Wehrleinův příchod je přínosem pro tým i pro mě, zpovídá se Ericsson

Robert RoBertino Pavelka, 20. ledna 2017, 10:30 Google+

Švédsko dlouho čekalo na svého zástupce v F1. "Žlutomodří" nyní mohou spoléhat na Marcuse Ericssona, jenž letos zahájí už čtvrtou sezónu v F1. Jak hodnotí události nedávno minulé a co říká na Wehrleinův příchod?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Marcus Ericsson doufá v posun do středu startovního pole

Marcus Ericsson doufá v posun do středu startovního pole | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Marcus Ericsson vstoupil do F1 v týmu Caterham a ryzí outsider nemohl plně prokázat jeho kvality. Rok 2015 u Sauberu byl nadějným posunem vpřed, ale uplynulá sezóna znamenala pro Švéda obrovské zklamání. Nyní je však situace značně odlišná - švýcarský tým má za zády silného vlastníka Longbow Finance, což mu dává zcela nové šance pro letošní rok. Navíc po dvou letech bude mít po boku nového kolegu - i tuto skutečnost bere šestadvacetiletý Marcus jako příznivý fakt.

Sauber potvrdil, že Pascal Wehrlein bude váš týmový kolega pro rok 2017. Co vás napadlo jako první?

Marcus Ericsson: Myslím, že to je pro Sauber i pro mě osobně skvělá zpráva. Pascal je velmi rychlý a má skvělý závodní životopis. Jsem přesvědčen, že společně můžeme posunout tým výrazně dopředu, takže se na sezónu opravdu těším.

Co o svém novém týmovém kolegovi víte a jaké je vaše očekávání? Jako ho hodnotíte? Porážet ho musí být váš cíl...

ME: Zcela upřímně, hodnotím ho hodně vysoko. Vyhrál šampionát DTM a byl po dlouhou dobu součástí programu Mercedes, což znamená, že mu dost věří. Pochopitelně je mým cílem ho porazit - jak jinak - a myslím, že s ním to bude tuhý boj. Ale to je přesně to, co potřebuji, abych ze sebe vydal to nejlepší.

img-responsive

Wehrlein bude pro Ericssona znamenat novou výzvu | foto: Manor Racing

Vaše pozice v týmu byla potvrzena už dlouho, takže jste prožil klidnou zimu. Cítíte s méně šťastnými piloty, kteří tráví zimní přestávku v nejistotě, zda budou v F1 jezdit?

ME: Ano, cítím s nimi. Ale to je součástí tohoto sportu. V F1 skutečně není dost míst pro piloty, stačí se podívat, kolik dobrých pilotů se pohybuje mimo ni a pro něž je F1 největším snem. Ale k mé situaci, věřte mi, že to znamená velké uvolnění, když máte jistotu - a nekoušete si nervozitou nehty celou zimu (usmívá se).

Sauber v polovině minulé sezóny převzal nový majitel. Co všechno se v týmu změnilo? U jiných týmů jsme se přesvědčili, že ne vše se může přes noc změnit.

ME: Rozhodně to nějakou dobu potrvá, ale pokud se podíváte na druhou polovinu sezóny 2016, tak jste si museli určitého pokroku všimnout. Naším cílem samozřejmě je, abychom tímto způsobem pokračovali v roce 2017. V posledních měsících se k týmu připojilo několik velice dobrých lidí, to je také rozdílový okamžik. Celkově to vypadá, že jsme zvolili správnou cestu. A se dvěma mladými, po úspěchu prahnoucími piloty můžeme prožít dobrý rok. 

Sezóna 2016 byla pro Sauber hodně těžká. Co vám dává jistotu, že letošní ročník bude lepší?

ME: Hlavní rozdíl vidím především ve finanční stabilitě. A jak už jsem řekl, v poslední době se k týmu připojilo několik výborných osobností, takže i v tom bude rozdíl. Navíc cítíme něco jako nový začátek a to všechny motivuje. Místo toho, abychom bojovali o přežití, se teď můžeme stoprocentně soustředit na náš výkon a zlepšení. A v tom je opravdu značná odlišnost. 

img-responsive

V roce 2016 neměl Ericsson příliš mnoho důvodů se usmívat | foto: Sauber Motorsport AG

Tým zaznamenal v druhé polovině roku 2016 výsledkové zlepšení, ale značná regulace pravidel před letošní sezónou bude tak trochu sázkou do loterie. Myslíte si, že v takovém případě lze dosáhnout rostoucího trendu?

ME: Jak říkáte, velké změny v předpisech znamenají, že vlastně všichni vstoupí do nové sezóny od nuly. To by pro nás mohlo být dobré. A výsledky z druhé poloviny roku nám jistou šanci dávají, je to pro nás šance.

Loni jste prohlásil, že jste si uvědomil "půvab volných tréninků". Co přesně jste tím myslel? Zvolíte letos jiný přístup?

ME: Tak, správně. Když jsem v F1 začal, snažil jsem se jet všechno naplno, každý trénink, každé vyjetí na trať. A pak jsem byl zklamaný a přemotivovaný. Teď přistupuji k volnému tréninku jako přípravu ke stoprocentnímu výkonu v Q3, maximálně se soustředím na nastavení vozu, řízení a seznámení s tratí. Pak mohu všechny tyto informace využít k perfektní jízdě v Q3. V tom u sebe vidím opravdu hodně velký rozdíl. Vidíte, nikdy není na nic pozdě!

img-responsive

Ericsson svým soupeřům nepřímo vzkazuje: Budeme tvrdými rivaly! | foto: Sauber Motorsport AG

Doposud jste se ve startovním poli pohyboval spíše na zadních pozicích. Bude v tomto směru rok 2017 jiný?

ME: Je to můj cíl, pochopitelně. Mám pocit, že jsem v posledních sezónách prošel jako pilot určitým vývojem, ale neměl jsem k dispozici vůz, ve kterém bych to mohl plně prokázat. Takže opravdu doufám, že se můžeme posunout do středu startovního pole a pravidelně bojovat o body.

Do prvního testu chybí ještě šest týdnů. Jak je budete trávit? Všichni mluví o vysoké úrovni přípravy, aby byli schopni se vypořádat s novými, na fyzičku náročnějšími vozy...

ME: Leden a únor trávím s důrazem na tvrdý trénink, navštěvuji také tým, abych se na sezónu náležitě připravil. V tuto chvíli jsem v Los Angeles se svým osobním trenérem na jakémsi soustředění. Jsme tu zhruba dva týdny. Piloti letos budou muset být obzvláště silní - a já chci mít jistotu, že jsem silnější a lepší než kdykoli předtím!

Vytisknout

Diskuze: Wehrleinův příchod je přínosem pro tým i pro mě, zpovídá se Ericsson

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen v Mexiku

Magnussen reaguje na kritiku Abiteboula: Renaultu bude zlepšení trvat dlouho

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  4. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud