Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

Robert RoBertino Pavelka, 17. října 2017, 14:00 Google+

Jenson Button avizoval roční přestávku ve své kariéře, kterou většina považovala za konec jeho účinkování v F1. Dopřál si jednorázový návrat, když v Monaku zaskočil za kolegu Alonsa, jenž dal přednost závodu v Indianapolis.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 18.10. 16:10) Napište svůj názor
Jenson Button má výhrady jak k Formuli E, tak k IndyCar

Jenson Button má výhrady jak k Formuli E, tak k IndyCar | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Když se Alonso vydal vyzkoušet atmosféru a závodění na proslulém oválu v rámci tradičních 500 mil, Button se nechal slyšet, že nic podobného neplánuje. Své rozhodnutí opírá o tragická úmrtí Justina Wilsona a Dana Wheldona, kteří byli bývalému pilotu F1 a mistru světa 2009 soupeři v době motokárového účinkování. Button své odmítnutí závodit v IndyCar jasně zdůvodnil.

"Žádný zájem o tuto kategorii nemám. Myslím tím IndyCar, jsou tam jistě skvělí piloti, ale mě to prostředí prostě děsí. Jsem ve své podstatě velmi překvapen, že někteří ještě jezdí. Jsou to opravdu stateční kluci, já ale necítím jako nezbytné v současném bodě mé kariéry zamířit právě sem," vysvětluje Button.

img-responsive

Jenson Button při svém kratičkém comebacku v letošní Grand Prix Monaka | foto: McLaren

Další možností pro sedmatřicetiletého Brita může být Formule E, kam rovněž zamířilo několik expilotů F1, ale Jenson i k této závodní oblasti má výhrady a nemyslí si, že by byla určena pro něj.

"Myslím, že Formule E má svůj význam, je to slibná kategorie pro automobilky už jenom z důvodu technologií, které tu jsou používány, což bude rozhodně pokračovat. Je úžasné, jak se rychle rozrostla, kolik pilotů, dalších lidí a týmů se do ní zapojilo, ale také to není něco, co by mě zvlášť přitahovalo. Chci závodit a bavit se tím, chci slyšet motor a řídit stroj, který má přes 600 koňských sil. Na takových autech jsem vyrůstal, navštěvoval místa jako Donnington Park nebo Castle Combe a sledoval, jak bláznivé závodění to tehdy bylo. Když jelo Mini, ve kterém byl motor Porsche turbo s výkonem 900 koní, auto, které bylo téměř stejně dlouhé jako široké.

img-responsive

Le Mans by Buttona zajímala, ale pouze špičkový vůz (ilustrační foto) | foto: Toyota Motorsport GmbH

To mám rád, tu sílu, která dává pilotům nutnost ji s vypětím všech sil zvládnout. Cítím, že Formule E se hodně liší, ale jak jsem řekl, své místo má a vnímám, proč přitahuje hodně pilotů. Je to kategorie, kde se dají vydělat solidní peníze a to je pro jezdce vždy přitažlivé," pokračuje Button.

Co tedy účastníka 306 Grand Prix, z nichž dokázal patnáct vyhrát, opravdu přitahuje? Napovídá tomu i místo jeho momentálního pobytu. V Kalifornii žije se svou přítelkyní Brittny Ward a podle jeho názoru je velmi přitažlivá americká série IMSA GT.

"Hodně se mi líbí, že mají všichni stejné vozy, závodí s nimi a mohou si připravit vlastní balíček aerodynamických vylepšení nebo pohonné jednotky. Účastní se ho několik výrobců a je to oblast, která v Americe prudce roste. Kategorie GT je skvělá, ale nejsem si jist, jestli by se mi líbilo sedět v autě, které předjíždí vůz P2. To je něco, co mi hlava nebere. Rád bych se určitě zúčastnil Le Mans, ale pořád si ještě nejsem jist, jestli nastal správný čas do toho jít. Myslím, že kategorie LMP2 je fantastická, úžasné je, kolik tu je týmů, spousta talentovaných pilotů, ale je tu ještě P1. Takže nevím, nejsem pořád s to pilotovat vůz, který je o 20 vteřin pomalejší než jiný na stejné trati..." končí své zamyšlení Button.

Vytisknout

Diskuze: Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 18.10.2017 16:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jak se žije bez F1? Ecclestone nic neskrývá

Ecclestone o roli "důchodce", novém působišti, svém odchodu a vztahu k Liberty…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud