Ačkoliv oficiální znění pravidel pro vozy WRC pro rok 2017 a dále bude oznámeno nejdříve až koncem září, tak tými již delší dobu ví, co mohou očekávat. Především v oblasti motoru je směr vývoje jasný.
Díky restriktoru zvětšenému z 33 na 36 mm by měly 1,6 litrové čtyřválcové turbomotory dosahovat výkonu kolem 380 koní. Žádný z týmů, zdá se, s touto pro diváky atraktivní změnou problémy rovněž nemá. Testy potřebné pro nová pravidla už se začínají rozbíhat.
Je jasné, že testy na stolici jsou jedna věc a něco jiného jsou testy na uzavřených testovacích tratích. VW tak hodlá motor pro rok 2017 v autě poprvé otestovat již příští týden. Ve Finsku se za volant posadí Marcus Grönholm.
Auto je v podstatě aktuálním modelem, avšak je na něm několik nových modifikací. Na rychlých tratích severu Evropy dostanou inženýři dobrý obrázek toho, jak se nárůst výkonu projeví na zajížděných časech.
"Auta budou spektakulárnější a rychlejší, úroveň tak bude ještě vyšší," řekl sportovní šéf VW, Jost Capito. Jeho cílem je samozřejmě získávat další a další vítězství a to i přes vstup velkého rivala pro VW, společnosti Toyota. "Sezona 2017 bude velmi zajímavá. Pět z největších světových výrobců [aut] bude nastupovat ve WRC."