Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"

Petr Hlawiczka, 27. ledna 2016, 06:40 Google+

Renault hovoří o tom, co jej přimělo odkoupit tým Lotus a znovu tak do Formule 1 vstoupit jako konstruktér. K úspěchům by jim měl pomoci i návrat jejich bývalého technického ředitele Boba Bella.

Počet komentářů:  65 komentářů (Poslední 29.01. 20:28) Napište svůj názor
Renault v názvu týmu zcela chyběl, na voze se mu dostávalo málo prostoru

Renault v názvu týmu zcela chyběl, na voze se mu dostávalo málo prostoru | foto: Infiniti

Sdílejte článek

Tento krok udělal kvůli tomu, že šlo podle nich o jediný způsob, jak se v F1 opět dočkat úspěchů. Často propíraný vztah s Red Bullem byl vždy složitý, i když vyhráli čtyři mistrovské tituly za sebou. Definitivně ale zhořkl až v roce 2014 po za zavedení turbomotorů.

Renault trápilo, že není dostatečně vidět, proto šéf jeho sportovního oddělení Cyril Abiteboul uvádí, že partnerství s Red Bullem "nikam nevedlo." A tak podle něj museli ve Francii zvolit odlišný přístup: "F1 představuje pro Renault určitou hodnotu, proto otázka zněla, zda jsme za ni schopni být v F1 úspěšní. Trvalo to rok se vrátit a s rozumnými podklady říct, že to je v rámci dané sady parametrů možné."

"S moderními pravidly to je velmi těžké být úspěšný jako dodavatel motorů, když nemůžete kontrolovat plný balík, protože potřebujete zvolit celistvější přístup k vozu, přistoupit k němu jako k systému včetně alokace zdrojů," pokračuje pro F1 Racing ředitel společnosti Renault Sport F1.

Renault se do F1 vrací jako konstruktér, pro své vozy zvolí zřejmě žlutočerné zbarvení

Renault se do F1 vrací jako konstruktér, pro své vozy zvolí zřejmě žlutočerné zbarvení | zdroj: F1NEWS.cz

Vztah dodavatel - zákazník s Red Bullem podle něj neměl moc velký smysl: "Frustrace, když jste ve vztahu zákazník - dodavatel s kýmkoliv, ale obzvlášť s Red Bullem, vychází z toho, že Red Bull investoval celé jmění do šasi v době, kdy pravidla určovala, že musíte investovat mnohem více do technologie motoru, abyste z ní mohli odvodit výkonnost a sportovní výsledky."

Renault je nyní opět konstruktérem. Má nyní svůj tým a z Red Bullu, jenž měl status jeho továrního týmu, se stává pouhý zákazník. Uvědomuje si ale, že musí být ve svých očekáváních pro letošní rok "skromný," obzvlášť když má sladit vývoj motorů ve Francii s vývojem šasi v britském Enstone.

Abiteboul nepochybuje o tom, že se výkon jejich pohonných jednotek zlepší: "První věcí je, že budeme mít luxus většího prostoru v rozpočtu. Celkově jsme ho více než zdvojnásobili, není úplně trojnásobný vůči tomu, co jsme měli dříve. A můžete očekávat celkem dost změn v organizaci a v nově vytvořených rolích, které by měly lépe překlenout to, co děláme v oblasti šasi a motoru."

K tomu by mu měl pomoci i návrat Boba Bella, který pracoval u Mercedesu jako technický ředitel. Bližší detaily o struktuře, vedení týmu a plánek má tým oznámit na počátku února v Paříži.

Vytisknout

Diskuze: Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 29.01.2016 20:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 65 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli je připraveno vyrábět trvanlivější pneumatiky

Pirelli je ochotné vyrábět trvanlivější pneumatiky, s FOM vylepší TV grafiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud