Jaké zbarvení bude mít Ferrari a co přinese po technické stránce?

Robert RoBertino Pavelka, 3. ledna 2017, 12:00 Google+

Ač se to třeba nezdá, první testy se kvapem blíží a jednotlivé týmy už jsou plně ponořeny do přípravy na tolik očekávaný ročník. Nově vyhlížející vozy, agresivnější a rychlejší než ty, které jsme vídali v loňském roce - takové je očekávání a ani Ferrari nebude výjimkou.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.01. 14:53) Napište svůj názor
Maranello se možná vrátí zpět k celočervenému provedení

Maranello se možná vrátí zpět k celočervenému provedení | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Když budou v Maranellu hodnotit ročník 2016, nadšení z něj nebudou. Sice se Vettel a Räikkönen postavili jedenáctkrát na stupně vítězů, ale ani jednou na ten nejvyšší. A tak se bude samozřejmě měnit - i v případě barevného provedení. Nejspíš to "odnese" bílá nástavba motoru, k níž se Ferrari loni vrátilo. Jen poznámka na okraj - červená barva byla odedávna symbolem italských vozů a Ferrari je vlastně jediné, které tuto letitou zvyklost ctí.

Prezident značky Sergio Marchionne a šéf týmu F1 Maurizio Arrivabene už pronesli několik odhodlaných projevů, v nichž prohlásili, že nebudou riskovat nějaké určité prognózy pro nadcházející ročník, nicméně jsou přesvědčeni, že technická skupina pod vedením Mattia Binotta potvrdí své kvality. Nad týmem se ještě stále vznáší přízrak odchodu Jamese Allisona, nicméně je Binotto považován za velmi dobrého organizátora, který by svými schopnostmi mohlo přinést v závodním oddělení Ferrari tolik očekávané přiblížení k samotné špici závodního pole.

img-responsive

Podaří se Binottovi pozvednout věhlas vzpínajícího se koníka v F1? | foto: Scuderia Ferrari

Jak už jsme uváděli, Allisonův odchod způsobil v týmu určité rozpory, protože po jeho červencovém odchodu nebylo osazenstvo týmu zcela jednotné v otázce nové struktury, která už neměla mít podobu určité pyramidy, ale být více na horizontální bázi. Ferrari se rozhodlo, že Allisona nenahradí jiným "velkým" jménem, i když bylo často naznačováno, že to byla z nouze ctnost, protože nikdo takový nebyl k mání. Ve hře byl Aldo Costa, jenže ten má smlouvu s Mercedesem až do prvního dne roku 2018 - ale i kdyby se rozhodl vrátit do Itálie, musel by ještě na základě smluvních povinností rok počkat, takže jeho služby by připadaly v úvahu až v roce 2020. 

Ferrari naposledy slavilo vítězství v Singapuru 2015, což není ještě taková tragédie, v některých případech v minulosti se na vavříny čekalo i déle, ale nyní je Binotto pod určitým tlakem a musí se svými 14 pracovními skupinami zabrat, aby se do historických tabulkek u italské stáje konečně mohl zapsat 225 triumf.

Prezentace nového Ferrari proběhne na testovacím okruhu ve Fioranu 24. unora. Toto datum, jen pár dní před oficiálními testy v Barceloně, bylo zvoleno s ohledem na skutečnost, že v roce 2017 budou k dispozici pouze čtyři pohonné jednotky. Pak je tu i snaha využít co nejvíc času pro vývoj aerodynamiky. Motor s typovým označením 062/2 podle Thierry Baritauda, šéfa sekce ERS, bude disponovat lepším využitím jednotky MGU-H. Tím pádem by měly hybridní systémy dosáhnout větší efektivnosti a také rizika týkající se spolehlivosti turbodmychadla by měly být menší.

img-responsive

SF 16-H nesplnilo očekávání Maranella | foto: Scuderia Ferrari

Ne všechny informace jsou samozřejmě k dispozici, jen málokdo bude vědomě chtít odhalovat své zázemí soupeřům. U Ferrari se nicméně hovoří o další spolupráci Ferrari s firmou Mahle a zavedení nového systému zapalování označeného "multi-jet". Pro upřesnění můžeme dodat, že doposud byly využívány varianty TJI (Turbulent jet ignition). 

Převodovka v roce 2016 sice vykazovala dobré výsledky, zvláště v oblasti konceptu upevnění zadního závěsu mezi diferenciál a převodovku, což dovolovalo využít poměrně úzké zadní závěsy. Co se však týče maximální trakce zadní nápravy, tak nebyla efektivita optimální. Nejspíš i tady dojde k "opisování" od Mercedesu a návratu k osvědčenému řešení. Což má ostatně platit i o předních závěsech.

img-responsive

U Ferrari by rádi zase viděli podobný obrázek | foto: Pirelli

Šasi dozná určitých úprav, protože jednou ze změn bude větší objem paliva, které budou mít piloti k dispozici, a sice o pět kilogramů. Takže nyní povezou celkem 105 kg a tomu bude nutné přizpůsobit některé komponenty. Rovněž rozvor bude o 20 cm větší (vycházejme z původního rozměru 3494 mm).

Maranello se v určitých směrech halí do závoje tajemna, ale to není nic nového pod sluncem. Určitá překvapení se samozřejmě dají očekávat, naznačuje se něco o jistých "méně obvyklých" tvarech v závislosti na zkouškách v aerodynamickém tunelu, ale než se typ 688 (tak je označován model pro rok 2017) poprvé rozjede na fioranské trati, můžeme se zatím jenom dohadovat.

Vytisknout

Diskuze: Jaké zbarvení bude mít Ferrari a co přinese po technické stránce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.01.2017 14:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB12 v Mexiku

Ricciardo chce vyhrávat a věří, že místo u Red Bullu je lepší než u Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud