V sezóně 2020 předjíždění ubylo. Co je příčinou a jak se letos změní minimální hmotnost?

Petr Hlawiczka, 15. ledna 2021, 06:00 Google+

Počet předjížděcích manévrů v loňské sezóně v porovnání s předchozími ročníky klesl, přestože nedošlo k velkým změnám v pravidlech. Co za tím stojí?

Počet komentářů:  43 komentářů (Poslední 17.01. 20:06) Napište svůj názor
Souboj Russella s Albonem a Norrisem v Soči

Souboj Russella s Albonem a Norrisem v Soči | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Podle statistik v roce 2018 na jeden závod připadlo 32,6 předjížděcích manévrů, v roce 2019 jich bylo 38,9. V uplynulé sezóně 2020 však toto číslo pokleslo na 31,4 předjetí na velkou cenu.

"Všichni víme, že to je skutečně problém. S těmito auty se v podstatě nedá předjíždět - alespoň na většině tratí, kde závodíme. Proto většina pilotů obvykle volí strategii s jedinou zastávkou," vysvětluje pilot Red Bullu Max Verstappen.

Pilotům ztěžuje práci špinavý vzduch, kdy při jízdě těsně za druhým vozem klesá přítlak. A s tím, jak se vyvíjí aerodynamika a její prvky na vozech jsou rok od roku pokročilejší, je následování soupeře neustále náročnější - nepomáhají ani další DRS zóny na okruzích.

To však není jediný problém. Podle Verstappena jezdci musí během závodu navíc pečovat o pneumatiky a ubírat nohy z plynu ještě před brzdnými zónami, "protože nádrže nejsou dost velké na to, abychom mohl natankovat dostatečné množství paliva pro útočení až do konce."

img-responsive

Štíhlé krásky v Monaku v roce 1993 | foto: Williams F1 Team


Otesánek dále tloustne

"Připadá mi, že pokud by se snížila hmotnost aut, situace by se měla zlepšit," uvažuje pilot Red Bullu dále. Se současným vývojem proto není spokojen - letos se totiž minimální hmotnost vozů zvyšuje o dalších 6 kg.

Důvodem nárůstu na 752 kg i přes zmražení pravidel byly obavy některých výrobců motorů, že by v honbě za nižší hmotnosti mohlo docházet k nasazování exotičtějších a dražších materiálů. Některé týmy si také stěžovaly, že se nedokázaly dostat na loňský limit 746 kg, aniž by nedošlo ke velkému zvýšení nákladů.

A pilotům kritizujícím neustálý růst hmotnosti nebude veseleji ani po velkých změnách technických pravidel kvůli nasazení nové generace monopostů ani příští rok, kdy min. hmotnost naroste až na 778 kg! Přitom v sezóně 1993 se například vlezly do 505 kg a ještě v sezóně 2009 do 605 kg.

Video: Piquet s 540kg Williamsem předjíždí Sennu

Vytisknout

Diskuze: V sezóně 2020 předjíždění ubylo. Co je příčinou a jak se letos změní minimální hmotnost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 17.01.2021 20:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 43 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v závodě v Abú Zabí

Pátý pilot s koronavirem. Zprávu potvrdila hvězda Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud