MUDr. Aleš Jirátko si na naši redakci udělal chvíli času a o uplynulých závodech si s námi popovídal.
Letos absolvujete závody Mitropa Cupu, kde jste letos startovali?
Startovali jsme v dubnu na LICO Lavanttal rally. Byl to pro nás první start v zahraničí. Krásné prostředí a příroda Korutan. Krásné a velmi technické rychlostní zkoušky. 152 aut na startu. Nová auta, Slovinský Jugo pohár, historici. V pátek v podvečer start. Celkem 4 RZ( 2 RZ 2x). 2 RZ pro havárii zrušena. Pro
nás na konci startovního pole druhé průjezdy již za úplné tmy. Na 4. RZ jsme poprvé v životě předjížděli 3 auta v průběhu jedné RZ( všechna z Jugo poháru-tedy mladí, nezkušení jezdci). Druhý den 5. RZ zrušena a po 6. RZ závod ukončen pro tragickou nehodu Breitenedera právě na 5.RZ.
Tedy nešťastná rally, ale úspěšná výsledkem?
Dokončili jsme na 6. místě mezi 12 historiky a na 71. místě absolutně ze 114 klasifikovaných.
Další podnik Castol Rally, jak to vypadalo tam ?
V květnu jsme se vydali na Castrol Judenburg rally do Zeltwegu. Na startu asi 8O aut. Opět velmi technické RZ asi 20% na šotolině ale nerozbité!!! Na rozdíl od mnohdy rozbitých polních cest či vytlučených penetrací našich RZ. Pátek odpoledne za deště na kluzkém, hladkém asfaltu. 2. RZ zrušena pro havárii. V sobotu úzká šotolina na úbočí kopce na další RZ pak šotolinová polní cesta mezi loukami-krásné svezení.
Aleš Jirátko, Castrol Rally 2008
Krásné tratě a určitě pěkný výsledek?
Dokončili jsme na 4. místě z 8 historiků a na 48. z 59 klasifikovaných absolutně. Od vítěze jsme dostávali mezi 2O až 4O sec na vložce a to je velká nálož, máme mnoho co zlepšovat !
V době hned týden po našem rozhovoru se posádka přihlásila na Rally Krkonoše. Na startu mistrovství historických vozidel se sešlo čtrnáct vozidel a na posádky čekalo osm rychlostních testů. V polovině soutěže patřila posádce Jirátko - Skočovský čtvrtá příčka. Jejich BMW 2002 Ti nestačilo pouze na vyšperkované "nové" BMW Tenkla a silné Kadetty Tichého a Brože. Když Brož je předstihl na čtvrté RZ. Další testy napověděly, kdo bude nejrychlejším historickým vozem.
Další testy sváděli spolu obrovské boje Jirátko a Brož, poslední tři RZ se knim přidal mocně finišující Hájek, také s Kadettem. V cíli z toho byla nakonec bramborová medaile. Zvítězil Tenkl (BMW M3), druhý Tichý a třetí Hájek (oba Opel Kadett). Úspěch v podobě čtvrtého místa zaznamenali Aleš Jirátko a Milan Skočovský. Celkově jim po třech závodech, když se účastnili pouze dvou (v rámci MČR HA) patří desáté místo.
Aleš Jirátko/ Milan Skočovský - Rally Krkonoše 2008, 4. místo MČR HA
Závodění je náročný, skoro kůň, chtěl by jste někomu poděkovat?
Velký dík patří mechanikům, kteří udržují mnou ničené auto v provozuschopném a konkurenceschopném stavu. Díky patří i spolujezdci Romanu Opletalovi za trpělivost jakou se mnou má a také Milanu Skočovskému, který se mnou startoval na Vyškově a v Krkonoších
Velký dík patří za pomoc firmě RT Torax a UNICUT reklama.
Foto / Archiv Jezdce a Rallyzone.cz Martin Trdla