Nejrychlejší kola předváděly Mercedesy, Ferrari o 2 sekundy pomalejší. Jaké strategie volili v Singapuru?

Petr Hlawiczka, 18. září 2023, 08:00 Google+

SINGAPUR - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA A STRATEGIE; Lewis Hamilton zajel s Mercedesem nejrychlejší kolo Velké ceny Singapuru, ani jeho velmi dobrá strategie mu však k vítězství nestačila. Jak se závod z tohoto pohledu vyvíjel?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton před Georgem Russellem v Singapuru

Lewis Hamilton před Georgem Russellem v Singapuru | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy využily posledního virtuálního safety caru k zastávce boxech i za cenu toho, že přijdou o pozice na trati, zatímco vedoucí trojice čítající obě Ferrari a Landa Norrise s McLarenem zůstala na dráze.

Hamilton ve 47. kole zvládl projet městským okruhem průměrnou rychlostí 185,5 km/h za 1:35,867 min, jeho týmový kolega George Russell byl o kolo dříve o čtyři desetiny pomalejší (1:36,273).

Třetí nejrychlejší čas předvedl Fernando Alonso s Aston Martinem - 1:36,456 min, zatímco vítěznému Carlosovi Sainzovi patří až 7. příčka (1:37,666), Norrisovi osmá (1:38,046) - na tvrdých pneumatikách byl ale ve svém nejlepším pokusu o téměř 2,2 sekundy pomalejší než Mercedes.

Nejrychlejší kola GP Singapuru 2023

Nejrychlejší kola GP Singapuru 2023 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Když Stříbrné šípy stahovaly náskok aut na čele tempem 2 sekundy na kolo, zdálo se, že mají vítězství jisté. Snadno si poradili s Charlesem Leclercem, jenž měl být prvním těžko překonatelným obranným valem Sainze.

Ten ale jel velmi chytře - záměrně poté trochu zpomalil, aby měl Norris za ním DRS a mohl se útokům Russella s Hamiltonem bránit. Tento tah mu vyšel a podruhé ve své kariéře vyhrál, čímž uťal rekordní šňůru vítězství Red Bullu, který tentokrát neměl potřebnou rychlost ani štěstí na safety car fáze.


Pneumatiky a strategie

Na startu měla většina závodníků středně-tvrdou (C4) směs, pouze Cunoda, Leclerc a Zhou začínali na měkké (C5) a Bottas s Red Bully na tvrdé (C3) směsi.

Téměř po celou dobu závodu piloti šetřili pneumatiky, což bylo patrné zejména z počátku, kdy se v radiokomunikaci nikterak netajili tím, že by dokázali zrychlit o sekundu nebo více, aby dokázali plnit stanovené cíle či maximálně využít příležitosti, které by se naskytly.

Pneumatikové strategie GP Singapuru 2023

Pneumatikové strategie GP Singapuru 2023 | zdroj: Pirelli

Degradace pneumatik byla trochu vyšší než během tréninků či kvalifikace, všechny směsi nicméně fungovaly dle očekávání. Nejvýhodnější byla jednozastávková strategie, dvouzastávková fungovala při neutralizaci závodu.

První výjezd zpomalovacího vozu ve 20. kole způsobil rozruch, když piloti startující na středně-tvrdých pneumatikách zamířili do boxů pro tvrdé, zatímco ti, kteří začínali na tvrdých, zůstali na dráze s cílem ujet na nich aspoň dvě třetiny závodu.

Ve 44. kole se naskytla další příležitost pro změnu, když ředitelství sáhlo po virtuálním safety caru. Oba Mercedesy společně s Williamsy zamířili pro čerstvé středně-tvrdé pneumatiky, Alonso s Magnussenem nazuli měkké. Stříbrné šípy a Red Bully stavějící smolně před VSC začaly létat, Hamiltonovi to však dotáhl jen na třetí místo a Verstappenovi na páté. Pokud by Max se svou zastávkou počkal, zdolal by i Leclerca.

Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší kola předváděly Mercedesy, Ferrari o 2 sekundy pomalejší. Jaké strategie volili v Singapuru?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Po více než roce slaví tým z Maranella opět vítězství (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Série Red Bullu skončila, dramatický duel tří týmů o vítězství…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  4. GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  5. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  6. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud