Smedley: Nový Williams FW38 je zatím tou největší evolucí

Petr Hlawiczka, 19. ledna 2016, 06:30 Google+

Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley hlásá, že jejich nový monopost obsahuje významné aerodynamické změny ve srovnání s jeho předchůdcem, loňským FW37.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 19.01. 18:21) Napište svůj názor
Williams FW37 těžil z dominantní pohonné jednotky Mercedes

Williams FW37 těžil z dominantní pohonné jednotky Mercedes | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Williams podle Smedleyho své auto představí 22. února v Barceloně na počátku předsezónních testů, nepůjde ale o žádnou velkolepou akci - zkrátka ho před prvním výjezdem odhalí v boxové uličce.

"V podstatě jde o evoluci [loňského] návrhu. Uvidíte některé celkem zajímavé vývojové věci v oblasti předního křídla a pod šasi. Některé v zadní části, jež si také povšimnete, jsou opravdu zajímavé," uvedl Smedley o víkendu na výstavě Autosport International.

"Obzvlášť kluci v aerodynamickém tunelu odvedli absolutně hvězdnou práci a my jsme skutečně potěšeni. Nacházíme nové metodologie, nové způsoby vývoje auta a momentálně vše přináší své plody. Auto je evolucí, ale rozhodně jde za mých let v F1 a stabilních pravidel o jednu z největších, jaké jsem viděl," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu.

img-responsive

Rob Smedley: Obzvlášť kluci v aerodynamickém tunelu odvedli hvězdnou práci | foto: Williams F1 Team

Tým se podle něj zaměřil na loňské slabé stránky - jízdu za mokra a pomalé zatáčky: "To je opravdu mou zodpovědností - pochopit, proč měl vůz specifické slabiny. Myslím, že když vezmete loňský rok a trochu z auta z roku 2014, tak jsme se opravdu trápili v pomalých zatáčkách a také za mokra, i když to bylo maskováno tím, jak dominantní byla pohonná jednotka [Mercedesu].

U Williamsu máme dobrou kulturu toho, že si sedneme a připustíme své problémy. Poté se snažíme to analyzovat tak vědecky, jak je to jen možná, a pokoušíme se to pochopit na fundamentální inženýrské úrovni. Pak hledáme řešení.

Tato řešení budou vždy v jakékoliv inženýrské či technické formě krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá. Minulý rok jsme se hodně soustředili na krátkodobá řešení - co můžeme udělat, abychom zlepšili výkonnost za mokra? V podstatě jde o nastavení, jak využíváte pneumatiky.

img-responsive

Odhalení nových vozů bude letos skromné, většina týmů nová auta představí až těsně před začátkem testů v Barceloně | foto: Williams F1 Team

Jedním z příkazů, které jsem dostal od svého šéfa Pata Symondse, je to, že nesmíme mít žádné okruhy 'strašáky' jako je Monako, Singapur... nebo když prší a vedeme závod jako v Silverstone a skončíme na pátém a šestém místě či podobně. Takže mi dal velmi jasně najevo cíl, a na základě toho jsme dali dohromady tyto pracovní skupiny. Není to lehké, ale pracujeme na tom."

Na otázku, zda Williams může bojovat o titul, Smedley odpovídá: "To je podle mě v roce 2016 velmi vysokým požadavkem. Naší ambicí po restrukturalizaci na konci roku 2013 a začátku 2014 je se neustále zlepšovat.

Myslím, že jsme prožili dobrý rok 2014, dobrý loňský rok, a tím jsme se zkonsolidovali - jak na tom jsme, že jezdíme vpředu...  a myslím si, že se z této pozice jen musíme dále zlepšovat. Je to neuvěřitelně těžké, není to jednoduché žádat v těchto dnech vítězství v závodech v F1 vzhledem k úrovni konkurence, kterou máme. Ale stále se ale usilovně snažíme dělat pokroky," dodává Smedley.

Vytisknout

Diskuze: Smedley: Nový Williams FW38 je zatím tou největší evolucí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 19.01.2016 18:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa s Williamsem FW38

Massa věří, že Williams může v roce 2016 opět vyhrávat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  4. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  5. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

  6. GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud