Guy Frequelin, největší z největších

Josef Janoušek, 5. května 2009, 21:53 Google+

Jedním z nejlepších a nejúspěšnějších manažerů historie, který vedl některý World Rally Team se bezesporu stal Guy Frequelin. Tento Francouz stál za vzestupem týmu Citroen Sport i za hvězdou kariérou současného suveréna soutěžních tratí Sebastiena Loeba.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fréquelin, Guy

Fréquelin, Guy | foto: Citroën Sport

Sdílejte článek

Ale pojďme od začátku. Frequelin byl především závodník, i když svoji kariéru nastartoval v roce 1966 jako spolujezdec, rychle se však přeorientoval na roli jezdce a od začátku se věnoval vícero disciplínám jak okruhům tak i rally. V roce 1968 získal první ze svých deseti národních titulů v různých motoristických disciplínách a v roce 1975 získal svůj první titul francouzského šampiona v rally s Alfou Romeo. To už měl za sebou i debud v šampionátu WRC, kde se poprvé objevil v roce 1973 na Korsice.

Od roku 1976 závodil výhradně s vozy Renault. Vyhrál poprvé Francouskou rally, ale tovární tým mu v další sezoně nabídl jen omezený počet startů v šampionátu WRC. Jeho soutěžní speciál Renault 5 již také nebyl dostatečně konkurenceschopný a tak Frequelin přešel k Talbotu, kde se sešel s legendárním Henri Toivonenem. Velmi úspěšný pro něj byl rok 1980, kdy skončil třetí v Portugalské rally a v RAC rally, kde po čtyřiceti rychlostních zkouškách zvítězil jeho týmový kolega Toivonen.

Famózně začal sezonu následující, byl druhý na Monte Carlo, druhý na Korsice a dokonce se mu poprvé a také naposledy podařilo vyhrát soutěž mistrovství světa v Argentině. Svými výkony si vytvořil velmi dobrý náskok v čele šampionátu a měl velkou šanci na zisk titulu. Bohužel chyby, kterých se v závěru šampionátu dopustil, rozhodly o tom, že mu titul sebral Ari Vatanen. Přesto to byl na dlouhou dobu nejúspěšnější výsledek francouzského jezdce až do dob Didiera Auriola.

       Loeb a Frequelin

                                          Sebastien  Loeb a Guy Frequelin

V roce 1982 projekt Talbotu skončil a Frequelin svůj zbytek kariery soutěžního jezdce spojil s Opelem, kterou v roce 1987 ukončil. O dva roky později byl jmenován ředitelem Citroen Sport a začal tak svou hvězdnou kariéru na postu manažera. Nebyla to lehká cesta, Citroen se věnoval soutěžím jen na privátní úrovni a přednost na světových soutěžích v koncernu PSA dostával Peugeot. Citroen pod jeho vedením vstoupil do WRC až sporadickými starty v roce 1998 s Citroenem Xsara Kit Car. V následujícím roce přišel první úspěch. Na domácí Korsice Citroeny Kit Car deklasovaly vozy WRC a odvezly si „double“ z asfaltové soutěže. V roce 2001 vstoupil Citroen do WRC s Xsarou WRC a o rok později za jejím volantem poprvé vystrčil růžky Sebastien Loeb. Druhé a třetí místo v konečném hodnocení šampionátu v další sezoně již předznamenalo to, že v následujících letech značka Citroen pod vedením Guye Frequelina WRC dominovala a stále dominuje. V posledních letech již bez tohoto charakterního a přívětivého chlapíka, který na konci roku 2007 od týmu odešel.

          Ločení Guye Frequelina s Citroenem

                                     Takto se Guy Frequelin loučil v roce 2007 

Soutěžní kariéra Guye Frequelina

Počet soutěží WRC: 35

První soutěž WRC: Korsica 1973

Poslední soutěž WRC: San Remo 1987

Vítězsví WRC: Argentina 1981

Vytisknout

Diskuze: Guy Frequelin, největší z největších

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče: galerie Kuby Machálka

Rally Šumava (CZE)

Třetí zkouška ohněm Dominika Stříteského

Rally Plzeň (CZE)

Mareš s Buchou připraveni na horké Hustopeče

Rally Šumava (CZE)

HUSTOPEČE SLIBUJÍ PEKELNÉ VEDRO A ŽHAVÉ SOUBOJE

Rally Bohemia (CZE)

RALLY BOHEMIA ZVE DIVÁKY DO RACING ARÉN

Rally Hustopeče (CZE)

AGROTEC PETRONAS rally eviduje 107 přihlášek

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 04:27