Rally Argentina: Týmy jako na houpačce

Rally Argentina (ARG)

Rally Argentina (ARG) | foto: Archiv RallyZone.cz

TÝMY PO PRVNÍ ETAPĚ; jako na houpačce si určitě připadli někteří jezdci. Hirvonen na začátku zúročil obrovskou výhodu, ale naděje na dobrý výsledek se rozplynula po tom, co trefil kámen a poničil zavěšení.

Citroen
Jezdci Citroenu zakončili první etapu na prvním a pátém místě. Výše v pořadí je týmová jednička Seb Loeb. Ten se nejdříve zařadil v celkovém pořadí za oba tovární Fordy pilotované Hirvonenem a Latvalou. Pozdější startovní pozice se paradoxně pro Loeba a všechny dále startující stala obrovskou nevýhodou. Nestihl totiž na trati dobré povětrnostní podmínky a přeháňky a mlha byla těžkým soupeřem. Na RZ 1 dokonce přetočil vůz, což byla další časová ztráta. S výhrou jedné jediné rychlostky se však prokousal až první místo a nyní vede soutěž. Jeto kolega Sordo na tom tak dobře nebyl. Nejlepším časem pro něj byla RZ 4, kde dosáhl na druhý čas. Dále zaznamenal třetí, čtvrté, páté, šesté, ale i jeden sedmý čas. V celkovém pořadí mu nyní patří pátá pozice. Třetí jezdec Conrad Rautenbach zajížděl časy na začátku druhé desítky, patří mu devátá pozice.

Ford
Nejdříve velké štěstí a potom velká smůla potkala lídra celkového pořadí šampionátu Hirvonena. Hned na první zkoušce se mu souhrou okolností podařilo bohatě zúročit první startovní pozici. Na šotolinovém povrchu by to za normálních podmínek byla výrazná nevýhoda (čištění tratě), ale takto stihl na trati ještě dobré podmínky, kdy se vyhnul mlze a dešti, který obrovsky ztížil pozici ostatním jezdcům. Nabral díky tomu náskok padesáti vteřin, které držel před dotírajícím Loebem až do ZR 5. Tam ovšem osm kilometrů po startu přišla velká rána. Vyjel z trati a trefil kámen, který mu vystavil stop v podobě zničeného zavěšení. Kolostřešní variaci nám předvedl již v RZ 2 Latvala. V jedné zatáčce trefil něco na cestě a šel přes střechu. Auto nebylo moc zničené a za pomoci diváků se dostal zpět na trať. Neš se tak stalo, nabral obrovskou časovou ztrátu. Z třicáté pozice se však dokázal prokousat až na osmou.

Subaru
Posádky modrých vozů i přes nepříznivé podmínky na trati a spousty bláta dokázali využít smůly továrních Fordů a v celkovém pořadí jim patří stupně vítězů hned za fenomenálním Loebem. Výše v pořadí je mladý Australan Atkinson. Na začátku startoval s chybně zvolenou tvrdou směsí, ale i tak se dokázal držet a nechyboval. V poslední RZ si dokonce pozici pojistil vítězným časem. Patří mu tedy prozatímní druhá pozice. Na Loeba však již ztrácí propastnou minutu a půl. Osm sekund na něj v pořadí ztrácí kolega Petter Solberg. Ten byl taky nucen poprat se s nepříznivými podmínkami. Výsledkem byly časy v druhé polovině první desítky.

Suzuki
Na jedné straně jistota a na druhé nejistota. Gardemeister uvedl, že již konečně může věřit autu. Tlačil na pilu, ale i tak to nestačilo výše než na čtrnácté místo, když zaznamenal časy okolo desátého místa. Nejlépe osmý. Na posledních dvou RZ však zajel dvacátý sedmý a dvacátý páty čas.Druhý vůz týmu však opět řešil problémy s motorem. Pro Anderssona byl tedy dvacátý pátý a dvacátý sedmý čas tím nejlepším. Ve výsledku mu patří třicátá druhá pozice.

Polotvární a soukromé Fordy
Nejvýše se z posádek Stobartu dokázal vyšvihnout Gigi Galli. Zajížděl páté a šesté časy. Ke konci však druhé a na dokázal se prezentovat i jedním vítězstvím v RZ. Je tedy na zasloužené čtvrté pozici. Vyrovnané výkony, teď však již až v druhé polovině první desítky, podával Federico Villagra. Patří mu šestá pozice. Hned za ním je se ztrátou minuty a půl Matthew Wilson, kterému několikrát zhasl motor. Až na šestnácté místo se propadl domácí jezdec Luis Perez Companc, jedoucí za tým Munchi’s. Podobný osud jako Hirvonena potkal i Henninga Solberga. Trefil kámen a kvůli zavěšení musel odstoupit.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu