Kam až musí problémy dosáhnout?

Daniel Šupa, 18. května 2003, 22:23 Google+

Také jste nevěřili vlastním očím, když nad rudým Ferrari F2003GA vyšlehly plameny a obhájce titulu se v kokpitu ani nepohnul? Po rychlém zásahu mechaniků a hasičů byly plameny zdolány a M. Schumacher odjel vstříc vítězství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Na tiskové konferenci jezdec incident s ohněm zlehčil s úsměvem: „Možná si mechanici mysleli, že je mi příliš chladno a že potřebuji trochu zahřát.“ Také nezapomněl poděkovat celému týmu za práci vedoucí ke třetímu vítězství v řadě. „Ale přes tyto okolnosti jsme všichni odvedli skvělou práci a vůz byl velmi dobrý. Po problémech jsme potřebovali několik rychlých kol k dodržení naší strategie, ale vše bylo nakonec v pořádku,“ smeknul obrazně německý pilot před výkonem celého týmu i duchapřítomnosti mechaniků, kteří vůz zase poslali do závodu.

Ještě v průběhu přenosu jsem přemýšlel nad tím, jak ledový zůstal jezdec i v okamžiku, kdy mu ve zpětných zrcátcích zářily plameny a za svými zády měl plnou nádrž vysoce hořlavého paliva. Vzpomněl jsem si na podobný okamžik, kdy se za podobných okolností v roce 1994 vznítil Benetton Jose Verstappena. Překvapilo mne, že M. Schumacher se vůz ani nesnažil opustit. Je však pravdou, že problém s ohněm trval méně než 7 sekund a z lidského měřítka je to velice krátký časový úsek. Otázkou je, jak rychle je schopen člověk i když enormně schopný rychlých reakcí, tak jako 5násobný mistr světa, zareagovat na šok a moment překvapení pokud ho nečeká. Je docela možné, že když se jezdec vzpamatoval k reakci, bylo již po plamenech a do sluchátek mu zaznělo, že je vše v pořádku a má jet dál…

Naštěstí vše dobře dopadlo, ale v letošním roce problémy s tankovacím zařízením gradují. Stáje vydávají miliony dolarů za desetiny sekundy a v depu zápasí mechanici nesoucí hadic na zádech s palivovou nádrží. Na místě těchto mechaniků bych opravdu být nechtěl. Jejich práce totiž nezávisí jen na jejich připravenosti, ale především na štěstí, zda uzávěr nádrže koncovku hadice propustí nebo ne.

Otázkou tedy je, kam až budou muset zajít problémy s tankovacím zařízením, aby dali odpovědní představitelé francouzskému dodavateli nůž na krk. Vždyť F1 je vrcholem technologií a lidského genia a její pověst by neměla být trvale poškozována neschopností jediného dodavatele. Pokud by totiž oheň pronikl přes všechno jištění vzpříčeným uzávěrem hrdla nádrže, mohla mít poslední GP Rakouska přídomek „Černá“.

Vytisknout

Diskuze: Kam až musí problémy dosáhnout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber zavíral boxy předčasně - anotační foto

Sauber zavíral boxy předčasně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud