Jan Kopecký s Filipem Schovánkem během rychlostních zkoušek dosahovali časů ve druhé desítce a po šestém rychlostním testu jim patří průběžná sedmnáctá pozice.
Ze startovní rampy sjel vůz Škoda Fabia WRC jako osmý v pořadí, neboť startovní pozici do Švédské rally určovalo umístění v předchozí Rally Monte Carlo.
Nejlepšího času dosáhl Jan ve čtvrtém a šestém testu, kdy jeho výkon stačil na patnácté místo v rychlostním testu.
„Rychlostní zkoušky ve Švédsku jsou nesmírně rychlé a na trati je mnoho zrádných horizontů. V některých úsecích jsou vyjeté velmi hluboké koleje. Dnes jsme zkoušeli pneumatiky s odlišnou délkou hrotů. Hroty o délce 6,5 mm fungovaly lépe v úsecích s vyjetými kolejemi a hroty o délce 7 mm naopak v pasážích, kde povrch trati pokrýval sníh.
Ve čtvrté rychlostní zkoušce nás postihl defekt pravé přední pneumatiky již na šestém kilometru a zbývajících dvacet kilometrů jsme absolvovali s pneumatikou, která postupně ztrácela tlak. V servisní zóně před pátou rychlostní zkouškou, která byla se svými téměř čtyřiceti kilometry jednoznačně nejdelší, jsme se rozhodli pro změnu nastavení podvozku. Tato změna se ovšem velmi výrazně projevila ve zhoršené ovladatelnosti vozu. Pro zítřejší etapu rozhodně vrátíme výchozí nastavení.
Závěrečná super erzeta byla rozhodně atraktivní pro diváky, ale jako tradičně se na těchto typech rychlostní zkoušek nedá nic získat, ale ztratit lze relativně hodně.
Jelikož jsme neměli možnost před soutěží testovat přímo ve Skandinávii, tak jsme dnešní etapu stále sbírali zkušenosti v místních podmínkách, které jsou odlišné od domácích. Během zítřejší etapy již chceme zrychlit a postupně naši ztrátu snižovat,“ řekl v po první etapě Jan Kopecký.
„Švédská rally nám ukázala, že naše volba na testování v České republice byla chybná. Toto je obrovskou zkušeností pro náš tým, že před Švédskou rally je třeba absolvovat test v místních podmínkách. Tratě jsou pokryty ledem, zmrzlým sněhem a jsou neskutečně rychlé s mnoha horizonty. Druhé průjezdy nám ukázaly, že časy byly lepší a zkušenosti s těmito podmínkami jsou velmi potřebné.
Škoda Fabia WRC funguje perfektně a s technikou jsme spokojeni. Jan určitě využije zkušeností ze Švédska i na soutěžích s nezpevněným povrchem. Musím ovšem sebekriticky přiznat, že jsem zatím nedal Janovi příliš možností, aby se z nezpevněným povrchem výrazněji seznámil. Toto je třeba napravit,“ dodal Josef Kopecký.
CRT Škoda Kopecký
Foto: Petr LUSK / eWRC