Sauber v Hinwilu odhalil monopost C32 (+ foto)

Petr Hlawiczka, 2. února 2013, 12:30 Google+

Sauber je dalším týmem, který ukázal auto, s nímž bude bojovat o vítězství v sezóně 2013. Jak vypadá a co na něj říkají hlavní zástupci týmu - Moniša Kaltenbronová a Matt Morris - společně s novými závodními piloty?

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 04.02. 12:37) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Cílem švýcarského týmu je stavět na loňských čtyřech pódiových výsledcích. Do letošní sezóny vstoupí se zcela novou jezdeckou sestavou: s Nicem Hülkenbergem a s nováčkem Estebanem Gutiérrezem.

"Máme od nich velmi vysoká očekávání a oni to vědí," prohlásila šéfka týmu Moniša Kaltenbornová. "Jsem velmi vzrušená, ale také trochu napjatá, protože představení jako je toto je velmi vzrušujícím okamžikem. Jsme jen několik dní od toho, co náš vůz, který jsme během zimních měsíců vyvíjeli, vyrazí na trať. Cíl je velmi jasný ajednoduchý: chceme pokračovat v zlepšování našem a v klíčovém faktoru - v autě."

Hlavní designér Matt Morris označil již loňský vůz C31 za "extrémně konkurenceschopný,"C32 má podle něj "eliminovat pár jeho slabin." K těm patřila menší výkonnost při brzdění. "Máme zcela nový brzdový systém, který jsme vyvíjeli minulý rok."

"Během sezóny jsme investovali spoustu času a energie do rozvoje lepšího porozumění našeho vozu. Kvůli tomu jsme se soustředili hlavně na aerodynamické efekty kolem zádi auta. Naši experti na aerodynamiku v tomto směru odvedli skvělou práci, tento základ jsme u C32 dále rozvinuli," dodává Morris.

sauber c32 zadni zaveseni
Zadní pull-rod zavěšení Sauberu C32 (foto: Sauber Motorsport AG)

Esteban Gutiérrez při představení řekl.: "Je jednoduše krásné vidět tohle auto. Zatím jsem stále klidný a soustředím se na to podstatné - výkony na trati.  Už se velmi těším na začátek testů a pak pochopitelně také na závody. Před závodem v Melbourne asi budu trochu nervóznější. S ohledem na pokrok, který tým v minulých sezonách učinil, očekáváme další posun vpřed."

Jakou část vozu má nováček nejraději? "Nejraději mám z celého vozu sedačku, protože ta je mi vždy nejblíž. Řekl bych, že jsme našli dobrá technická řešení, ale jak budou opravdu fungovat, to se ukáže až na trati během testů. Zimní příprava zatím stále probíhá - v prosinci jsem trénoval doma, v lednu pak v Rakousku. Zaměřil jsem se především na fyzickou přípravu. Jezdil jsem na lyžích a také na běžkách."

"Během testů chci týmu poskytnout co možná nejlepší zpětnou vazbu, na to se chci zaměřit. Jedná se totiž o enormně důležitou vývojovou fázi roku. Jde o to, najezdit s vozem co možná nejvíce okruhů. Musíte také poznat chování auta v podmínkách kvalifikace a závodů. Tyto zkušenosti se budou počítat zvláště při prvním závodu roku. Nica znám, už jsme se na cestě do F1 potkali a řekl bych, že máme podobný přístup k práci."

sauber c32
Vpředu zůstává Sauber u push-rodu, vstupní otvory bočnic za ním jsou poměrně velké
(foto: Sauber Motorsport AG)

Nico Hülkenberg sděluje své dojmy: "Vše bude záležet na tom, jak budou probíhat testy. Vstupuji do své třetí sezony [jako závodní jezdec] a už mám s vozy F1 nějaké zkušenosti. Hodně to pomůže, ale i nadále zůstávají testy jako příprava na sezonu velmi důležité.

Od skončení sezony 2012 jsem byl už několikrát zde, na týmové základně a mluvil jsem s lidmi z týmu. V posledních týdnech jsem tvrdě trénoval, abych byl zpět ve formě. Jsem si jistý, že nás čeká zajímavá sezona.

V týmu jsem se dobře zabydlel. Dávám si ta nejvyšší očekávání před sezonou 2013, ale to je vše součástí F1. První kola s novým vozem budou zajímavá. Prvně musíme pečlivě prozkoumat, jestli vše funguje jak má, až poté se můžeme zaměřit detailně na aerodynamiku.

U Sauberu můžeme stavět na velmi dobrém základu z minulého roku, to by nám mělo pomoci k dobrým výsledkům. Ale nová sezona je vždy nový závod! Teď musíme počkat, až budeme na trati a uvidíme, jak na tom jsme.

S Estebanem se známe již delší dobu, naše cesty se již několikrát v padocku různých sérií zkřížily. Velmi si ho jako týmového kolegy vážím. Mým cílem je podávat v každém závodu konstantní výkony."

sauber c32
Zadní část Sauberu C32, odnímatelný kryt na boku airboxu (s nápisem Oerlikon) odhaluje záměr týmu nasadit pasivní DRS (foto: Sauber Motorsport AG)

Monopost C32 má zvláštní vykrojený nos s vysokými okraji. Jeho špička se zdá být o něco níže, než je maximum povolené pravidly, za ní vznikl široký kanál, což by mělo vylepšovat aerodynamiku v přední části vozu.

Vpředu zůstalo zavěšení typu push-rod. Bočnice s vyboulenými Coanda výfuky se více podobají loňskému McLarenu, bočnicové panely jsou spojeny s horní části karosérie. Jiný je horní ochranný oblouk, spočívá pouze na dvou místo na čtyřech pilířích, jak u Sauberu bývalo zvykem.


Video z prezentace (zdroj: Sauber Motorsport AG)

Snímky naleznete pod článkem. Tapety ve vysokém rozlišení zde.

Vytisknout

Diskuze: Sauber v Hinwilu odhalil monopost C32 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 04.02.2013 12:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari F138

Tombazis o novém Ferrari F138: Silný balík pro první závod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud