Restrukturalizace v podání Williamsu ostře kontrastuje s vyhazovy u Ferrari

Jana Šrámková, 23. prosince 2014, 14:05 Google+

Snad každý musel zaregistrovat, že ve Ferrari padají hlavy ve velkém. Po ochodu Alonsa, Domenicaliho, Montezemola, Mattiaciho, Frye, Tombazise či Hamašimy je posledním odcházejícím šéf strategií Neil Martin. Jinak řečeno - Ferrari opustil prezident, dva šéfové týmu, jejich hvězdný pilot, šéf vývoje motorů, šéf inženýr, šéf designer, šéf strategií a šéf inženýr pneumatik. To rozhodně není málo.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.12. 11:01) Napište svůj názor
Arrivabene, Maurizio

Arrivabene, Maurizio | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tyto změny ostře kontrastují se změnami v týmu Williams. Pod vedením Pata Symondse z nekonkurenceschopného vozu v roce 2013 dokázali v další sezóně bojovat o pódiová umístění. A na rozdíl od Maranella, v Grove hlavy nijak radikálně nepadaly.  

"Máme dobrý tým. 95% je stejný jako v roce 2013, ale děláme věci lépe a neohlížíme se. Užíváme si spolupráci a jednáme čestně, neobviňujeme se, ale vycházíme dobře a snažíme se. Je to úžasné. Jsou to schopní lidé, ale nikdo jim nebyl schopen říci, co dělat. Ztratili koncentraci ohledně výkonnosti vozu," prozradil Symonds.

Vedení lidí k co nejlepším výsledkům pro celý tým není lehké, avšak Pat Symonds toto zvládá. Naproti tomu v Maranellu zavládla zcela jiná atmosféra. Po neúspěších se rozhodli vsadit na nové lidi. Ferrari navíc vždy fungovalo jen v případě, kdy bylo vedení stranou a nepletlo se do provozu týmu.

"To dříve zajišťoval Jean Todt a Ross Brawn, když drželi zpět di Montezemola. Paradoxně ten to dělal v sedmdesátých letech, když mírnil Enza Ferrariho. Ne že by byl hlavní management hloupý, ale s jejich perspektivou nemohou chápat všechny mechanismy provozu týmu. Zvlášť, když v něm pracuje 800 zaměstnanců," uvádí magazín Motorsport.

"Když Symonds nebo například Brawn dělají tuto práci, vedení se může soustředit na větší, dlouhodobé potíže. Pokud jsou všichni ve vrcholné formě, může to trvat několik sezón, než se to začne bortit. Stejně tak trvá několik let, než se z dominance přes konkurenceschopnost dostanete k průměrnosti. Ferrari tímto procesem prochází od odchodu Brawna a Todta před osmi lety. A v roce 2014 to došlo k průměrnosti a to vyvolalo reakci."

Nyní je však hlavní otázkou, zda technický ředitel James Allison dokáže inspirovat a zvednout tým jako se to kdysi povedlo Brawnovi. A pokud se podaří udělat pokrok, dokáže se management (Marchionne, Arrivabene) držet zpátky a nechat ho dělat svoji práci? Uvidíme...

Vytisknout

Diskuze: Restrukturalizace v podání Williamsu ostře kontrastuje s vyhazovy u Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.12.2014 11:01 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Ferrari: K dohodě ohledně uvolnění pravidel týkajících se motorů nedošlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud