Ochrana kokpitu Halo od roku 2018 povinně? Piloti v průzkumu FIA hlasují proti

PH, 2. února 2017, 07:50 Google+

Zavedení ochrany kokpitu typu Halo od roku 2018, jak to plánuje Mezinárodní automobilová federace (FIA), je v ohrožení. Většina jezdců se v jejím posledním průzkumu vyjádřila proti, hledají se tedy alternativy.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 02.02. 18:30) Napište svůj názor
Fernando Alonso s ochranou kokpitu typu Halo při tréninku v Singapuru

Fernando Alonso s ochranou kokpitu typu Halo při tréninku v Singapuru | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Ač se fanouškům Halo příliš nezamlouvá, tak FIA o jeho zavedení uvažovala již od letošní sezóny, týmy s tím ale na schůzce před Velkou cenou Německa nesouhlasili, proto došlo k odkladu na rok 2018. Pro okamžitou změnu bylo zapotřebí jejich jednomyslného souhlasu.

Titanový kruh nad hlavou jezdce je dle FIA jediným praktickým řešením, které si loni vyzkoušely všechny stáje během tréninků. Během posledního závodu v Abú Zabí prezentovala zástupcům týmů a jezdcům studii vyzdvihující výhody Halo.

Většina jejich obav pramenila z toho, že se pilot nebude moci sám dostat z kokpitu, pokud dojde k převrácení vozu. Při pokusu FIA v laboratoři se ale ukázalo, že to možné je.

img-responsive

Ochrana kokpitu Halo na voze Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Proto 10. ledna uskutečnila průzkum. Oslovila 22 jezdců s tím, aby jí zaslali zpět své názory. Do 1. února jí odpovědělo 16 z nich: 7 bylo proti Halo, 5 pro a 4 bez jasného stanoviska. Pokud bude reakce většiny pilotů odmítavá, mohlo by dojít k dalšímu odsunu zavedení ochrany kokpitu.

Obavy mají i šéfové týmů, a to zejména kvůli tomu, že klec nad vozem obírá vozy o šarm a typický vzhled formulí. Proto požádali bezpečnostní odborníky FIA, aby zvážily jiná řešení, která by vypadala ladněji, neovlivňovala by negativně výhled a zároveň by jezdci umožnila se rychleji dostat z kokpitu.

img-responsive

Aeroscreen Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

Alternativa ano, Aeroscreen Red Bull ne
Alternativou by mohl být štít v čelní straně kokpitu, ale nikoliv "Aeroscreen," který navrhoval Red Bull. Jeho soupeři totiž mají obavy z toho, že by rakouský tým při jeho zavedení získal aerodynamickou výhodu. U štítu se ale při testech objevily potíže: po vystřelení kola proti kokpitu byla vážně poškozena hlava figuríny.

Výzkum nyní pokračuje směrem k menším štítkům, které plánuje zavést IndyCar od roku 2018. Je však nepravděpodobné, že by se takové řešení objevilo ve stejném roce také ve Formuli. FIA by totiž musela do konce dubna představit konkrétní výsledky, později by už zase potřebovala jednomyslný souhlas všech týmů, což je v tomto soutěžním prostředí věc nevídaná.

Vytisknout

Diskuze: Ochrana kokpitu Halo od roku 2018 povinně? Piloti v průzkumu FIA hlasují proti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 02.02.2017 18:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull při testu širších pneumatik v Abú Zabí

Minimální hmotnost vozů se těsně před sezónou 2017 opět zvyšuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud