Exhibiční závod v české metropoli doznal několika změn. Dvě hlavní novinky se týkají nové rychlostní zkoušky. Okolo Strahovského stadionu se jezdilo již v předchozích ročnících, letos se ale pořadatel rozhodl umístit jednu erzetu přímo na plochu stadionu. Divácky atraktivní paralelní RZ se pojede dvakrát. Poprvé budou posádky kroužit na ploše, kde se kdysi střídaly miliony spartakiádních cvičenců, v pátek, druhé kolo pak v sobotu odpoledne rallysprint uzavře. Na posádky čeká celkem šest rychlostních zkoušek se 41,5 ostrými kilometry.
Tým z Valašských Klobouk byl při svém loňském prvním startu v Praze neúspěšný. Jeden z obrubníků byl příčinou vylomení kola u Orsákova Mitsubishi. „Stalo se to na okruhové rychlostní zkoušce okolo Strahova. V jedné chvíli jezdilo na erzetě hodně posádek najednou a to je pro každého jezdce vždycky adrenalinový zážitek. Když někoho uvidím před sebou, hned ho chci dohnat. Uviděl jsem zadek Mitsubishi Milana Lišky a jako jeho bývalý týmový partner jsem ho chtěl pojet. Rychle jsem se k němu přibližoval, ale při jednom výjezdu ze zatáčky jsem byl rychlejší, než bylo potřeba a o obrubník jsem vylomil kolo,“ zavzpomínal na loňský ročník Jarek Orsák.
Takhle loni vypadal vůz před startem
I letos bude klobůckého juniorského mistra navigovat Honza Suchý. „Je jasné, že se na svezení s Jarinem těším. Rozhodně se ale jen nepovezu, ale budu se snažit stejně jako vloni dostat do role spolujezdce a Jarkovi na erzetách číst rozpis. Před rokem jsem si to vyzkoušel a věřím, že jej letos dovedu až do cíle,“ avizuje manažer týmu Honza Suchý.
Před Pražským rallysprintem vzniklo malé dilema s čím jet. Na Valašské rallyšou ve Valašské Bystřici se Jarek s Karlem představili v Trabantu Super 600 a vzbudili obrovský aplaus. Velikou pozornost by jistě posádka sklízela i v hlavním městě. „Trabíka musíme nechat odpočívat, neboť nemá homologovaný bezpečnostní rám a bez něj by nás pořadatel nepustil do soutěže,“ smál se Jarek. „Popravdě řečeno, určitě by techničtí komisaři našli při přejímce víc nedostatků. V Praze pojedeme samozřejmě s Mitsubishi a chceme jet hlavně pro diváky. Rádi bychom svojí jízdou bavili sebe i všechny fanoušky motoristického sportu,“ prozradil Jarek Orsák. Pro úplnost ještě zbývá doplnit, že dvojice Jaroslav Orsák – Honza Suchý pojede s Mitsubishi Lancer EVO IX s startovním číslem 36.
TZ/Miroslav Vebr