Tom Fowler, šéfdesigner Toyoty, prohlásil, že při svém návratu do WRC v roce 2017 dokáže Toyota mnoho konkurentů svým designem překvapit. Toyota se vrací do WRC po téměř dvou desetiletích, technický tým se snaží potavit Yaris WRC kompletně podle pravidel sezony 2017. Až doposud se testuje s přechodným vozem, který vychází z designu aktuálního silničího stroje.
Podle Fowlera se však finální verze bude od ostatních vozů WRC odlišovat: "Celkový koncept je docela odlišný [od konkurence]. Zatím je stále moc brzy na to, abychom hovořili o odlišnostech vozu, protože bychom tak prozradili naši výhodu." Podle Toma se tvar vozu ještě bude měnit. Mechanické věci se však již aktuálně testují.
"Spodní část boční strany se už měnit nebude. Aktuální testovací auto můžeme pomocí dat k vozu 2017 vyvíjet. Z vnějšku tedy auto vypadá jako to z roku 2015, ale uvnitř už jde o auto pro rok 2017." Finální design má podle inženýra znamenat velký aerodynamický pokrok. "V autech předchozí generace se nekladl tak velký důraz na aerodynamiku."
"Druhým extrémem jsou vozy F1. Tam je každá malá část zavěšení použita k tomu, aby se z ní dosáhlo aerodynamické výhody. Tak to v rally nefunguje a ani teď nebudeme obětovat všechno aerodynamice, ale zaměření se bude měnit [směrem k aerodynamice]," říká Tom.
Sportovní divize Toyoty v Kolíně nad Rýnem již práce na Yarisu WRC započala před tím, než projekt převzal Tommi Mäkinen. Podle Fowlera na Yarisu WRC 2017 nebude použito nic z Yarisu WRC TMG. Avšak týmy "velmi úzce" spolupracovaly při vývoji motoru. Podle Fowlera přišel návrat Toyoty právě včas vzhledem ke změně pravidel.
"Začínali jsme s čistým listem bílého papíru a to je výhoda. Začínali jsme v pozici, kde jsme neměli moc výhod. Neměli jsme žádné staré díly, které bychom mohli převzít. Avšak nemuseli jsme díky tomu také vymýšlet použití pro staré díly z finančních nebo praktických důvodů. Všechno na našem autě je postaveno speciálně s ohledem na vozy 2017," zakončíl šéfdesigner Toyoty.