Martin Semerád do světa rally nakoukl poprvé před čtyřmi lety, kdy společně s Bohuslavem Ceplechou absolvoval první kilometry v poháru mládeže s vozem nejslabší kategorie N1. Po roce následoval přestup do produkční čtyřkolky a po úspěchu v projektu Pirelli Stars Driver teamu v roce 2008 i první světové soutěže ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X. V loňském roce již v soukromém rodinném Semerád Rally Teamu Martin pokračoval v seznamování se světovými soutěžemi, což byla jeho jasná priorita a sporadicky startoval na soutěžích rallysprintů v České republice.
Do průběhu sezony ale silně zasáhlo zranění, které jezdec utrpěl před startem na Rally Pačejov. Při testu zničený týmový vůz a zraněná noha znamenaly stop pro následující Německou Rally a Barum rally a i celý zbytek sezony tím byl značně poznamenán. Návrat do kabiny soutěžního vozu se uskutečnil až na podzim při další soutěži mistrovství světa, kterou byla Britská Rally. Rychlé časy a velmi dobré druhé místo ale zůstaly na dně hlubokého příkopu jedné z posledních rychlostních zkoušek, kdy Martin v horečce chyboval. „Loni jsme chtěli navázat na dobrý konec sezony 2009, který jsme zakončili na třetím místě ve Walesu. Chtěl jsem se stále učit a poznávat světové tratě a hlavně dojíždět závody, ale vlastně už od začátku to šlo jiným směrem. Vždy jsme byli hodně rychlí a pak to nedopadlo buď mou vinou nebo technikou. Ve Švédsku i v Jordánsku jsme vypadli ke konci soutěže z boje o třetí místo a stejně tak to bylo i ve Walesu. Dělal jsem během roku hodně chyb a ta největší před Pačejovem dost poznamenala zbytek roku. Na mě to kromě zranění nohy věřím žádné větší stopy nenechalo. Bohužel jsem díky tomu za rok odjel jen pět závodů a to je v mém věku strašně málo oproti kolegům, kteří závodí skoro pořád,“ hodnotí uplynulou sezonu Martin Semerád.
I v roce 2011 bude pro jednadvacetiletého Martina Semeráda prioritou mistrovství světa produkčních vozů PWRC, kde se zúčastní šesti závodů, které tým dopředu nominoval. Je potěšitelné, že má další český jezdec šanci reprezentovat Českou republiku na nejvyšší úrovni v soutěžích PWRC. I v tomto roce bude Martinu Semerádovi číst rozpis Michal Ernst a společně usednou do osvědčeného týmového Mitsubishi Lancer EVO IX Semerád Rally Teamu. „Čeká nás třetí světová sezona a už nemůžeme a ani nechceme být jenom do počtu. Chci se prát o co nejlepší umístění a chci závodit se špičkou PWRC pokud na to na daném závodě budeme mít. Když se podívám mezi přihlášené, tak je tam minimálně pětice velmi rychlých jezdců, kteří mají velké zkušenosti hlavně ze šotoliny, která v MS převládá, a já se mezi ně chci rozhodně občas podívat. Tajné přání je být na konci roku do třetího místa v PWRC. Během těch uplynulých dvou let v MS jsem poznal, že často není důležité být absolutně nejrychlejší na jednotlivých rychlostních zkouškách, ale hlavně spolehlivě dojet všechny soutěže. Já jsem si většinu výsledků zkazil buď hned v úvodu soutěže nebo na jejím konci. Musím se víc zamyslet nad spolehlivostí a to je můj cíl pro tento rok. Rád bych také odstartoval na více závodech než je těch šest startů v MS, ale je to hlavně o penězích. Pro náš rodinný tým je extremně náročné sehnat finance na starty ve světě a vše navíc je ve hvězdách. Pokud bych si ale mohl vybrat, tak bych před světovými soutěžemi rád vyrazil na jeden nějaký podobný závod do zahraničí, než třeba celý rok závodit u nás ve sprintech. Zkušenosti z asfaltu mi budou pomalu chybět, ale teď je prioritou PWRC a tam se pojede na asfaltu jen jednou,“ říká k nadcházející sezoně Martin Semerád, který v Mistrovství světa PWRC odstartuje ve Švédsku, Portugalsku, v Argentině, Finsku, Španělsku a ve Walesu. Jezdce teď čeká ještě krátká a intenzivní rehabilitace, protože teprve před pár týdny mu lékaři vyndali dráty z nohy po havárii z léta.
O rodinný tým se už dva roky stará sám aktivní soutěžní jezdec a Martinův otec Josef Semerád. Kromě vlastního podnikání musí skloubit funkce vedoucího týmu, managera a ještě táty. O logistiku týmu na zahraničních soutěžích se v duchu rodinného týmu stará Martinova máma Irča. „Pokud se má Martinova kariéra v rally dál rozvíjet, tak je potřeba aby opět startoval ve světě. Po dvou letech, kdy jsme byli v MS naprostými nováčky se náš tým už trochu rozkoukal a víme, co od které soutěže můžeme očekávat. Martinovi nechybí rychlost, to už prokázal mnohokrát, když se často pohyboval i na pódiovém umístění. Bohužel se ještě nedokázal úplně vyvarovat chybám, které pak znamenaly velkou ztrátu nebo poškození auta. Stále patří mezi velmi mladé jezdce, ale současně už má dost zkušeností a já bych byl moc rád, kdybychom už začali ty zkušenosti přeměňovat v body a celkové umístění. S Martinovými dosavadními výsledky a zkušenostmi si musíme dávat reálné cíle a já bych byl na konci sezony rád, kdybychom byli do třetího místa PWRC. Není to přehnané očekávání, ale nebude to vůbec jednoduché, protože i když ze skupiny odešel mistr světa Araujo, tak konkurence je opět hodně velká, dokonce bych řekl, že větší než loni. Čeká nás hodně práce na zajištění všech startů technicky i logistikou a velkým oříškem bude hlavně start v Argentině,“ říká šéf týmu otec Josef Semerád.
Sezona pro Semerád Rally team začne již za dva týdny ve Švédsku. Na sněhu bude Martin Semerád startovat již potřetí, kdy svou první světovou soutěž absolvoval na Norské rally, která také patří mezi sněhové soutěže.
Komerční sdělení