Volkswagen se na vstup do MS připravuje pomocí velmi vyčerpavajícího testovacího programu. Je uplně jedno, jestli tým testuje na asfaltových tratích ve Francii, šotolinových cestách v Mexiku nebo bude jezdit na sněhu ve Švédsku, díky dalším a dalším kilometrům sbírá spoustu cenných dat. I přesto však Juha Kankkunen, který byl přítomný mimo jiné jako host na prezentaci Pola R WRC v Monaku, varuje před přehnanými očekáváními.
"Nikdo až do Portugalska nebudeme vědět, jak rychlé Polo R WRC opravdu je. Monte Carlo je vždy taková loterie, musíte trefit pneumatiky. Švédsko je velmi speciální soutěž. Mexiko sice osobně moc neznám, ale tamní zkoušky jsou ve vysoké nadmořské výšce. Portugalsko je tudíž první normální šotolinovou rally, navíc Volkswagen pojede se třemi vozy. Myslím, že právě zde uvidíme opravdovou rychlost Pola R WRC v porovnání s konkurencí," říká Fin.
Přesto však Juho nevylučuje, že jeden z jezdců Volkswagenu bude už po první soutěži stát na nejvyšším stupínku na podiu: "Na Monte se může stát opravdu všechno. Když se rally pro Vás dobře vyvíjí, tak se najednou můžete ocitnout na čele s náskokem 7 minut. To ale patří k věci. Právě to dělá Monte zábavným. Alespoň mě se vždy líbilo. Ale když je někdo rychlý na Monte, tak to ještě neznamená, že bude rychlý v celé sezoně."
Někteří experti dokonce tvrdí, že Volkswagen ve svém prvním roce v MS s vozem WRC nevytasí všechny trumfy. Po dvou letech uvidíme kompletně nový vůz postavený podle nových regulí pro WRC, je tedy možné, že Volkswagen bude určité detaily před konkurencí tajit.