Ve Finsku čeká na celý tovární tým Volkswagen další těžká zkouška – tým zde vloni jel s vozy Škoda Fabia S2000, letos se však nad velkými a pověstnými skoky poprvé objeví i Pola R WRC. I přesto by Ogier s Latvalou chtěli zabojovat o vítězství. Vloni tým testoval ve Finsku Polo R WRC hned dvakrát, letos v červnu opět vyrazil na zdejší šotolinu.
„Nešlo o nové díly. Šlo hlavně o to najít optimální nastavení tlumičů a k nim odpovídající nastavení podvozku. Na nastavení tlumičů, pružin a diferenciálů můžete pracovat pořád,“ odhaluje smysl testu Seb. Není bez zajímavosti, že ve Finsku Ogier ještě nikdy nevyhrál. To jeho kolega se radoval na domácích tratích v roce 2010 (v barvách Fordu). Možná i proto bude podle lídra tabulky potřeba dát si na Latvalu pozor.
Situace v tabulce je pro hvězdu VW více než působivá, náskok 64 bodů je na kolegu Latvalu, Neuville s Fordem zaostává o 84 bodů. „Ještě však není dobojováno. Na konci vyhrává ten, kdo má nejvíc bodů, takže ještě nějaké musím vyjet. Také mezi týmy je to otevřené. Mým cílem je vítězství, už zde ve Finsku.“ Ve Finsku se přitom neskandinávským jezdcům tradičně moc nedaří – mimo ně zde zvítězili pouze Carlos Sainz (1990), Didier Auriol (1992) a Sébastien Loeb (2008, 2011 a 2012).
Ogier však například s Hirvonenem moc nepočítá, podle něj jde hlavně o Latvalu: „Jariho-Mattiho Latvalu bychom rozhodně neměli podceňovat a to nejenom zde ve Finsku ale také na dalších asfaltových podnicích. Pokud bude mít i on šanci na titul, tak ve Volkswagenu neuvidíme žádnou týmovou režii. Jari-Matti je mým nejtěžším rivalem a musím si od něj držet odstup. Upřímně, tuto situaci upřednostňuji.“