Pirelli řeší velký problém, nezná rychlost vozů F1

Robert RoBertino Pavelka, 13. října 2015, 10:25 Google+

Do tahanice o termíny v už tak nabité listině závodů pro rok 2016 rozhodně významně promluvil fakt, že Pirelli má jistotu na další tři sezóny (2017-2019), takže nyní hodlá vyjasnit otázky ohledně testování pneumatik v sezóně 2016.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Paul Hembery se může tvářit spokojeně, kontrakt na další tři roky má v kapse a může v otázce testů přitvrdit

Paul Hembery se může tvářit spokojeně, kontrakt na další tři roky má v kapse a může v otázce testů přitvrdit | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Záměrem je výrazné zvýšení šířky od roku 2017, což by mělo vozy výrazně zrychlit - hovoří se o poklesu časů o pět až šest vteřin. Nedávná schůzka technické skupiny však původní avizované rozměry šíře pneumatik (325 mm vpředu a 425 mm vzadu) o 25 mm zmenšila, takže od roku 2017 by měly mít 300/400 mm. Paul Hembery vidí v tomto rozhodnutí, které vška nebylo ještě písemně potvrzeno, snahu redukovat aerodynamický odpor.

Pirelli bez ohledu na konečné schválení šíře pneumatik (byť by mělo jít o o formální proces) jasně deklaruje, že konečnou podobu výrobků pro rok 2017 musí důkladně otestovat. Hembery požadoval šest třídenních testů, kterých se měli zúčastnit nejlepší piloti a týmy. Dá se ale předpokládat, že dojde k nějakým kompromisům, nicméně se začíná projevovat vstřícnost k požadavkům dodavatelů pneumatik.

"Strategická skupina chápe, že musíme testy absolvovat, jinak nemůžeme dělat svou práci. Těší nás, že naše pneumatiky byly oceněny jako vysoce kvalitní a splňují požadavky na nás kladené. Ale konečné řešení ohledně testů je poměrně složité, protože pravidla ještě nejsou definitivní. Je otázkou, zda máme nové pneumatiky zkoušet na stávajícím voze, případně ho pouze upravit nebo počkat na monopost připravený podle nových pravidel pro rok 2017. Po praktické stránce proto existuje spousta otazníků, jak k testům přistoupit."

Pro finalizaci pneumatik na rok 2016 chtěli u Pirelli využít čas po posledním závodě v Abú Dhabí, která se jede 29. listopadu. Ale z dvoudenního testu ve dnech 1. a 2. prosince sešlo, formule 1 bude mít k dispozici jenom úterý (1. 12.), v následujících třech dnech přijdou na řadu GP2 a GP3. Hembery doufá, že se zvládne "velmi intenzivní program" především díky možnosti nasvítit okruh Yas Marina, takže vozy budou moci jezdit i po setmění. Ke slovu by měly přijít nové super-super měkké pneumatiky.

"Chceme je v úterý v Abú Dhabí pořádně vyzkoušet, takže předpokládáme, že s nimi najezdíme asi čtyři až pět tisíc kilometrů. K tomu ještě přidáme test inovovaných superměkkých pneumatik, které chceme nasadit na městských okruzích a podobných místech, jako třeba v Rusku. Musíme se zaměřit na strukturální zlepšení, protože auta jsou stále rychlejší a kdo ví, jaký skok udělají v příštím roce? Je to něco jako pohyblivý cíl. Týmy musí pochopit, že testy jsou nutné, navíc v letošní sezóně ještě žádný neproběhl. Je to zatím jediný velký problém, který jsme v F1 měli," dodává Hembery. 

Vytisknout

Diskuze: Pirelli řeší velký problém, nezná rychlost vozů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari v závěru sezóny začíná kalkulovat

Ferrari zvažuje využít pro Austin své poslední vývojové žetony

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud