DISKUZE K ČLÁNKU Šéf týmu Prema Powerteam se pozastavuje nad přehlížením Gaslyho
Šampionát GP2 nahradil z popudu Mezinárodní automobilové federace v roce 2005 někdejší Formuli 3000. Je považován za předstupeň pro F1 a měl by tedy připravovat nové adepty pro královskou kategorii. Poslední roky to ale doslova neplatí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf týmu Prema Powerteam se pozastavuje nad přehlížením Gaslyho
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
08:26 02.01.2017 37.188.139.XXXad GP2:
Narazil jsem tady na citát a vůbec všeobecné přesvědčení, že "GP2 vznikla právě jako F2".
Podle mne, podle toho, co si matně pamatuji, tak ne, nevznikla. GP2 sice zaplnila díru po F3000, ale narozdíl od ní a od F3 nebo F2 (2009-2012) není pod přímým patronátem FIA, byl to v podstatě Bernieho soukromý trucpodnik...-
jumpman
19:19 02.01.2017 178.255.168.XXXno a v čem vidíš problém? Já nikde netvrdil, že je to pod patronátem FIA, ale že GP2 vznikla jako předstupeň pro F1, ale jejich šampioni mají větší problém se do F1 dostat než z jiných serií a nemyslím, že to má co do činění s FIA, ale se sponzoringem a to by měl pořešit právě eklák s nějakým balíčkem, toď celá diskuze ;-)-
rock
09:36 03.01.2017 37.188.181.XXXGP2 vznikla jako předstupeň možné GP1 (a jako konkurence předpokládané F2)
V důsledku v tom rozdíl samozřejmě není. FIA F2 se nechytla (novodobá F2 skončila po pár sezónách a nikdy účel neplnila), GP1 se neuskutečnila a piloti mají z nižších kategorií pořád těžkou cestu.
btw důvod, proč se nesponzorovaní piloti těžko dostávají do F1, jsou vysoký náklady. A to není chyba Ecclestona, ale velkých (míněno prachatých) týmů, který by přišly o svoji výhodu a tak každé zásadní snaze o snížení nákladů hážou klacky pod nohy.
-
-
-
tom11
13:48 01.01.2017 193.86.205.XXXjak píší kolegové níže - současná situace v posloupnosti jednotlivých kategorií považovaných za "přípravku" pro F1 je dosti nepřehledná a zbytečně komplikovaná. jasná pravidla postupů ( např. F1, F2 světová, F3 po kontinentech, F3 národní.... ) by to určitě zjednodušila a zprůhlednila. jak píše jumpman - pro uplatnění všech vítězů bychom dnes museli mít v F1 spoustu týmů a tím spoustu sedaček. zajímavé by třeba bylo i to, kdyby vítězi předstupně F1 bylo místo v F1 garantováno. sice nevím jak ( třeba jeden tým FIA ), ale byla by to pro postup pilotů jasná pravidla a dobrý cíl jejich snažení v nižších sériích.-
jumpman
13:54 01.01.2017 178.255.168.XXXtohle by šlo řešit i jednodušeji - vítěz dostane od promotéra F1 15-20 mega s prize money, které donese do pokladny týmu, který mu poskytne sedačku, ale mělo by to negativum - většinou by tyto sedačky byly volné u nejslabších týmů (ale to není velký problém) a smlouva by byla jen na dobu, kdy by peníze tekly, potom by dostal přednost další vítěz. Byla by to ovšem alespoň nějaká šance zaujmout nějaký lepší tým...-
tom11
15:13 01.01.2017 193.86.205.XXXjo, takhle nějak jsem to myslel. to Tvoje je docela realizovatelné a taky se mi to líbí. ono by to roční angažmá i u slabšího týmu mohlo pro toho pilota mělo znamenat hlavně šanci, kterou dnes nemá nikdo ( ani vítěz GP2, F3... ) garantovanou a je to všechno spíše o penězích, libovůli šéfů týmů a tak trošku náhodě nebo spíše štěstí, kdo koho zaujme. -
Zix.
18:50 01.01.2017 78.102.247.XXXŠpatnej nápad by to určitě nebyl, ale nejdřív by musela vzniknout Formule 2, protože by to FIA určitě necpala GP2 nebo jiný sérii, která pod ně nepatří.
Důvody proč by to ale asi nešlo :
Dál je otázka jestli by FIA dala tolik peněz, aby to opravdu stačilo na získání fleka.
Netuším jak je to s financováním FIA, ale oficiálně neni proto aby vydělávala na těch jejich šampionátech, ale aby určovala pravidla, kontrolovala je a tak (což se vážně divim když čtu jak fotbalová FIFA vydělává miliardy a stále jim to nestačí, ale to je téma mimo).
Tedy jestli by takovej balík vůbec sehnali nebo by musel pomoct sponzor - ty práva na jejich série vždycky někomu prodaj a ten na tom vydělává, viz na F1 Bernie nebo nově Liberty Media.
Určitě by to taky bylo dost kritizovaný kdyby pilot sice pozici získal, ale u týmu jako byl př. HRT, Caterham, nebo SA a tedy nic neukázal + poté po roce "nečekaně" bez povšimnutí zmizel.
-
-
-
Zix.
13:08 01.01.2017 78.102.247.XXXNějak moc lidem to jeho neangažování leží v žaludku, asi to nebude náhoda a nějakej důvod to mít bude.
Je to ale tím že je tolik sérií a každá jezdecká akademie preferuje jiný série, ze kterých klidně rovnou berou piloty aniž by někdy jezdili v GP2.
Chtělo by to 1 série co by byla jasně "2.liga" a výkonostně se jí jiná série nevyrovala, pak jasně určit i "3.ligu" a další. Né aby po GP2 byla Formule 3,GP3, Formule 3.5 V8 a další "3.ligy".
Pokud taky Gasly vyslepečí info od týmu co neni oficiální, tak se nedivim že nikoho takovýho v týmu nechtěj. Příště vykecá strategii do závodu ne?
PRO REDAKCI - Gasly ve Formuli Renault 3.5 nevyhrál žádnej závod, ale předtím v roce 2013 v Eurocupu Formule Renault, tedy skoro 3 roky nevyhrál jedinej závod. -
jumpman
12:28 01.01.2017 178.255.168.XXXono je sice hezké, že se snaží protlačit šampiona GP2 do F1, ale tam je taková fluktuace, že by v F1 muselo jezdit tak 30 týmů, aby mohli vzít každého mistra z GP2. Jinou otázkou je, jestli není špatně, že si týmy vyberou raději "sopláka" z F3 než člověka, který dokázal vyhrát druhý nejrychlejší FIA šampionát a který byl postaven především jako předstupeň F1...
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek