díky tomu v očích druhých rosteš, budiž. Možná by ti taky vadilo, kdyby tě veřejně někdo obviňoval, že pořád děláš nějakou chybu, aniž bys ji doopravdy udělal).

                Samozřejmě, že krouticí moment se neuvádí v kW, ale když překládám výroky druhých (nyní Whiting), tak si je neměním k obrazu svému, podle toho, co je správné podle mě (totéž druhý odkazovaný článek - to nebyl rozhovor se mnou, ale s Andym Cowellem z Mercedesu, takže na tom, co si myslím, v tomto případě opravdu vůbec nezáleží). Pokud se ti takový bulvární způsob novinařiny líbí, máš naštěstí prostor si vybrat, které servery navštěvovat budeš a které nebudeš. My ale rozhodně budeme i nadále pokračovat v přesných překladech citací.

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    78.24.10.XXX
    Přání si napiš do dopisu Ježíškovi... "[Špičky nosu] jsou méně strukturální, než bychom si přáli,... "
    Už vidím, jak jsou všecny týmy hrrrr, aby plnili nějaká přání. Přání si strč někam, měli jste to jasně specifikovat. Pokud FIA nestanovila minimální sílu nárazu, kterou nos musí vydržet, tak ho týmy mohou vyrobit asi klidně z papíru a bude to podle pravidel, přání nepřání.
    Osobně je mi vcelku buřt, jestli se ty čumáky rozpadnou chvilu poté, co se na ně někdo škaredě podívá, ale udivuje mně, že lidé, kteří mají k tvorbě pravidel co říct, tak potom překvapeně koukají, jaká pravidla to vlastně vytvořili :) Že by nedostatečná příprava? ;)

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • m4t35

    88.100.160.XXX
    BBW Moc systému BBW nerozumím, takže možná trochu hloupý dotaz: jaktože došlo k nehodě Kobajashiho, která snad byla v důsledku selhání BBW, když Whiting uvádí toto: "Pokud by brake-by-wire systém selhal, nemusí být tak efektivní, nedojde však k ohrožení jezdce či ostatních jezdců kolem."
    Prosím o odpověď kohokoli kromě kapora, děkuji :-)

    + 11 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jc

      89.190.50.XXX
      IMHO to rekl spatne (nebo je to ztraceno v prekladu). Kdyz nebude brzdovy system "tak efektivni"*, MUZE dojit k nehode. Jde spis o snizeni rizika a priblizeni se k normalu. V pripade Kobayashiho to ocividne nestacilo. Na druhou stranu prvni zatacka po startu je specialni situace.

      * Efektivita brzd / brzdeni se bude bezne menit i v prubehu zavodu a bude na to mit vliv dost veci vc. tlacitek na volantu a dost mozna i povely z pocitacu na boxove zidce.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Veď Red Bull sa držal bližššie k tejto hranici 100 +0,000,... ...lebo mal presnejšie meradlo ako to homologované FIA a bolo by namieste, keby zverejnili jeho presnosť dolnej medze 100 -0,0.. , aby sme to konečne vedeli, lebo zadať do predpisu len menovitú hodnotu 100, je málo na to, aby tak fundovaný človek, za ktorého som Whitinga mal, to mal vedieť. Ak dôjde k prejednaniu priestupku na Danielovom aute, tak mu to nezávislí špecialisti iste vysvetlia a bude zas o niečo múdrejší. 11

    + 6 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jc

      89.190.50.XXX
      Ruzne metody jsou ruzne presne. To nic nemeni na tom, ze by se vsem melo merit stejnym (= stejne nepresnym) metrem. RB ale zjistil, ze jejich metr je pro ne vyhodnejsi, a odmitl se podridit.

      + 20 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Áno, ukázali,.. ...že s tým treba urobiť poriadok a ja im len drukujem, lebo kto má pravdu, má sa jasne ozvať a asertívne argumentovať, že je má pravdu a dokázať to pri odvolaní na súde, ktorý bude teraz nasledovať. 01

        + 4 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama