Minimální hmotnost vozů se těsně před sezónou 2017 opět zvyšuje

Petr Hlawiczka, 2. února 2017, 06:50 Google+

Minimální hmotnost vozů F1 se před nadcházející sezónou opět zvyšuje, důvodem jsou širší pneumatiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull při testu širších pneumatik v Abú Zabí

Red Bull při testu širších pneumatik v Abú Zabí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace před 2 týdny zveřejnila nová pravidla, která stanovovala, že auto bez paliva musí vážit po celý závodní víkend minimálně 722 kg. V další části ale upozorňovala, že se limit kvůli novým širším pneumatikám ještě zvýší.

V článku 4.3 se psalo, že "váhové limity budou upraveny směrem nahoru či dolu podle jakýchkoliv rozdílů (zaokrouhlených na nejbližší 1 kg) mezi hmotností celkové a individuální sady poloosy v závislosti na pneumatikách pro suché podmínky určené pro rok 2016 a 2017." Kompletní znění originálu technických pravidel pro sezónu 2017 najdete zde (1,9 MB).

Celkový rozdíl v hmotnosti loňských a letošních o 25 % širších pneumatik činí 6 kg, proto se limit zvyšuje na 728 kg. Každá z předních pneumatik je přes 1 kg těžší než minulý rok, každá ze zadních pneumatik váhu svých předchůdců převyšuje o něco přes 1,5 kg - tj. dohromady 6 kg po zaokrouhlení na celé kilogramy.

img-responsive

Širší pneumatiky přispívají k vyšší minimální hmotnosti nových vozů | foto: Sean Bull

Letošních 728 kg je tedy o poznání více než 702 kg v předchozí sezóně, což je dáno tím, že jsou vozy letos o 20 cm širší a obsahují více karosérie. Když už jsme u té hmotnosti, tak za zmínku stojí i nárůst palivového limitu, jenž se zvýšil na 105 kg benzínu pro závod - týmy ale mohou startovat s nižším množstvím dle svého uvážení.

Tento váhový hendikep nových aut je činí teoreticky o sekundu pomalejší (každých 10 kg navíc je zpomaluje přibližně o 0,3 s na kolo), doženou to však vyšší přilnavostí a přítlakem, který budou produkovat. Ve srovnání s rokem 2015 by tedy i tak měla být rychlejší o 5 sekund na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Minimální hmotnost vozů se těsně před sezónou 2017 opět zvyšuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer v Mexiku

Renault chce porazit Toro Rosso se stejným motorem a bojovat o 5. či 6. místo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud