Rozhovor s Maldonadem: Ze Spa jsem se ponaučil

Jan Pánek, 1. září 2015, 10:50 Google+

Pastor Maldonado z Lotusu se těší na italskou Velkou cenu 2015. Je to trať, kde se naučil svému závodnímu umu. Jak se ponaučil z minulého závodu ve Spa?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.09. 16:08) Napište svůj názor
Maldonadovi se ve Spa nevedlo dobře, chce to ale napravit

Maldonadovi se ve Spa nevedlo dobře, chce to ale napravit | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jaký je váš názor na závodění na Monze?
Mám rád Monzu a miluji Itálii. Když jsem začínal svou kariéru tady v Evropě, bydlel jsem vlastně blízko tohoto okruhu. Vyhrál jsem tu nějaké závody, takže mám na Monzu dobré vzpomínky a cítím se na ní výjimečně jistý. Mám zde hodně přátel a spoustu podporovatelů, kteří se na mě půjdou podívat, takže bude hezké se se všemi setkat. Trať je naprosto jedinečná a samozřejmě je skvělé závodit na tom samém místě jako staré legendy. Monza se v průběhu času změnila jen velmi málo, stále má starou atmosféru. Stromy okolo a fanoušci vytvářející atmosféru - to je skvělá hudba k Velké ceně.

Máte od víkendu v Monze nějaká zvláštní očekávání?
Tento rok se na Monzu opravdu těším. Ukázalo se, že je naše auto na rychlých tratích tuto sezónu opravdu dobré, a na Monze prostě musíte jet co nejrychleji. S ohledem na výkon ve Spa nás bude velmi zajímavé sledovat, mám dobrý pocit.

Povězte nám jedno slovo, které vám vytane na mysli, když se řekne Monza.
Rychlost. Musí to být rychlost, protože trať je o tom, jak rychle jedete po rovinkách. Na těchto úsecích dosahujeme nejvyšších rychlostí sezóny. Jedním z kritických bodů je zatáčka Parabolika. Tu musíte správně projet na konci každého kola, abyste si zajistili dobrý čas, a když to uděláte špatně, jste znevýhodněni do dalšího kola. Je těžké to zvládnout, protože auto je nastaveno na nízký přítlak kvůli rovinkám, takže je obtížné projíždět zatáčky - hlavně dlouhou Paraboliku, která je v Monze nejkritičtější.

img-responsive

Maldonado na trati | foto: Lotus F1 Team

Minulý rok byl vnější okraj Paraboliky změněn ze štěrku na beton, udělalo to rozdíl?
Přístup zůstal stejný - projet to nejrychleji a nejefektivněji. Samozřejmě že je to dobré z hlediska bezpečnosti, protože je to rychlá zatáčka s nevelkým prostorem na vnější straně.

Jak moc frustrující pro vás byla Velká cena Belgie?
Samozřejmě že nedokončit Velkou cenu je nepříjemné, ale tohle bylo speciálně v Belgii, kde jsme měli potenciál jet dobře. Romain to zvládl skvěle, když skončil na pódiu a startoval až za mnou. Víme, co je možné, a naše auto by mělo jet na Monze dobře. Rád bych to napravil v Itálii, zvláště když zde mám tolik fanoušků.

Odnesli jste si ponaučení?
Prošli jsme si data a myslíme si, že víme, co je potřeba udělat, aby se podobná situace už neopakovala. Spa je jedinečné místo, takže by nebylo dobré, kdyby se situace opakovala. Bylo skvělé vidět tým podávat dobré výkony, ale bylo by lepší, kdyby součástí výsledků byly obě auta na trati.

A nakonec: pizza, nebo těstoviny?
Obojí. Jednoznačně obojí. Ale samozřejmě ne najednou!

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Maldonadem: Ze Spa jsem se ponaučil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.09.2015 16:08 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charlie Whiting ve svém království

Whiting o své práci, technologiích a pilotech: V F1 není žádný den stejný

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud