Debaty kolem dvojitých žlutých vlajek neustávají, Whiting zkusil nové řešení

Robert RoBertino Pavelka, 1. října 2016, 14:45 Google+

Nico Rosberg v Maďarsku a poté Sergio Pérez v Singapuru zvedli hladinu dohadů o chování pilotů po signalizaci dvojitými žlutými vlajkami. Zatímco v případě Rosberga se k žádnému trestu nesáhlo, Pérez byl v Singapuru penalizován.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Je načase v tom udělat pořádek, Charlie... Whiting a Ecclestone

Je načase v tom udělat pořádek, Charlie... Whiting a Ecclestone | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Protože pochopitelně došlo ke zvýšeným emocím, protože podle řádů FIA je stanoveno, že v případě signalizace dvojitými žlutými vlajkami má povinnost: "... snížit výrazně rychlost, nesmí předjíždět a být připraven na zásadní změnu směru nebo zastavení."

Whiting ve snaze zabránit opakování podobných dohadů dokonce navrhl, aby v případě nehody byla namísto dvojité žluté rovnou použita červená vlajka přerušující kvalifikaci, okamžitě by tedy došlo k neutralizaci trati. Toto řešení však nenašlo žádnou podporu. Záležitost byla projednána na pátečním briefingu pilotů, kde se mimo jiné mělo objasnit dané pravidlo, které podle názorů zúčastněných nebylo zcela jasné. 

img-responsive

Sergio Pérez se v Singapuru mohl cítit poškozen | foto: Sahara Force India

"Pokud pilot projíždí úsekem, ve kterém je signalizováno dvěma žlutými vlajkami, očekává se, že svůj pokus přeruší. Aby komisaři měli jistotu, že nepokračuje ve snaze zajet smysluplný čas na kolo, z praktického hlediska by to mělo znamenat, že svůj pokus de facto ukončí. Nemusí ale nutně zajet do boxů, protože v jistých případech může být trať volná. Jak je řečeno v pravidle, musí pilot snížit rychlost a být připraven na změnu směru. Takže svou rychlost přizpůsobí situaci, kdy může brzdit podstatně dříve a/nebo v příslušném úseku znatelně snížit rychlost. Rovněž by neměl předjet jakýkoli vůz při signalizaci jednou žlutou vlajkou, pokud je zřejmé, že tento zpomaluje ze zcela zřejméno důvodu, například kvůli poškození po nehodě nebo s defektem pneumatiky," vysvětloval Whiting.

Při briefingu pilotů došlo k výměně názorů, při které se posuzovalo provinění Rosberga a Péreze a především rozdílné posouzení jejich prohřešku. K tomu se vyjádřil i sportovní ředitel Force Indie Andy Stevenson

"Samozřejmě jste u pořadatelů v Singapuru argunemtovali a uvedli na svou obranu, že se Rosberg v Maďarsku dopustil stejného, ne-li většího přestupku a vyvázl z něj bez trestu. Nicméně komisaři v Singapuru měli pocit, že Checo se provinil víc, i když jsme prokázali, že ještě předtím zpomalil, brzdil dříve, zařadil nižší rychlostní stupeň a sundal nohu z plynu, takže ztratil čtyři desetiny. Necítili to jako dostatečný důkaz. Na včerejším briefingu pilotů Pérez tuto situaci Whitingovi nadnesl. Prohlásil, že se cítí zmatený ohledně daného posouzení a cítil, že udělal v dané chvíli dost pro to, aby naplnil nařízení jak se chovat při signalizaci dvojitými žlutými vlajkami, takže v podstatě neexistoval důvod, proč by měl dané kolo vzdát," vysvětloval Stevenson dva týdny starý incident.

Jak bylo řečeno, neprošel původní návrh, že trať bude v takovém případě neutralizována a nebude možné zajet žádný čas. Piloti se shodli, že se omezení bude týkat pouze zóny, kde je dvojitými vlajkami signalizováno. V praxi to tedy znamená, že piloti, kteří jsou už za zmíněnou zónou, mohou své rychlé kolo dokončit, omezení se týká pouze těch, kteří se v dané oblasti nacházejí nebo do ní doputují. 

"Mezi nimi a Charliem Whitingem proběhlo hodně výměn názorů, přičemž většina z nich cítila, že se v tomto problému nachází hodně šedých míst. Nikdo by neměl z takové situace těžit, hlavním důvodem je hledisko bezpečnosti," dodává Stevenson.

Vytisknout

Diskuze: Debaty kolem dvojitých žlutých vlajek neustávají, Whiting zkusil nové řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Malajsii na měkkých pneumatikách Pirelli

ANALÝZA SEKTORŮ: Nezadržitelný Hamilton o 6,4 s rychlejší než loni, Wehrlein…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud