Loeb a Citroën píší historii

ar1, 9. února 2004, 19:03 Google+

I ve 2. dílu MS v rallye zvítězil francouzský jezdec na voze Citroën Xsara WRC Sébastien Loeb.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Po úspěchu v zahajovací soutěži v Monte Carlu vyhrál i Švédskou rallye. Druhý skončil obhájce prvenství Marcus Grönholm, třetí místo obsadil Petter Solberg. Třetí pokračování mistrovství světa se pojede o druhém březnovém víkendu v Mexiku.

První „Jižan“
Sébastien Loeb se stal prvním vítězem Švédské rallye ve více než půlstoleté historii podniku, který nepochází ze skandinávské země. Francouzi tak v neděli v Karlstadu přepisovali historii. Navíc úspěch stáje Citroën Sport podtrhl 5. místem druhý jezdec stáje z Versaille, Carlos Sainz, což ve svém součtu pro značku Citroën znamená vedení v Poháru konstruktérů.

Grönholm v závěru závodu mohutně stahoval náskok mladého francouzského pilota, ale ani vítězství ve třech z šesti rychlostních zkoušek závěrečné etapy mu nebylo nic platné. Průběžně vede v seriálu WRC Loeb s náskokem sedmi bodů. „Naprosto jsem důvěřoval svému vozu, jeho potenciálu pro možný úspěch. Tahle víra se mi vyplnila, dokázali jsme, že na čele pelotonu můžeme porážet kohokoli,“ uvedl Sébastien Loeb. Konstatování vyniká o to více, že pro vozy Citroën Xsara a jmenovitě i Loeba se na švédském sněhu jednalo o premiérové vítězství v seriálu mistrovství světa, kterého dosáhl na jiném povrchu než asfaltu. Až dosud totiž Citroën dominoval výhradně na „asfaltových“ rallye.

Už nejen asfalt
Nejnáročnější se ukázaly nevyzpytatelné skandinávské podmínky hned v první den soutěže. Na čerstvém sněhu dojel do cíle páteční etapy Loeb na 2. pozici. Pod značným psychickým tlakem podtrhl vyzrálý a zkušený výkon v sobotu nejlepším časem v 9. rychlostní zkoušce, aby od 11. převzal vedení v soutěži. Trojnásobný vítěz podniku Marcus Grönholm na peugeotu sice ještě vyhrál dvě „erzety“, ale na takticky jedoucího Loeba to nestačilo. Nakonec nejvíce ztratil při karambolu o sněhové bariéry. „V závěru jsem jel na jistotu. Nechtěl jsem udělat chybu, ale když jsem se dozvěděl, jak se na mě zezadu tlačí Grönholm, trochu jsem na to šlápl,“ líčil Francouz dramatickou koncovku závodu. „Poprvé jsem vyhrál mimo asfalt a moje jméno bude navždy zapsáno v análech vítězů jako první, které nepatří Seveřanovi,.“

Korunní princ se nedočkal
Carlos Sainz si sice brousil zuby na ještě lepší umístění, ale nakonec byl spokojen i s 5. příčkou. Madridský pilot je držitelem ojedinělé bilance – mezi roky 1996 a 1999 dojel na Švédské rallye vždy na 2. místě, celkem čtyřikrát v jedné řadě. Během soutěže si dlouho držel 4. průběžnou pozici, ale opakující se problémy s přehříváním motoru ho nakonec odsunuly na 5. příčku. „Taková je soutěž,“ řekl lakonicky v cíli. Nakonec se ale neubránil potěšení z dramatického souboje s mladičkým Finem Tuohinem. „Miluji podobné „rvačky“ s mladíky jako je Janne. Sébastien dosáhl fantastického úspěchu, který se musí oslavit. Nerad bych se mýlil, ale myslím si, že tato sezona bude rokem Seba.
"Sébastien zajel čistě a bez chyby, což za zdejších náročných podmínek nebylo snadné," chválil Loeba šéf továrního týmu Citroën Guy Fréquelin. A s trochu patosu vyjádřil pocity vítězů: „Vezeme se ve vlaku úspěchů. Tým dal Sebovi perfektní vůz, on dal ve prospěch vozu svůj talent a píli. Máme vynikající pozici v obou šampionátech, což ale v žádném případě neznamená, že bychom mohli podcenit přípravu na další podniky.
Tím dalším bude ve druhém březnovém týdnu nově zařazená Mexická rallye.

Výsledky:
1. Loeb (Fr./Citroën) 3:26:17,7 hod., 2. Grönholm (Fin./Peugeot) -46,4, 3. P. Solberg (Nor./Subaru) -1:21,5, 4. Tuohino (Fin./Ford) -1:42,1, 5. Sainz (Šp./Citroën) -2:17,0, 6. H. Solberg (Nor./Peugeot) -4:17,6, 7. Märtin (Est./Ford) -5:38,3, 8. Carlsson (Švéd./Peugeot) -5:50,4, 9. Hirvonen (Fin./Subaru) - 9:18,2, 10. Eriksson (Švéd./Ford) -12:37,4.

Průběžné pořadí MS (po dvou závodech):
1. Loeb 20 bodů, 2. Grönholm 13, 3. Märtin 10, 4. Solberg 8, 5. Duval (Belg./Ford) 6, 6. Tuohino 5.

Pohár konstruktérů:
1. Citroën 24, 2. Ford 22, 3. Peugeot 17, 4. Subaru 10, 5. Mitsubishi 3.

Citroen
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Loeb a Citroën píší historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

FILIP MAREŠ JUNIORSKÝM MISTREM EVROPY

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Barum Rally: galerie Honzy Duška

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Špičkový, ale aj smolný výkon RUFA SPORT Teamu na Barum Rally

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Černý s Černohorským zažili na Barumce hořký konec sezony

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Také letošní barumka přitáhla zájem médií

Kopecký, Jan

Kopecký králem barumky, slaví osmý triumf!

reklama

Doporučujeme

Citroën obhajuje korunku z hor - anotační foto

Citroën obhajuje korunku z hor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Star Rally Historic opět s mistrovským statusem

  2. Jelínek s Ingrem se na tratě vracejí s cílem užít si Barumku

  3. Ohlasy jezdců v cíli

  4. Mareše a Hlouška čeká ve Zlíně velké finále

  5. Star Rally Historic vyhrál obhájce prvenství Neumann

  6. Itinerář si vyzvedlo celkem 127 posádek

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud