Netrpělivost týmů ohledně nutných detailů týkajících se Halo roste

Robert RoBertino Pavelka, 11. září 2017, 15:00 Google+

Ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu je schválená a uvidíme ji v příští sezóně. Její zavedení už týmy akceptují a chystají se na začlenění tohoto komponentu do svých chystaných novinek. Leč není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.09. 16:15) Napište svůj názor
Ochrana kokpitu na voze Toro Rosso STR12 - Renault při tréninku v Itálii

Ochrana kokpitu na voze Toro Rosso STR12 - Renault při tréninku v Itálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

FIA ještě nezveřejnila detailní výsledky zátěžového testu Halo, což týmy nutně potřebují pro dokončení specifikací svých nových vozů. Tedy přesněji, FIA informace o Halo a hodnotách působících na šasi poskytla, jenže týmy stále čekají na přesné výsledky tlakových zkoušek, aby měly představu rozložení sil v šasi. Jako předběžné opatření může být použito virtuálního testu.

Situaci komplikuje fakt, že zkouška nemůže být provedena s reálným provedením, protože by mohlo dojít k nedostatkům ještě před montáží na vozy. FIA tedy musí navrhnout metodu pro provedení testy, který bude simulovat působení sil generovaných Halo konceptem na podvozek, ovšem zahrnující vyšší zátěž než by vyprodukoval skutečný Halo koncept. Určité týmy s FIA spolupracují, ale zpoždění má za následek jisté napětí a frustraci zejména u těch, jejichž úroveň zdrojů znamená, že klíčové konstrukční prvky musí být brzy zmrazeny. V podstatě jde o to, že malé týmy musí kvůli nižšímu rozpočtu a s ohledem na menší počet zaměstnanců začít s vývojem šasi dříve. Není v jejich možnostech měnit vývojové kroky na poslední chvíli, nemají na to kapacity. Z jejich hlediska je důležité znát parametry co nejdříve.

"Skutečný Halo koncept, se kterým budeme závodit, byl definován, ale opravdový podvozek, do kterého bude zasazen, ještě připraven není. Vytvořit šasi, abychom se trefili do parametrů, které uvádí FIA, bude velká výzva. Momentální varianta, kterou máme k dispozici, nemůže dané zatížení vydržet, takže nemá smysl ho nasadit do zátěžových testů podvozku. Musíme to udělat s něčím jiným, což se momentálně snažíme definovat," vysvětluje technický ředitel Force Indie Andy Green.

img-responsive

Andy Green popisuje problémy se zavedením Halo | foto: Sahara Force India

"Závisejí na tom případně změny doprovázející návrh nového šasi, jak silné je třeba ho vytvořit, protože zátěž je produkovaná odlišným způsobem, závislým na geometrii. V tuto chvíli nám chybí podklady o této sféře, což je pro konstrukci podvozku zcela zásadní. Pokud se nepovede, nebude funkční," dodává Green.

Vzhledem k ubíhajícímu času FIA navrhuje nahradit fyzický test analýzou metody konečných prvků (Finite Element Analysis), aby vytvořila modelovou simulaci pro zatížení každého podvozku pro rok 2018. Týmy by poskytly vlastní údaje pro kontrolu a schválení ze strany FIA pro bezprecedentní formu virtuálního testu. To by přineslo prozatímní opatření před provedením hodnotnějšího a hlavně plně fyzického testu pro rok 2019. Výše uvedená varianta bude předmětem schvalovacího procesu při schůzce týkající se regulace technických předpisů příští týden.

Vytisknout

Diskuze: Netrpělivost týmů ohledně nutných detailů týkajících se Halo roste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.09.2017 16:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly vyhlíží vytoužené místo ve Formuli 1

Gasly potvrzuje svou šanci s Toro Rosso již od Malajsie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud