Problematické zavěšení, defekty posilovače řízení nebo nefunkční posilovač řízení, to jsou nejčastější problémy nového Fordu Fiesta WRC. Fiesta je sice rychlá, ale nespolehlivá. V Portugalsku se museli Jari-Matti Latvala a Mikko Hirvonen spokojit s pozicemi 3 a 4 právě po technických problémech.
„Už potřetí za sebou jsem v této sezoně dosáhl na pódium – po mých problémech ze soboty naprosto neočekávaný výsledek. Moje důvěra v novou Fiestu teď pořádně narostla. Jsem si jistý, že ji budeme schopni v následujících měsících pořádně vylepšit,“ hledal pozitiva Jari-Matti.
I přes velkou ztráta se zdál být Mikko Hirvonen se čtvrtým místem v cíli spokojený: „Poté, co jsem dnes a včera ztratil tolik času, tak je tohle ten nejlepší výsledek, jaký jsem mohl dosáhnout. Z Portugalska opět odjíždím jako vedoucí muž průběžné tabulky. Boj o její čelo je velmi těsný, ale fascinující. Myslím, že to tak zůstane po zbytek sezony. Třetí rally sezony byla nejvíce náročná na techniku.“
„Portugalská rally byla velmi těžká a namáhavá. Rychlost našich jezdců je na úrovni, na jaké jsme ji očekávali. Bohužel technické problémy zmařily možný boj o vítězství. Víme ale, jak je do nadcházející rally odstranit,“ uklidňuje všechny šéf týmu Malcolm Wilson.