Nedokončená Valaška pro Mirka Jakeše s Marcelou Ehlovou

Jan Dušek, 29. března 2017, 16:00 Google+

Úvodní soutěž českého mistrovství se pro Mirka Jakeše a Marcelu Ehlovou skončila bohužel ještě před cílem první rychlostní zkoušky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valašská Rally (CZE)

Valašská Rally (CZE) | foto: Lukáš Staněk, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Úvodní soutěž českého mistrovství se pro Mirka Jakeše a Marcelu Ehlovou skončila bohužel ještě před cílem první rychlostní zkoušky. Po sérii rychlých zatáček ve sjezdu k prudkému pravému odbočení se Mirek jen o zlomek sekundy opozdil na brzdách a vše se skončilo kolostřešní situací cca 700 metrů před cílem úvodní RZ.

„Byla to jednoznačně moje chyba, nemám důvod se na cokoliv vymlouvat. Líto je mi to o to víc, že auto bylo špičkově připravené a jelo se mi s ním opravdu moc dobře. Podle zpráv z trati jsme měli v polovině zkoušky druhý nejrychlejší mezičas hned za Honzou Kopeckým, na to se ale nehraje,“ lituje Mirek své chyby.

Podívejme se proto ještě zpět v čase na to, jak se rodil start posádky Jakeš – Ehlová na Valašské rally. Po ukončení spolupráce s týmem Gemini startovali Mirek s Marcelou na loňské Barum rally s vozem Fabia S2000, tento vůz ze stáje Jarka Orsáka pak osedlal Mirek i při třech volných podnicích na závěr sezony. Je zřejmé, že atmosférické ´dvoulitry´ už dnes nestačí na rychlé speciály R5, proto až start s novou Fiestou R5 týmu Orsák rallysport přinesl znovu možnost bojovat o příčky nejvyšší.

„Před soutěží jsme měli dva testy, jeden nedaleko Valašského Meziříčí na trati bývalé rychlostní zkoušky Valašky a jeden poblíž Valašských Klobouk. Najezdil jsem s Fiestou R5 zhruba 100 kilometrů a musím říct, že rozdíl oproti Citroënu R5 je dost patrný. Ford je špičkové auto nejen po motorické, ale především po podvozkové stránce. Chová se klidně a je předvídatelný. Oproti ´dé-es-trojce´, která neustále někam uskakovala, se s fiestou jede jako po kolejích,“ chválí Mirek soutěžní speciál značky Ford.

A jak se těšil na svoji domácí soutěž? „No, byť jsem se narodil v tomto kraji, Valašku už pomalu za domácí soutěž ani nepovažuji. Startoval jsem na ní naposledy před sedmi roky a z dřívějška jsem tak znal jen RZ Bystřička. Většina trati se dnes jede víceméně na Kopřivnicku, kde jsem nikdy nezávodil, specifické jsou i tratě na tatrováckém polygonu. Hodně jsme museli přemýšlet nad tím, jakou volbu pneumatik vzhledem ke skladbě trati zvolit. Nakonec jsme na první sekci vybrali nejtvrdší směs, byť bylo docela chladno a někteří soupeři obouvali měkčí pneumatiky. Auto se sice po startu chvíli vozilo na brzdách, než se pneumatiky zahřály, pak už to ale bylo dobré. Navíc jsme kalkulovali s tím, že na konec sekce nás čeká RZ v Tatře, kde by byla tvrdá směs výhodou. Bohužel, tam už jsme ale nedojeli,“ uzavírá Mirek své vyprávění.

Zdroj: TZ Mirka Jakeše

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nedokončená Valaška pro Mirka Jakeše s Marcelou Ehlovou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

FILIP MAREŠ JUNIORSKÝM MISTREM EVROPY

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Barum Rally: galerie Honzy Duška

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Špičkový, ale aj smolný výkon RUFA SPORT Teamu na Barum Rally

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Černý s Černohorským zažili na Barumce hořký konec sezony

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Také letošní barumka přitáhla zájem médií

Kopecký, Jan

Kopecký králem barumky, slaví osmý triumf!

reklama

Doporučujeme

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally – úspěšný debut bratří Szejů v autě R5

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Star Rally Historic opět s mistrovským statusem

  2. Jelínek s Ingrem se na tratě vracejí s cílem užít si Barumku

  3. Ohlasy jezdců v cíli

  4. Mareše a Hlouška čeká ve Zlíně velké finále

  5. Star Rally Historic vyhrál obhájce prvenství Neumann

  6. Itinerář si vyzvedlo celkem 127 posádek

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud