Podmínky, které v současné době panují v okolí Lillehammeru, jsou naprosto zimní. Silnice jsou pokryty silnou vrstvou sněhu, ledu a teploty klesají silně pod bod mrazu. To by vše mělo vyhovovat oběma pilotům, jak vítězi z roku 2007 Mikko Hirvonenovi, tak Jari – Matti Latvalovi, který obsadil ve stejném roce místo páté.
Nic méně, jedna novinka na jezdce Fordu čeká. Soutěž absolvují na nových pneumatikách Pirelli Sottozero, které jsou širší oproti pneumatikám používaným v minulosti a jsou pokryty hřeby o velikosti sedm milimetrů. Umožňuje to týmu používat standartní 15 – palcové ráfky.
Staré provedení pneumatiky Pirelli Sottozero
K novým pneumatikám řekl své také Mikko Hirvonen:“Věřím že bych mohl být s novými pneumatikami rychlejší, při brždění je auto stabilnější. Myslím, že významnou roli bude hrát startovní pořadí, protože tyto pneumatiky se lépe chovají na čistší silnici. V Irsku byla soutěž obtížná neustálým silným deštěm, ale při zdejších podmínkách se budu cítit mnohem lépe a víme, že Focus je za těchto podmínek vynikající,” doplnil Mikko.
Jari – Matti Latvala zase pro zlepšení orientace používá žluté brýle. Protože v krajině, kterou pokrývá souvislá vrstva sněhu je někdy obtížné zjistit, kudy silnice vede. Třiadvacetiletý Latvala přiznává že jízdu na sněhu miluje. “Ano, jízdu na sněhu miluji. Vyhovuje agresivnějším řidičům, trávíte více času jízdou bokem a velmi důležité jsou také pneumatiky. Nemůžete se spolehnout na trakci jako na šotolině a proto je důležité pneumatikám věřit.”