Tisková konference Pirelli: "Jednali jsme profesionálně, transparentně a v dobré víře"

Petr Hlawiczka, 31. května 2013, 13:00 Google+

Pirelli dnes ve své centrále v Miláně uspořádalo tiskovou konferenci, během níž hovořilo o vývoji pneumatik pro příští rok i o testu Mercedesu.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 02.06. 11:16) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Za Pirelli se setkání s médii zúčastnili Paul Hembery, Maurzio Boiocchi a Mario Isola. Výrobce pneumatik uvedl, že se jim "problémy s delaminací podařilo vyřešit ve svých laboratořích, nikoliv během testování na dráze." Dodává však, že je "adekvátní testování pro vývoj pneumatik klíčové."

V otázce testu Mercedesu uvedlo, že německá stáj nejezdila s letošními, nýbrž s vývojovými pneumatikami pro sezónu 2014, a že nemá k dispozici žádná data. Vyjádřilo nespokojenost s informacemi, které se objevovaly v médiích.

"Pirelli při vývojovém testování s týmy v roce 2013 nestranilo žádnému z nich a jako vždy jednalo profesionálně, transparentně a absolutně v dobré víře," uvádí v oficiálním prohlášení. Zajímavé však bylo, že o dubnovém testu (22. a 23. 4., psali jsme zde) Ferrari v Barceloně vůbec nechtělo hovořit, protože jde o "důvěrnou" záležitost.

"Použité pneumatiky nebyly ze současného šampionátu, ale patřily k řadě produktů, které jsou stále vyvíjeny s ohledem na případné obnovení dodavatelské smlouvy. Navíc nebyl žádný z testů vykonáván kvůli vylepšení daného vozu, ale pouze pro testování řešení pneumatik pro budoucí šampionáty."

Podle sportovního ředitele Paula Hemberyho tedy nezkoušeli žádné z letošních pneumatik ani ty, které budou nasazeny do letošní sezóny - pouze vývojové věci pro rok 2014, při kterých se zaměřovali na nové koncepty a materiály. Pro Mercedes šlo tedy o "slepý" test.

trio
Šéfové Pirelli (foto: Pirelli)

"Využití vozu Mercedesu bylo výsledkem přímé komunikace mezi FIA a samotným týmem. Pirelli v žádném případě nežádalo o to, aby byl použit vůz pro rok 2013 - ani Mercedes, ani FIA ani týmy, kterým během roku nabídlo možnost účasti v testování vývojových pneumatik pro rok 2014," dodává.

Ohledně spravedlnosti a nestranění žádnému týmu uvedlo, že ostatní dostali pozvánku k podobnému testu s dotazem na jejich možnosti již minulý rok: "Už v březnu 2012 Pirelli zaslalo všem týmům, FIA a FOM email, v němž týmy vyzvalo k určení jejich dostupnosti pro testování vývojových pneumatik pro rok 2013."

"Společnost navíc vysvětlila, že je nezbytné testovat s vozy týmů, protože nemá vlastní vhodné auto." Pirelli pro své testy získalo pouze tři roky starý Renault R30, předtím jezdilo s Toyotou TF109 ze sezóny 2009.

Upravené pneumatiky pro Kanadu s novou kevlarovou strukturou podle Pirelli dosud nebyly testovány, problémy s delaminací jsou u nich už vyřešeny. "Tento fenomén žádným způsobem nenarušuje bezpečnost pilotů, ale hrozí poškozením image společnosti. Při testech v Kanadě budou mít týmy příležitost vyjádřit své názory a udělat si o nich obrázek."

U těchto pneumatik nedojde k žádné změně v jejich životnosti. "Neučinili jsme žádné úpravy, které by ovlivnily výdrž pneumatik a tudíž ani počet zastávek během závodu, protože k tomu chyběl jednomyslný souhlas týmů."

mercedes
Super-měkké pneumatiky na monopostech Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Jako konečné datum pro dodávku pneumatik pro příští sezónu zmínil 1. září 2013. Cílem pro zbytek sezóny i nadále zůstávají 2 - 3 zastávky na závod.

Celou záležitost bude šetřit FIA, která do Milána již zaslala dopis s dotazy. Zástupci Pirelli na něj již odpověděli.

Vytisknout

Diskuze: Tisková konference Pirelli: "Jednali jsme profesionálně, transparentně a v dobré víře"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 02.06.2013 11:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado, Pastor

Maldonado po monackém karambolu stále cítí bolest (+video)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud