TMG zatím financuje Yaris WRC ze svého, centrála Toyoty ji pochválila

iM2, 8. července 2014, 00:26 Google+

Toyota by se o svém návratu do WRC měla rozhodnout ještě před koncem tohoto roku. Sportovní divize značky, Toyota Motorsport GmbH, zatím financuje vývoj Yarisu WRC, jehož testy probíhají ve spolupráci s Motorsport Italia, ze svých vlastních zdrojů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pech, Václav - Uhel, Petr

Pech, Václav - Uhel, Petr | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Definitivní rozhodnutí o vstupu do WRC však padne v hlavní centrále Toyoty v Japonsku, konkrétně v oddělení marketingu a prodeje. Klíčovou roli v rozhodnutí Toyoty sehrají pochopitelně nová technická pravidla, která se momentálně vytvářejí a má se za to, že v platnost vstoupí v roce 2017. Dosavadní vývoj probíhá z kapsy TMG, centrála v Japonsku je pochválila za odvedenou práci.

"Zájem v rámci Toyota Motor Corporation je velký. Mluvíme zde o konci roku jako o datu, kdy se dozvíme, jestli budeme pokračovat nebo ne," řekl rakouským médiím Rob Leupen, obchodní ředitel TMG pro rozvoj. TMG, dříve známá jako Toyota Team Europe, působilo ve WRC v 70., 80. a 90. letech - výsledkem jsou čtyři jezdecké a tři konstruktérské tituly. Velkým malérem skončil rok 1995, kdy byl tým díky nelegálním plovákům v palivové nádrži z MS vyloučen.

TMG také stálo za projektem F1, který běžel v letech 2002-2009. Ten však skončil bez jediného vítězství, tedy neúspěchem. Momentálně je německá divize značky odpovědná za program v sérii Le Mans s vozem TS040 LMP1. V šampionátu se týmu velmi daří, když vyhrál dva úvodní závody a je na čele, avšak útok na vítězství v samotném Le Mans opět nevyšel. Toyota se pokusila v Le Mans uspět již 16 krát, ani jednou neuspěla (5 krát to bylo v režii TMG). 

"Oddělení prodeje a marketingu musí zvážit to, co momentálně děláme. Z našeho úhlu pohledu by šlo zvládat oboje [WRC i Le Mans]. Máme historii v rally i v Le Mans. Rozumíme moderním technologiím, auta zvládáme stavět v našich prostorech, v rally bychom byli schopni dělat to samé. Podle nás jde dělat oboje," říká Leupen.

Podle něj, i kdyby z Japonska svolení nepřišlo, tak by vývojové práce mohly vyústit ve stavbu vozu pro WRC2, který by šel na prodej klientům: "Za docela rozumné peníze můžeme vytvořit dobrý zisk." Současný program v Le Mans je potvrzen do roku 2015, avšak dle Leupena se prodloužení očekává. 

Podle Leupena letošní prohra v Le Mans po dvou vítězstvích možná vyustí v extra rozpočet na třetí auto pro Le Mans. Hlavní rival, Audi, byl právě díky třem vozům na startu schopen závod opět vyhrát, i když byl jejich speciál pomalejší. Toyota přišla o jeden vůz při nehodě, o druhý pak po technických problémech. 

Vytisknout

Diskuze: TMG zatím financuje Yaris WRC ze svého, centrála Toyoty ji pochválila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team zpomalil v Krumlově problém s řazením

Rally Hustopeče (CZE)

Josef Urban: „Chceme dobýt svět!“

Rally Kopná (CZE)

Samohýl Škoda Team obhájil na Kopné prvenství

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

reklama

Doporučujeme

Ford Fiesta R5

Diváci si na Rally Bohemia přijdou na své

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Samohýl Škoda Team zpomalil v Krumlově problém s řazením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud