DISKUZE K ČLÁNKU Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ferrari oznámilo, že Mattia Binotto na konci roku opustí pozici šéfa závodního týmu, který po slibně rozjeté sezóně na titul opět nedosáhl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 30.11.2022 16:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 29.11.2022 16:42
Sorry, ale binnoto není a nikdy nebyl manager.… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 29.11.2022 12:20
To je právě ten problém. Binnoto kariérista chtěl… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 29.11.2022 11:43
Já kdyby Mclaren na tom byl jako letos Ferrari… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    No jo, zrovna když se to už docela naučil ... to tak bývá. Ted přijde další nováček a bude se učit a učit ...
    Mimochodem, Binotto připravil přes zimu Ferrari velmi dobře. Pak začaly problémy technické i ve vývoji. A to už nebyla tak úplně jeho vina. A nakonec došly prachy...
    Ono těch chyb ve strategii nebylo zas tolik, viz ostatní týmy... Těměř bezchybný byl jen Red Bull, až poslední závody úplně nezvládl na což doplatil Perez. Ale i tak, dobrý výkon.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Vono je to hodně těžký...v F1 je aktuálně trojice týmů které jsou absolutní TOP.

    Asi každej uzná že Mercedes je vítězná mašina která pěknejch pár let kromě toho že měla všechno potřebný pro úspěch prakticky nedělala chyby a neustále odváděla 100 %. Wolffovi se musí nechat že ten dobře promazanej stroj opravdu dobře řídil...když už Mercedes neměl takový náskok...přivedl do něj vyloženou jezdeckou dvojku a podpořil maximálně Hamiltona...prostě za ta léta vlastně neudělal jedinou vážnou chybu...a když...tak v době nadvlády kdy to ve finále výsledky a triumfy neohrozilo.

    No a pak tu máme Redbull...to že vyklidil ty nejvyšší posty mělo v nástupu hybridní éry především co do činění s motorem...a pak po odchodu Vettela taky se tým vypořádával s faktem že má vynikajícího Ricciarda...ale asi ještě talentovanějšího Verstappena...dopadlo to odchodem Ricciho a Verstappen taky potřeboval dospět. Krom toho Renault obnovil tovární tým...a Redbull až spojením s Hondou dospěl po letech do pozice že skutečně mohl konkurovat Mercedesu. To že Horner je nejdéle sloužícím šéfem týmu není náhoda...jeho osobnost je podle mě srovnatelná s Wolffem.

    A s těmito dvěma obry soupeří nejtradičnější a legendární Ferrari. I když základ mají na vysoké úrovni, není jednoduché udržet se na takové úrovni jako ti dva největší rivalové. Doba kdy Bernie a Mosley měli "podporu" Ferrari za samozřejmost je ta tam.
    V době kdy sahalo Ferrari v souboji s Mercedesem po úspěchu nedokázalo udělat ten rozhodující krok...pak přišla aféra s motorem...odchod Vettela a v podstatě přestavba týmu.

    Za mě letos Ferrari zaslouží palec nahoru...i když nakonec najdeme spoustu věcí které se dají kritizovat, pro mě byli nejpříjemnějším překvapením sezóny a podíleli se na tom že především v úvodu sezóny měly závody říz a bojovalo se moc pěkně.

    Jen lidi uvnitř Ferrari vědí...Binotto byl šéfem...takže za ty neúspěchy v důsledku chyb je zodpovědný. Ovšem i když Leclerc a podle mě i Sainz jsou skvělí piloti, chybí jim zkušenosti v souboji o absolutní vítězství...v minulosti bylo velmi těžké bojovat s téměř dokonalým Hamiltonem...momentálně je úplně stejně těžké bojovat s téměř dokonalým Verstappenem. Kromě toho Mercedes v určité době zvolil cestu absolutní podpory Hamiltona...a u Redbullu jakbysmet. U Ferrari do toho šli aniž by postavili Sainze do role jednoznačného podporovatele Leclerca...třeba skutečně šli do letošní sezóny s cílem "naučit" se bojovat o tituly.

    Já bych Binottovi dal důvěru ještě příští rok...pokud by Ferrari příští rok nevyhrálo...pak by podle mě sám Binotto rezignoval.

    Osobně si myslím že v určité fázi sezóny Ferrari už vůbec na tituly nemyslelo a začalo pracovat na příštím roce...aby nemuselo slevovat z výkonu aktuálně nejlepšího motoru, aby si udrželo výkonnost šasí...a aby identifikovalo chyby se strategiích.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    80.250.28.XXX
    Budu v menšině, co už. Jsem vůči Binnotovi smířlivější a budu spekulovat tak jako všichni, když hodnotí zvenčí Ferrari. Podle mě ve Ferrari vládne moc politiky, buď nemají jedinci přímou zodpovědnost a jsou schovaní za „rodinný korporát“, nebo nebo se naopak bojí vyhazovu za neúspěch. Prostředí strachu, kde nikdo nechce udělat žádné rozhodnutí, za které by mohl rychle zaplatit vyhazovem a tak raději upřednostní takový přístup, aby nevybočil z řady. Konzervativní přístup bez kreativity a invence, hlavně neudělat botu. Začarovaný kruh od příčiny, k následku a zpět k příčině. Atmosféra strachu kreativitě a odvážným nápadům nepřidá. Ve Ferrari se buď dlouho nic nemění a neděje, aby pak přišla bouře a rozvrat. Nastoupí nový šéf, který to zkusí zase jinak, někteří lidé se vyhází, jiní naberou, jádro si oddychne, že tentokrát nebyli odejiti oni, ale v hlavách už jim běží, jak dlouho to tak vydrží. Ferrari je velká politická organizace a šéf je nesmírně důležitý, ale změnit přístup a myšlení lidí, kteří ve firmě pracují trvá podle mě dlouho. Podle mě italský inženýr se bojí o lukrativní zaměstnání daleko více než ten anglický, ale je to jen má domněnka. Personální změny jistě bývají potřeba, ale když je jich moc, tak je to už kontraproduktivní. Arrivabene výsledky měl, ale byl v tom i ten motor a říká se, že v týmu panovala atmosféra strachu. Tenhle přístup podle mě nemůže dlouhodobě v prostředí, kde hrají inovace, nápady apod. Prim fungovat. To není jak když se někdo fláká u lopaty… Moc nejsem za přístup, kterým za sebou Ferrari pálí mosty, viz. Aldo Costa nebo teď s Binnotem, pokud tedy nemají lepší lidi do motorárny a pokud by chtěl vůbec zůstat, když nad ním byla zlomena hůl. Myslím si, že chtěl změnit atmosféru strachu na jinou formu přístupu uvnitř týmu. Když se člověk podívá na všechny ty závodní strategie, tak si přece nikdo nemůže myslet, že jsou ti stratégové naprostí pitomci, že v tom bude něco jiného. Jsou to špičkoví inteligentní lidi, kteří se ale musejí pohybovat v mantinelech vnitřní politiky a často tak nemohou uplatnit logické rozhodnutí při strategii právě z důvodu vnitřní politiky, aby náhodou neohrozil svou pozici a nebyl vykopnut. Binnoto třeba nebyl nejlepší manažer, to posoudit nedovedu, ale měl jedno velkou nevýhodu oproti těm předchozím. Ferrari má velkou slabinu, která dříve byla jejich výhodou a to je efektivita všeobecně. Nejdříve to bylo omezení testování a teď i omezení financí, které třeba Arrivabene nemusel řešit a mohli do toho sypat kolik chtěli. A ta směrnice co letos byla přijatá taky nepomohla. Pokud se vezme koncept Mercedes, který od podlahy vytvářel nejméně přítlaku proti Ferrari a Redbullu, který měl něco mezi tím, tak omezení porpoisingu dolehlo na Ferrari nejvíc. Do té směrnice nebyl s opotřebením pneu žádný problém. Ferrari spoléhalo na přítlak od podlahy a proto jezdilo záměrně co nejníže. Aby se omezil porpoising, museli jednat z těchto týmu nejvíce zvednou auto a navíc hodně přitvrdit odpružení, které poté způsobovalo větší opotřebení pneu, skoro bych řekl, doslova jim zařízli koncept. Nemíním je omlouvat, kopanců udělali nespočet, jen nesouhlasím s všeobecnou kritikou, že Binnoto za nic nestál a jsem moc zvědavý, jak si povede nový šéf…. Vůbec si netroufám tvrdit, že je to ve Ferrari celé o tom, ale věřím, že určitý negativní dopad, který nelze nějak vyčíslit to mít může a má.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      86.49.254.XXX
      Zrovna ta směrnice byla další Binottova porážka. Zákulisní politika byla vždy u Ferrari silnou stránkou a teď se Binotto jenom díval jak FIA ponoukaná Wolffem uprostřed sezóny zavádí něco co Mercedesu pomohlo, Red Bullu neuškodilo a co Ferrari vpodstatě zlikvidovalo. Tady se musí prostě šéf týmu umět pořádně prát za týmové zájmy a ne hledět jako leklá ryba. Kdo ví, možná to Mates nesměle zkusil a FIA řekla, ale no tak, chlapče, ty máš u nás vroubek vyřešený tajnou dohodou, takže mlč jinak nebudeme mlčet my. A Binotto radši sklapnul, aby na něj nevyplula nějaká velká špína. Slabý a navíc ještě vydíratelný šéf je ovšem k ničemu, zvlášť když proti němu stojí "těžké váhy" Wolff a Horner

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kevin

        Kevin

        80.250.28.XXX
        V podstatě s tím souhlasím a i bych řekl, že to Binnoto zkusil. Nakonec stěžoval si i na dodržování rozpočtových stropů vůči Redbullu, ještě myslím nepodepsali ty dohody na motory po roce 26 také vzhledem k Redbullu, apod. Ferrari by chtělo, ale postupem doby ztrácí politickou sílu a ztrácí i spojence, viz. daleko autonomější týmy Alfa a Hass Kdyby to byl naprostý ňouma, tak by v politickým Ferrari nemohl dělat ani šéfa motorárny, ani nakonec šéfa týmu a nemyslím si o něm, že je hlupák, aby podcenil důležitost lobbingu. Horner i Wolf jsou první ligy, ale není to jen o síle té osoby, musí být síla organizace v pozadí, a jsou to spojené nádoby. Uvidíme, jestli nový šéf bude v tomhle poli úspěšnější, doufám že jo, ale obávám se toho, že sílu nemá Ferrari jako celek.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          86.49.254.XXX
          Je to o síle té osoby. Lidi jako Ron Dennis a Frank Williams měli v dobách nejvêtší slávy velký vliv a přitom za nima nestály automobilky. Dnes je to právě Wolff a Horner. Takovou těžkou váhu musí sehnat i Ferrari a upřímně, nejsem si jistý že je taková k mání. Potřebovali by takovou trefu jaká se jim v sedmdesátkách povedla s mladým Montezemolem a v devadesátkách s Todtem

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kevin

            Kevin

            80.250.28.XXX
            Vyloženě to nerozporuji a síla osboby je nesmírně důležitá. Nejsem si ale jistý, jestli srovnávat tehdejší Mclaren a Williams v dobách jejich největší slávy s tím jak je to dnes. Pořád tam vidím enormní vliv toho, co za tím člověkem stojí. Wolf a Horner stojí na špici, stejně jako se daří jejich týmům v pohárech. Binnoto alias Ferrari síla zhruba odpovídá té třetí příčce. Nevím jak je na tom Brown, Rossi nebo třeba sám Vasseur či Steiner. Přijde mi, že ti poslední dva jsou oba politicky okleštění, přestože můžou být silný tvrdý osobnosti. S Alfou i Hasem si Fia letos vytřela podlahu. A kdyby Horner šel dělat šéfa třeba do Williamsu, kolik by toho dokázal prolobovat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kevin

              Kevin

              80.250.28.XXX
              V každým případě Wolf i Horner jsou štiky v rybníce a Binnoto na jejich místě by nemusel být ani poloviční, to nerozporuju. Spíš by mě zajímalo, jak by si vedlo politicky Ferrari např. s Wolfem v čele, kolik by toho dokázal protlačit. Docela určit víc, už jen kvůli pověsti a nepopiratelným schopnostem, jen si říkám, jestli by to byl rozdíl řádů nebo jen o něco větší síla než má Ferrari teď.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mansell_fan

                Mansell_fan

                62.209.230.XXX
                Jasně, ani silná osobnost nedokáže všechno, v tom máš pravdu. Na Wolffa ve Ferrari bych byl hodně zvědavý, tam by se ukázaly jeho schopnosti. Problémy Ferrari jsou strukturální a asi by to chtělo čas udělat z Italů fungující tým. Todt na to potřeboval 4 roky, než ten tým začal šlapat a pak další 3 než to udělalo titul. Ovšem tehdy bylo Ferrari i v hluboké technické krizi, nejenom manažerské. Teď si myslím že by to šlo rychleji, technicky jim to přece jen docela funguje (viz letošní auto).
                Jinak třeba krásný příklad jak to Wolffík umí politicky je přelom loňského a letošního roku kdy se několikrát setkal soukromě se Sulayemem. Během té doby taky Mercedes vyhlásil že nebude hnát causu Abu Zabi k civilnimu soudu. Už tehdy se spekulovalo že za to že Mercedes nebude rozmazávat skandál z posledního závodu bude do budoucna po FIA něco chtít. A voilà, za půl roku FIA schvaluje směrnici proti poskakování, která medvědům nesmírně prospěla.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  88.103.239.XXX
                  Je potřeba ale říci, že Ferrari do toho nasypalo takovej ranec peněz, + lidské zdroje že ten titul pak už udělat museli. To teď nejde takto udělat.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    95.80.230.XXX
                    to nebylo o ranci peněz, mcl měl rozpočet na podobné úrovni celou dobu, stejně tak williams. Todtovi se podařilo dát dohromady poměrně dobrej tým lidí a když se podíváš, kde tihle lidi skončili, tak půlka jich je v mercedesu a půlka u FIA...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Kevin

                  Kevin

                  80.250.28.XXX
                  Jasně, nejspíš to tak s tou Fia i dopadlo, ale nutno podotknout, že Wolf měl i s čím hrát. Přece jen, to rozhodnutí Massiho bylo kontroverní a de facto rozhodlo o titulu. Být to opěčně, něco by si mohl prolobovat naopak Horner. Kolik by v takové situaci dokázalo prolobovat Ferrari netuším, ale zdá se mi, že tahá oproti těm dvama týmům za kratší konec i bez Binotta. Já s Tvým pohledem souhlasím, jen sem podotknul, že se mi zdá, že je tam toho víc než je jen ten či onen šéf u rudých. Jinak se kouzelníkovi panu Binottovi omlouvám, že mu zde stále komolím příjmení 04 A vlastně i Wolffikovi 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          94.113.224.XXX
          Ztraceni politicke sily by mel byt trend pro vsechny tymy F1. Mene politiky a zakulisnich praktik, vice zavodeni a rozhodovani o vysledcich na trati 13

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kevin

            Kevin

            80.250.28.XXX
            Měl by to být trend a taky by se mi to líbilo. Jenže realita je jinde a tohle je zatím utopie. V praxi se však ukazuje, že Rebull i Mercedes dokáží brnkat na ty správný nitky, když je potřeba. A když to bohužel funguje takto, tak nezbývá chtě nechtě ostatním na to přistoupit a vyrovnat hru než jen doufat, že se něco změní...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Kevin

        Kevin

        80.250.28.XXX
        Navenek působí jako usměvavý klaun a ťulpas, ale pokud dokázal vystrnadit i Arrivabeneho, tak na tom aspon v některých ohledech nebude tak daleko o Wolfa s Hornerem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.96.XXX
    Tak vzhledem k tomu, že ted´ vyprali z Juventusu Maurizia Arrivabeneho, tak by to "hledání" nástupce Italům nemuselo trvat dlouho. Prostředí chlapec zná, červená mu sluší ... Jen by mohl být problém, pokud Arriho za ty podvody zabásnou ... 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Jj, Binnotík nebyl asi nejlepší šéf, ale jestli se chcete zlepšit tak tam musí dát někoho kvalitního a nechat ho dělat svou práci a ne vyhozovat ho po 1-2 rocích .... očividně taliáni nejsou špatní protože postavili kvalitní káru na sezonu 2021, ale ostatní pokulhávalo - vývoj, hodně strategie, komunikace s piloty, občas pitstopy, atd. taky jsem slyšel že se Binnoto a vedení stáje hodně přiklánělo k Sainzovi, což je trochu nelogické když byl (sice o málo) pomalejší než Leclerc - protože to zacházení s piloty taky Ferrari pokazilo pár závodů. Takže věřím že když tam přijde schopný člověk, může Ferrka dotáhnout na nějaký titul, .... ale bude to težké protože RB bude pořád silné a myslím že i Mercedes se dotáhné na souboje o vítězství .... a snad to přidá McLaren nebo dokonce i Alpine nebo v budoucnosti Sauber/Audi, Aston Martin nebo i případná Honda.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    62.209.230.XXX
    Binottovi paradoxně zlomilo vaz to výborné auto co letos udělali. Kdyby měli letos zas šunku, tak by se têm Matesovým výmluvám věřit možná dalo.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama