Guy Frequelin, největší z největších

Josef Janoušek, 5. května 2009, 21:53 Google+

Jedním z nejlepších a nejúspěšnějších manažerů historie, který vedl některý World Rally Team se bezesporu stal Guy Frequelin. Tento Francouz stál za vzestupem týmu Citroen Sport i za hvězdou kariérou současného suveréna soutěžních tratí Sebastiena Loeba.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fréquelin, Guy

Fréquelin, Guy | foto: Citroën Sport

Sdílejte článek

Ale pojďme od začátku. Frequelin byl především závodník, i když svoji kariéru nastartoval v roce 1966 jako spolujezdec, rychle se však přeorientoval na roli jezdce a od začátku se věnoval vícero disciplínám jak okruhům tak i rally. V roce 1968 získal první ze svých deseti národních titulů v různých motoristických disciplínách a v roce 1975 získal svůj první titul francouzského šampiona v rally s Alfou Romeo. To už měl za sebou i debud v šampionátu WRC, kde se poprvé objevil v roce 1973 na Korsice.

Od roku 1976 závodil výhradně s vozy Renault. Vyhrál poprvé Francouskou rally, ale tovární tým mu v další sezoně nabídl jen omezený počet startů v šampionátu WRC. Jeho soutěžní speciál Renault 5 již také nebyl dostatečně konkurenceschopný a tak Frequelin přešel k Talbotu, kde se sešel s legendárním Henri Toivonenem. Velmi úspěšný pro něj byl rok 1980, kdy skončil třetí v Portugalské rally a v RAC rally, kde po čtyřiceti rychlostních zkouškách zvítězil jeho týmový kolega Toivonen.

Famózně začal sezonu následující, byl druhý na Monte Carlo, druhý na Korsice a dokonce se mu poprvé a také naposledy podařilo vyhrát soutěž mistrovství světa v Argentině. Svými výkony si vytvořil velmi dobrý náskok v čele šampionátu a měl velkou šanci na zisk titulu. Bohužel chyby, kterých se v závěru šampionátu dopustil, rozhodly o tom, že mu titul sebral Ari Vatanen. Přesto to byl na dlouhou dobu nejúspěšnější výsledek francouzského jezdce až do dob Didiera Auriola.

       Loeb a Frequelin

                                          Sebastien  Loeb a Guy Frequelin

V roce 1982 projekt Talbotu skončil a Frequelin svůj zbytek kariery soutěžního jezdce spojil s Opelem, kterou v roce 1987 ukončil. O dva roky později byl jmenován ředitelem Citroen Sport a začal tak svou hvězdnou kariéru na postu manažera. Nebyla to lehká cesta, Citroen se věnoval soutěžím jen na privátní úrovni a přednost na světových soutěžích v koncernu PSA dostával Peugeot. Citroen pod jeho vedením vstoupil do WRC až sporadickými starty v roce 1998 s Citroenem Xsara Kit Car. V následujícím roce přišel první úspěch. Na domácí Korsice Citroeny Kit Car deklasovaly vozy WRC a odvezly si „double“ z asfaltové soutěže. V roce 2001 vstoupil Citroen do WRC s Xsarou WRC a o rok později za jejím volantem poprvé vystrčil růžky Sebastien Loeb. Druhé a třetí místo v konečném hodnocení šampionátu v další sezoně již předznamenalo to, že v následujících letech značka Citroen pod vedením Guye Frequelina WRC dominovala a stále dominuje. V posledních letech již bez tohoto charakterního a přívětivého chlapíka, který na konci roku 2007 od týmu odešel.

          Ločení Guye Frequelina s Citroenem

                                     Takto se Guy Frequelin loučil v roce 2007 

Soutěžní kariéra Guye Frequelina

Počet soutěží WRC: 35

První soutěž WRC: Korsica 1973

Poslední soutěž WRC: San Remo 1987

Vítězsví WRC: Argentina 1981

Vytisknout

Diskuze: Guy Frequelin, největší z největších

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Dlouhý, Aleš - Martásek, David

Projekt předjezdců AJR realitou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud