Pohonné jednotky hodně zlevňují, zákazníci si podle Mercedesu nemají nač stěžovat

Petr Hlawiczka, 24. srpna 2017, 06:30 Google+

Podle sportovního šéfa Mercedesu se pohonné jednotky ve Formuli 1 stávají tak levné, že si zákaznické týmy už nemají na co stěžovat - zvlášť když si uvědomíme, kolik utrácejí za vývoj svých aut. Pokud jde o budoucí motory, mezi výrobci zatím panuje vzácná shoda, pokud jde o to, jakou cestou by se měly ubírat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Šéf vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andy Cowell se svým produktem

Šéf vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andy Cowell se svým produktem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Ceny motorů klesají na nejnižší úroveň v historii F1
A bude ještě lépe, od roku 2021 jejich cena dále klesne díky technologii, která je pro jejich vývoj jednodušší. "Vývoj motoru stojí obrovské peníze, a oddělení zabývající se motory u všech výrobců jsou ztrátová, k čemuž by nemělo docházet, proto se to snažíme zkrotit," říká pro Autosport Wolff.

"Na druhé straně máme dohodu s FIA o snižování cen pro všechny motorové zákazníky během příštích let na úrovně, které budou ty nejnižší v historii F1. Pokud tento druh motoru dostanete za cenu kolem 12 - 14 milionů dolarů [310 mil Kč], což se snažíme dosáhnout, pak nechápu nikoho, kdo tvrdí, že jsou příliš drahé," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.

Malé týmy si nemají nač stěžovat, za vývoj šasi utrácejí mnohem víc
Náklady na motory podle něj nyní tvoří relativně malou část rozpočtu zákaznických týmů. "Jde o 5 % z celkový nákladů velkých týmů, pro ty malé jde o něco mezi 8 až 10 procenty. Je to přijatelné pro sport, který se nazývá motorsportem?"

"Velmi oportunistickým a jednostranným argumentem některých týmů na stlačení cen motorů dolů není správný, zatímco na druhé straně utrácejí přes 200 milionů liber [5,67 miliardy Kč] za vývoj šasi," stěžuje si dále Wolff.

img-responsive

Motorové oddělení je podle Wolffa ztrátové, na ceny by si neměl už nikdo stěžovat | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes podporuje změny pravidel, i když se mu nelíbí
Mercedes má v současné době nejsilnější pohonnou jednotku v poli, přesto se snaží vnímat širší souvislosti a ne si svou technologickou výhodu udržet: "My jsme v minulosti prokázali, že nejsme jen oportunisté, kteří by se snažili prosazovat jen taková pravidla, jež by nám seděla," tvrdí Wolff.

"Byli jsme proti současným pravidlům týkajícím se šasi, protože jsme cítili, že to bude příliš drahé - a nakonec přesně k tomu došlo. Ale chápeme, že změny bylo zapotřebí, možná trochu kvůli promíchání soutěžního prostředí, takže to bylo OK.

Totéž platí pro motorová pravidla od roku 2021. Moc dobře si uvědomuji, že současný koncept motorů má své nedostatky. Možná ho můžeme zjednodušit, aby fanoušci opravdu rozuměli tomu, jak rekuperace energie skutečně funguje. Možná můžeme odstranit systémy, které působí příliš velký rozdíl mezi různými koncepty," uvažuje šéf Mercedesu o budoucích změnách.

img-responsive

Mercedes je pro zjednodušení současných pohonných jednotek, které mají přijít o MGU-H | foto: Pirelli

Zvuk budoucích motorů a shoda mezi výrobci
"Jak vnímáme motory z hlediska zvuku, to je mému srdci také blízké, protože jde podle mě o důležitý faktor. Na přípravu máme dost času. Nevnímám žádný odpor ze strany současných či potenciálních dodavatelů, což ukazuje, že se ubíráme správným směrem," pochvaluje si 45letý Rakušan.

"Mezi současnými dodavateli motorů panuje obecná shoda, pokud jde o to, co by mělo tvořit hlavní pilíře budoucího motoru, kterým je V6 bi-turbo, zřejmě s méně složitými systémy pro rekuperaci energie, ale stále s určitou hybridní, elektrickou rolí. Technologie jako příčina rozdílů je důležitá - a musí být špičková. A všichni to chápou," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Pohonné jednotky hodně zlevňují, zákazníci si podle Mercedesu nemají nač stěžovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michael Schumacher s Benettonem B194

Mick Schumacher s Benettonem ve Spa připomene první vítězství svého otce + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  6. Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud