Takhle to dál nejde! Podle Brawna je nepřijatelné, aby se týmy středu pole nemohly dostat na pódium

Petr Hlawiczka, 28. listopadu 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chystá změny. Podle něj je současná situace, kdy na pódiu končí pouze tři špičkové týmy, zkrátka nepřijatelná.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 29.11. 23:50) Napište svůj názor
První tři týmy jsou v F1 výkonnostně v jiné kategorii

První tři týmy jsou v F1 výkonnostně v jiné kategorii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Letos se na pódium kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu podívali zástupci zbylých sedmi týmů pouze jednou - to když Sergio Pérez dojel třetí ve Velké ceně Ázerbájdžánu. V předchozím roce se podobný výsledek ve stejném podniku podařil také Lanceovi Strollovi s Williamsem.

Obrovskou propast mezi špičkou a středem pole dokládá také rozdíl mezi třetím Red Bullem a čtvrtým Renaultem v šampionátu konstruktérů - ten činí obrovských 297 bodů! Tato situace je pro Formuli 1 nepřijatelná a její sportovní šéf to hodlá změnit pomocí sady pravidel připravovaných pro rok 2021.

Šampionát konstruktérů 2018

Šampionát konstruktérů 2018 | zdroj: FIA

"Jako tomu bylo v roce 2017, tak pouze jednou, a co je ještě významnější - na velmi neobvyklém městském okruhu, jako je Baku, se pilot jednoho z těchto sedmi týmů dostal na pódium. Dvě pódia z celkových 123 [za dva roky], to je nepřijatelné, obzvlášť pokud jde o neustále narůstající technické a finanční rozdíly," kritizuje Brawn.

"Jde o problém, který řeším s FIA a týmy, protože na tom záleží budoucnost Formule 1. Na stole jsou různá řešení a my všichni musíme akceptovat, že takto to už moc dlouho dál nejde," upozorňuje bývalý technický ředitel Ferrari.

Týmy od čtvrtého místa působí výkonnostně jako z druhé ligy. "Jejich bitvy byly určitě vzrušující, ale pro fanoušky to je těžké se nadchnout kvůli souboje o osmou pozici. Přesto gratuluji Renaultu ke čtvrtému místu, které dokládá jeho Pokrok. A také Haasu - skončit pátý už ve třetím roce v tomto sportu, to je skvělý úspěch," hodnotí Brawn.

img-responsive

14 vozů za Red Bullem na pódium nemá šanci | foto: Red Bull Content Pool

Pro příští rok dojde na menší úpravu aerodynamických pravidel, které podle skeptiků moc nepomohou. O víkendu F1 podepsala novou čtyřletou smlouvu s Pirelli, které se od průlomového roku 2021 zavázalo dodávat úzkoprofilová 18" pneumatiky míst současných 13palcových. "První kroky pro budoucnost jsme tak již podnikli. Ale stále toho v nadcházejících měsících hodně zbývá," uvědomuje si Brit.

Pohonné jednotky se ale měnit nebudou, jak jsme vás již dříve informovali, Aston Martin proto definitivně ukončil svůj projekt zaměřený na přípravu pohonné jednotky pro F1.

Vytisknout

Diskuze: Takhle to dál nejde! Podle Brawna je nepřijatelné, aby se týmy středu pole nemohly dostat na pódium

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 29.11.2018 23:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel během posezónních testů v Abú Zabí

Vettel po bouračce při testech hodnotí nové pneumatiky pro rok 2019

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  4. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud