Lotus v aerodynamickém tunelu u nového E23 už pozoruje "významná" zlepšení

Petr Hlawiczka, 5. ledna 2015, 06:20 Google+

Ztráta klíčových technických pracovníků v roce 2013 měla podle ředitele traťových činností, Alana Permana, za následek propad ve výkonnosti týmů v následující sezóně.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 05.01. 14:07) Napište svůj názor
Maldonado, Pastor

Maldonado, Pastor | foto: Lotus Cars

Sdílejte článek

Z Enstone odešel k Ferrari technický ředitel James Allison i šéf aerodynamiky Dirk de Beer, kromě nich se poroučeli ale i další schopní lidé. Z Lotusu, který v roce 2013 dokázal vyhrát úvodní závod a skončit celkově čtvrtý, se stal tým, který měl loni potíže postoupit z úvodní části kvalifikace a který se propadl až na osmou příčku. Oproti předchozím 315 bodům jich dokázal získat jen 10.

Permane přiznal, že ztráta technického ředitele Jamese Allisona přispěla k loňskému bídnému roku. Odešli ale i další schopní inženýři: "Přišli jsme o Dirka, našeho šéfa aerodynamiky. Přišli jsme o našeho šéfa CFD. Všechno to byli dobří lidé. Nikdo není nenahraditelný, ale trvá to, než za ně získáte náhrady, aby to začalo fungovat."

Lotus dále opustili Grame Hackland (šéf IT), Gary Hall (šéf materiálů), José Gallego Segura (šéf aerodynamické konstukce), Frederic Launoy (zkušený aerodynamik), Rod Nelson (hlavní testovací inženýr), Ettore Griffini, Ciaron Pilbeam ši výkonný ředitel Martin Louis a šéf týmu Eric Boullier, jenž nyní pracuje pro McLaren.

"Předchozí oddělení aerodynamiky pracovalo společně pět nebo šest let a dávali dohromady opravdu dobré věci. Když to náhle zastavíte, tak to věci naruší. Ale v Enstone máme skvělý aerodynamický tunel a základnu. Není důvod, proč bychom se nemohli dostat zpět na tu správnou cestu," pokračuje šéf traťových činností pro Autosport.

Lotus podle něj rozpoznal, v čem tkvěly slabiny loňského vozu E22, nešly ale plně napravit. To by se mělo podařit až s novým monopostem - s E23: Aerodynamika nebyla dobré, ale tým naštěstí zjistil, proč: "Jsme si dost jistí tím, že víme, kde zaostávala. Nešlo o něco, co bychom na tom autě mohli změnit."

lotus
Loňský Lotus se kvůli odchodu klíčových zaměstnanců nepovedl, u nového vozu E23 tým již
v aerodynamickém tunelu pozoruje významné zisky ve výkonnosti (foto: Lotus F1 Team)

"Změnili jsme to na tom příštím [pro sezónu 2015] a už můžeme v aerodynamickém tunelu pozorovat vidět významné zisky. Velmi si tedy věříme. Neříkáme sice, že vyrazíme a porazíme Mercedes a Red Bull - tyto týmy zaměstnávají téměř dvojnásobný počet lidí, které zaměstnáváme my.

Velmi věříme tomu, že budeme zpět v Q3 a znovu bojovat o pódia. Hodně jsme se naučili. Neprožili jsme skvělý rok, když jsme přišli s našimi bočními výfuky [v roce 2011], ale hodně jsme se toho o foukání naučili a to nám pomohlo v následujících letech.

Není pochyb o tom, že jsme v posledních třech či čtyřech závodech auto značně vylepšili. Ve skutečnosti nedošlo ke zlepšení pozice, protože jsme měli tak velkou ztrátu. Když se ale podíváte na procenta z pole position, stáhli jsme ji," dodává Permane.

Vytisknout

Diskuze: Lotus v aerodynamickém tunelu u nového E23 už pozoruje "významná" zlepšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 05.01.2015 14:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Verstappen, Max

Verstappen: Jsem jezdec, ne kouzelník

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud