McLaren se snaží u MCL35 vyřešit slabinu středu pole. Key o svém díle, užší karosérii a lehčím lakování

Petr Hlawiczka, 14. února 2020, 06:10 Google+

McLaren během zimy pracoval na slabinách, které měl společně s týmy středu pole v oblastech, v nichž na špičku ztráceli. Doufá, že s novým monopostem je překoná a udělá další krok směrem k Ferrari, Mercedesu a Red Bullu.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 18.02. 08:39) Napište svůj názor
Nový McLaren MCL35

Nový McLaren MCL35 | foto: McLaren

Sdílejte článek

"Musíte si stanovit cíle, na kterých budete pracovat, protože potřebujete nějak zjistit, kde se potřebujete nacházet. Jedním z nich je dostat se dopředu, ale to je obrovský krok ve srovnání s tím, kde se nacházíme nyní," začíná konstruktér Key.

U McLarenu si uvědomí, že tak velký skok jako loni už neudělají a že letos na vítězství mít stále nebudou, protože jejich ztráta na čelo byla i na konci minulé sezóny hodně velká. "Zvládnout to během roku by byl ohromný krok vpřed. Měli jsme určité cíle založené na tom, co jsme se naučili loni, kde jsme našli své slabiny, které jsme opravdu chtěli vyřešit," pokračuje zkušený Key, jenž přišel loni z Toro Rosso.

"A mohli jsme vidět, že některé z těchto slabin byly podobné slabinám týmů, se kterými jsme bojovali, když to srovnáme s většími třemi týmy. Proto jsme se blíže podívali na tyto oblasti a učinili jsme v nich pokrok. Ze střednědobého hlediska je naším cílem udržet svou pozici a snad ztrátu i trochu stáhnout a stavět na tom. Pokud tu budeme zvládat, pak splním realistický cíl, který máme," poukazuje dále na snahu, aby si McLaren nepohoršil vůči loňské sezóně, v níž skončil celkově čtvrtý.

img-responsive

Představení nového vozu MCL35 | foto: McLaren

Již loni ve Wokingu sice přišli na pár nápadů, jak zlepšit výkonnost vozu, jenže je kvůli omezení v podobě geometrie zavěšení nemohli realizovat. "Dívali jsme se na nové koncepty mimo to, co jsme se během roku naučili z MCL34. Proto jsme několik oblastí změnili."

"Karosérie následuje trend, který podle mě narůstá - s velmi úzkými bočnicemi, které představují cvičení ve vnitřním uspořádání. Museli jsme kvůli těmto věcem začít plánovat celkem brzo, protože to zahrnuje instalaci motoru atd.," vysvětluje hlavní konstruktér McLarenu.

"Podobné cvičení nás čekalo s převodovkou, aby odpovídala té filozofii. Hodně práce jsme odvedli také na zadním zavěšení, tudíž od kokpitu dozadu jde o hodně odlišný přístup, než jsme volili dříve - v tomto opravdu spočívaly ty koncepční věci." MCL35 vzadu ale na první pohled nevypadá nikterak revolučně, proto se nabízí otázka, nakolik tým při představení vozu skrýval detaily, jenž se na něm objeví později při testech, nebo zda se nacházejí spíše pod kapotou.

img-responsive

McLaren MCL35 | foto: McLaren

"Řekněme, že v přední části je spousta technologií, které byly realizovatelné jen s novým vozem - ty jsme také zavedli. To jsou tedy ty nové věci. Ale jak už jsem řekl, všechno to je založeno na tom, co jsme se naučili loni - i když ne úplně všechno," říká 48letý inženýr.

"MCL34 je v podstatě také otcem mnoha konceptů na voze. Pokoušeli jsme se přenést to, co jsme se loni naučili, jelikož jsme auto navrhovali zároveň s rozvojem toho druhého, šlo tak trochu o proces. Využili jsme ty možnosti, které jsme u MCL34 s jeho geometrií nemohli," přiznává Key.

"Došlo i k určité změně zbarvení a značení, vzhled je hodně čistý, ale souvisejí s tím technické přínosy - rozhodně jde o váhový přínos, ale také o další věci. Vlastně jde o kombinaci nátěrů, které s tou barvou pokrývají auto," poukazuje na úpravy ve vzhledu a matný finiš, s nímž u lakování McLaren přichází vůbec poprvé.

"Fajn je ale to, že dochází k dobré, těsné spolupráci s našimi marketingovými a technickými potřebami. A přišli jsme na řešení, s nímž jsou spokojeny obě strany. Celkově jde o cestu. není to jednoduché přeměnit něco takového, ale myslím si, že to je přínosné pro všechny, takže jsem s tím spokojený," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: McLaren se snaží u MCL35 vyřešit slabinu středu pole. Key o svém díle, užší karosérii a lehčím lakování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 18.02.2020 08:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc, Sebastian Vettel a nový vůz SF1000

Vettel se Leclerca nebojí. "Mou pozici v týmu neoslabil," říká

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud