Závodní víkend ve znamení jednání

Daniel Šupa, 15. července 2006, 15:40 Google+

Včerejší tisková konference potvrdila, že hlavním tématem tohoto víkendu bude otázka pravidel pro motory v příštím roce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Malajsie (Sepang)

GP Malajsie (Sepang) | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Pokud nedojde k jasné a všemi týmy podpořené dohodě, od roku 2008 FIA prosadí zmrazení vývoje motorů z moci nadřízeného orgánu a hovoří se o délce trvání až čtyř let. O podobě technických regulí jednají výrobci s Komisí F1. V tuto chvíli se však hledá kompromis pro úpravu předpisů už pro rok 2007.

Jde v podstatě o to, že si mnozí uvědomují zbytečnost plýtvání penězi na vývoj agregátů, které v roce 2008 nebudou moci využívat, neboť FIA hodlá nastavit parametry osmiválců podle současných hodnot z důvodu především bezpečnosti.

Jean Todt z Ferrari je sice v otázce dohody po skončení GP Francie, kdy vyprší termín posunutý už jednou FIA optimistou, přesto není nalezení podpory všech podle něj tak snadné. „Každý má svůj názor a není jednoduché stanoviska všech sjednotit, ale buď se dohodneme na základě jednání z Indianapolis a zavedeme úpravu už od roku 2007, nebo to udělá FIA o rok později.“

Šéf Renaultu Briatore s Todtem souhlasí. Jak je známo, Ital je pro úspory financí nakloněn při všech příležitostech. „Jsem z postoje některých stran hodně zklamaný, pokud by se zavedlo zmrazení už příští rok, bylo by to podle mého názoru velký přínosem. Máme dohodu pro rok 2008 a je holý nesmysl vyhazovat peníze za zbytečný vývoj v roce 2007. Máme na nalezení dohody ještě tři dny.“

S názorem obou souhlasí i Ron Dennis z týmu McLaren Mercedes, který je přesvědčen o tom, že dohodu strany najdou ještě tento víkend. „Myslím si, že se dokážeme dohodnout na ceně zákaznických motorů i na technické specifikaci. FIA přirozeně hledá cestu, jak zajistit soukromým týmům levnější motory, ale to se s našimi návrhy nerozchází.“

Za soukromé týmy se diskuse zúčastnil Colin Kolles z Midlandu, jenž je přesvědčen o tom, že stanoviska soukromých týmů jsou také férová. „Nechceme aby nám dávaly automobilky motory zdarma, my jsme ochotni za ně platit, ale musí to být ceny rozumné. Jen tak může mít F1  budoucnost.“

Zatím není jasné, které strany dohodu pro rok 2007 blokují, zda jde o zástupce soukromého nebo továrního týmu. Vzorek ze včerejší tiskové konference neobsahuje celé startovní pole a zájem na zmrazení vývoje motorů v případě týmů, které vládnou jednotlivým závodům není až tak nepochopitelný…


Vytisknout

Diskuze: Závodní víkend ve znamení jednání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Za plameny mohl rozpálený výfuk

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud