Mercedes se bude pohybovat na hraně spolehlivosti, kompromisy ve výkonu činit nehodlá

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2018, 06:20 Google+

Zástupci Mercedesu uvádějí, že se u své pohonné jednotky budou vždy pohybovat na hraně spolehlivosti, i když letos vstoupí v platnost přísnější pravidla. Nehodlá jednoduše snižovat výkon kvůli prodloužení životnosti, to by podle jejich hlavního inženýra Phila Prewa bylo příliš jednoduché.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 14.01. 20:38) Napište svůj názor
Mercedes i přes zpřísnění pravidel nechce dělat jednoduché kompromisy

Mercedes i přes zpřísnění pravidel nechce dělat jednoduché kompromisy | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Německý tým i loni jezdil s tím nejspolehlivějším motorem, což jim pomohlo k zisku dalších mistrovských titulů v F1. Penalizace za výměnu nadlimitních komponent dostal jen v Brazílii, tehdy šlo ale jen o taktickou výměnu po havárii Lewise Hamiltona v kvalifikaci.

Letos se pravidla zpřísňují, každý pilot bude moci v průběhu sezóny využít jen 3 spalovací motory, turba a MGU-H a pouze 2 MGU-K, baterie a řídicí elektroniku. Mercedes se bude i nadále hnát za zvyšováním výkonu a hodlá se přitom pohybovat na hranici spolehlivosti, ne volit kompromisy v podobě snižování počtu koní.

"Abych byl upřímný, vždy se budeme pohybovat na hraně, protože vždy budete chtít zvyšovat výkonnost k životnosti pohonné jednotky. Snížit výkon pohonné jednotky a nalézt tak spolehlivost je jednoduché. My tohle dělat nechceme - to nám šampionáty nevyhraje," upozorňuje pro Autosport hlavní inženýr Phil Prew.

img-responsive

Mercedes se znovu podíval na všechny díly a před letošní sezónou přistoupil k velkým změnám zejména u svého hybridního systému | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Budeme mít tedy napilno s tím, abychom poznali naše současná omezení. Poznali, jak můžeme pokračovat ve zvyšování počtu ujetých kilometrů z motorů, větší vzdálenosti z elektrických hybridních systémů, abychom si v příštím šampionátu vystačili s předepsaným počtem jednotek, nedostávali na dráze penalizace a dosáhli takové úrovně výkonnosti, o níž všichni víme, že jí je motor schopný," pokračuje.

Mercedes proto udělal velké změny u své loňské pohonné jednotky, zejména u jejich hybridních komponentů. Jeho práce na spolehlivosti v továrně podle inženýrů nebere konce.

"Řešíme každé omezení - všech komponent motoru v závislosti na tom, co potřebují. Jsme docela omezeni pravidly, pokud jde o kapacity turba, elektrického výkonu atd. To vše je dáno pravidly. Pokud potřebují změnu, změníme je, abychom dosáhli spolehlivosti a výkonnosti. Pokud ne, budeme se držet toho, co známe. Opravdu všechno probíráme případ po případu, požadavky jsou však zcela zřejmé," dodává Prew.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes se bude pohybovat na hraně spolehlivosti, kompromisy ve výkonu činit nehodlá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 14.01.2018 20:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Honda RA617H

Snížení počtu motorů není rozumné, podle Hondy to chrání Ferrari a Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud