Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Petr Hlawiczka, 12. prosince 2019, 06:20 Google+

McLaren dokončuje zcela nový simulátor, který zprovozní v příštím roce. Podle technického ředitele Jamese Keye půjde pro tým o velkou změnu k lepšímu. V čem konkrétně bude přínosem?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 18.12. 15:17) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34

Lando Norris s McLarenem MCL34 | foto: McLaren

Sdílejte článek

I když se letos stáji z Wokingu podařilo vystoupat až na 4. příčku v šampionátu konstruktérů, a skončit tak jako nejlepší ze zbytku pole za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem, tak v továrně pod dohledem svých nových šéfů Andrease Seidela a Jamese Keye nikterak nepolevuje ve svém úsilí učinit další pokroky.

Kromě obrovské investice do nového aerodynamického tunelu připravuje také nový simulátor. I když ten původní kdysi patřil k naprosté špičce, nová verze bude postavena na posledních technologiích, které za tu dobu také pokročily.

"Máme nový simulátor s jezdcem ve smyčce. Půjde o masivní odklon od toho, co používáme doposud. Jde o projekt, kterým se McLaren před dlouhou dobou vydal jako průkopník. Jenže nyní je patrné, že se svět také posunul," uvádí Key.

img-responsive

Současný simulátor McLarenu dosluhuje | foto: McLaren

"Jde o velký projekt v rámci týmu. Doufám, že na něj přejdeme příští rok. Je úplně nový. Jde vlastně o celkem velkou věc," prozrazuje uznávaný technický ředitel McLarenu, jenž letos přišel z Toro Rosso.

Na současném simulátoru týmu nyní pomáhá Oliver Turvey, jenž závodí ve Formuli E, Sergio Sette Camara (Formule 2) a Rudy van Buren, jenž se pyšní titulem Nejrychlejšího počítačového hráče.

"Abych vzdal částečnou poctu současnému simulátoru, který je postaven na věcech, jež se objevily před několika lety, tak jde stále o velmi, velmi užitečný nástroj, který odvádí svou práci. Už dlouho je extrémně efektivní," pochvaluje si Key.

"Ale technologie se posouvají dále. Rozpoznání omezení první a možná i druhé generace [F1] simulátorů je podle mě nyní u většiny týmů lepší, lépe je chápou. Proto je třetí generace fakt docela odlišným druhem - technologie, na níž je postavena, je velmi odlišná. Proto tento projekt představuje zcela nový začátek," pokračuje.

img-responsive

Fernando Alonso na simulátoru Hondy před svým debutem v Indy 500 | foto: Honda Racing F1

Jaké výhody by tedy měl konkrétně poskytovat? "Lepší reprezentaci modelu vozu, rychlejší zpracovávání. Můžete přidávat další rozměry. Auto je vícerozměrné. Aerodynamická mapa - byla sada křivek a to byl povrch. Teď to nahraje povrchy, které jsou spolu všechny v nějaké interakci."

"Totéž se týká pneumatik. V určitých ohledech to platí pro motor, taky pro zavěšení. A čím více výpočetního výkonu máte, tím více jste schopni tyto vlivy kombinovat a napodobovat to, co auto dělá. To se za ta léta zvýšilo. Jen do toho musíte dát více matematiky a dostanete reprezentativnější model," vysvětluje technický ředitel McLarenu.

"Všechny týmy navíc lépe rozumí tomu, co jezdec potřebuje cítit, aby mohl replikovat jízdu s vozem, protože v simulátoru nedokážete generovat delší přetížení. Musíte poskytnou lepší náznaky toho, co dělá auto. Myslím, že předchozí simulátory byly v určitých oblastech silné a v jiných slabé. My ty slabiny tedy řešíme a zlepšujeme to. Hlavně jde tedy o to, abychom poskytovali celkově lepší reprezentaci vozu," dodává Key.

img-responsive

Simulátor v továrně Mercedesu v Brackley | foto: Mercedes AMG F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 18.12.2019 15:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud