Nový Golf R představen. Výkonnější verze tady nikdy nebyla

AutoRoad.cz, 4. listopadu 2020, 23:32 Google+

Volkswagen dnes slaví světovou premiéru nového modelu Golf R. A již ve čtvrtek 5. listopadu ráno začne v Evropě předprodej vrcholné verze Golfu s nejvyšším výkonem 235 kW (320 k). Golf R je tradičně nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf R je nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen

Golf R je nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Golf R měl vždy pohon všech kol, vždy nabízel pozoruhodnou dynamiku, jeho design byl vždy exkluzivní, což platí i pro jeho výbavu, a po technické stránce byl vždy majákem své třídy – třídy Golfu. A tak je tomu i tentokrát. Golf R přijíždí v závěru roku 2020 na start jako první Volkswagen s novým pohonem všech kol: „4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring“. Inteligentně síťově propojený systém zpřístupňuje novou dimenzi jízdní dynamiky.

img-responsive

Golf R je nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen | foto: Volkswagen

Volkswagen poukazuje novým sportovním vozem na mimořádně velký potenciál modelu Golf, vyráběného již v osmé generaci. Ikona kompaktní třídy s výrazně více než 35 miliony vyrobených vozů pokrývá nyní rozsah výkonů od 66 kW (90 k)2 do 235 kW (320 k) nového Golfu R. Zákazníci mohou objednávat vozy Golf s motory na benzin (TSI), naftu (TDI) včetně nejmodernějšího systému Twindosing, i na zemní plyn (TGI)3, ale také s 48V mild hybridními (eTSI) nebo plug-in hybridními pohony. Golf jako jeden z mála velkosériově vyráběných modelů na světě překračuje hranice jednotlivých segmentů díky tak širokému spektru variant ve spojení s čistým a moderním designem.

img-responsive

Golf R je nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen | foto: Volkswagen

Nad všemi dosavadními verzemi stojí nyní nový Golf R – dosud nejvýkonnější varianta modelové řady Golf. Svou technikou pohonu překonává všechno, co bylo do současnosti pod označením Golf uvedeno na trh. Pátá generace sportovního vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Při 250 km/h ukončí další akceleraci elektronický omezovač. Zákazníci si však mohou na přání objednat Golf R také s paketem „R Performance“. V tomto případě se nejvyšší rychlost zvýší na 270 km/h. Pozoruhodné jízdní výkony však zdaleka nejsou jediným faktorem, který definuje charakter nového Golfu R. Významnou roli hraje také kombinace intenzivní hnací síly s maximem točivého momentu 420 N.m, velmi moderního podvozku a nejprogresivnějšího pohonu všech kol v této třídě. Výsledkem je nová definice jízdní dynamiky.

img-responsive

Golf R je nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen | foto: Volkswagen

Fúze nového pohonu všech kol a technicky vyspělého podvozku přináší řadu inovací, které nabízejí nejvyšší míru agility a radosti z jízdy. Systém 4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring variabilně přenáší hnací sílu mezi čtyři poháněná kola. Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru je v modelu Golf R rozdělován novou rozvodovkou zadní nápravy nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také variabilně mezi zadní kola. Zejména v zatáčkách se tím výrazně zvyšuje agilita. Světovou novinkou je síťové propojení pohonu všech kol s dalšími podvozkovými systémy, jakými jsou elektronické uzávěrky diferenciálů (XDS) a adaptivní regulace podvozku (DCC), prostřednictvím manažera jízdní dynamiky. Nový Golf R nabízí díky tomuto vzájemnému propojení optimální trakci a maximálně precizní jízdní vlastnosti s neutrální charakteristikou.

Definitivní nastavení nového Golfu R bylo ostatně cizelováno na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Ve spojení s paketem „R Performance“ disponuje Golf R dokonce speciálním jízdním režimem pro Nürburgring s označením „Special“. Všechny zásadní parametry pohonu jsou v jízdním módu „Special“ přizpůsobeny legendárnímu závodnímu okruhu – i nový pohon všech kol. A to přináší měřitelné výsledky. Z interních testovacích jízd na Severní smyčce Nürburgringu vyplývá, že je Golf R, sériově vybavený 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG), až o 19 sekund rychlejší na kolo než předchůdce (7 minut a 51 sekund).

Vytisknout

Diskuze: Nový Golf R představen. Výkonnější verze tady nikdy nebyla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Povinné ručení zdražilo. Jak na něm ušetřit?

Povinné ručení zdražilo. Jak na něm ušetřit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud