Na vývoji modelu Peugeot 208 Rally4 se v průběhu sezóny 2019 podíleli ti nejlepší inženýři divize Peugeot Sport. Stal se hned od chvíle, kdy se postavil na start prvních závodů, absolutním měřítkem kvality mezi vozy s pohonem dvou kol. Navzdory celosvětové pandemii COVID-19, která měla na motoristický sport zdrcující dopad, se Peugeot 208 Rally4 zúčastnil více než 250 soutěží v 18 různých zemích.
I když se sezóna 2020 zkrátila o téměř šest měsíců, dokázal Peugeot Sport uspokojit očekávání svých zákazníků po celé Evropě i mimo ni a zachoval si vysoké tempo dodávek vozu Peugeot 208 Rally4, které dosáhly již čísla 100. Nejnovější kus se vydá tento týden na cestu do Peru a je určen pro tým Castro Yangali, který se zapojí do zbrusu nové soutěže Peugeot 208 Rally Cup Peru.
Peugeot 208 Rally4 má již ve světě motoristického sportu špičkové renomé a stal se ideálním závodním strojem pro mladé piloty, kteří chtějí soutěžit na nejvyšší úrovni. V rámci 208 Rally Cup France 2021 se na start postaví obhájce titulu Mathieu Franceschi. Pohár 208 Rally Cup, o který se bojuje na asfaltu i šotolině, předvede těsné souboje nejlepších francouzských týmů, které se do něj přihlásily. Také tým Lycée Saint-Vallier, který už je po mnoho let věrný Peugeot Sportu, se zúčastní s vozem Peugeot 208 Rally4. Konkrétní vůz, který se postaví v letošním roce na start, postavili studenti automobilové sekce školy. Mezi ambiciózní týmy přihlášenými do ročníku 2021 patří i Chazel Technology, PH Sport, Pit Stop, Rossel Compétition, CHL Sport Auto, Onyx Racing, Trajectoire Racing a Saintéloc Racing.
Po Francii, a Španělsku s Portugalskem, kde se v roce 2020 odehrál Cup Iberica, se v letošním roce Peugeot 208 Rally Cup bude konat také v Itálii, Maďarsku, České republice a Peru. Tam všude se budou moci utkat piloti vozu Peugeot 208 Rally4 v rámci uznávaného poháru značky a bojovat o vypsané finanční odměny.
Belgie a Lucembursko inovují a uspořádají zbrusu nový pohár značky, který má na programu 5 závodů a na jehož startu se objeví modely Peugeot 208 Rally4 a Opel Corsa Rally4, dva vozy vyvinuté společně v divizi Stellantis Motorsport.
V České republice bylo do cupového kalendáře zahrnuto 6 soutěží. S ohledem na předpokládané dodání objednaných vozů by Peugeot Rally Cup CZ odstartoval v květnu.
Peugeot Sport, povzbuzený prodejním úspěchem speciálu 208 Rally4, se snaží neustále plnit očekávání svých zákazníků, a proto bude během sezóny pokračovat v optimalizaci vozu, aby zůstal ideálním sportovním náčiním s pohonem dvou kol, při zachování dostupné pořizovací ceny a nízkých provozních nákladů.
CITACE
François Wales, ředitel divize Peugeot Sport
„Za necelý rok se Peugeot 208 Rally4 etabloval jako ideální vůz do závodů třídy 2WD. I když se se po celém světě zrušilo mnoho sportovních akcí, piloti vozu Peugeot 208 Rally4 dosáhli skvělých výsledků ve zhruba 20 zemích, kde si zajistili řadu vítězství a titulů. Moc se těšíme na to, jak se ukáže v nových pohárových soutěžích po celé Evropě i ve světě. Zákazníky Peugeot Sport si získal výkonem, spolehlivostí a cenou a já bych jim rád poděkoval za důvěru. Jsme i nadále odhodláni podporovat naše klienty různými službami, které nabízejí Peugeot Sport a Racing Shop, a plnit tak jejich očekávání."
Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop
„Přestože celý motorsport zasáhla nebývalá krize, která trvá již rok, všechny naše týmy neúnavně pracovaly a prokázaly velkou vynalézavost a hbitost, aby naplnily očekávání našich zákazníků po celém světě. Do 31. prosince 2020 jsme dodali 82 vozů Peugeot 208 Rally4 a nyní jsme na čísle 100. Tento konkrétní stý exemplář míří do Peru. Přidá se k flotile sedmi vozů, které se zúčastní zbrusu nového poháru Peugeot 208 Rally Cup Peru. V této náročné a nezvyklé době se nám daří plnit objednávky, jejichž celkový počet se blíží 200. Budoucí majitelé vozu Peugeot 208 Rally4 tak budou včas připraveni na zahájení svých programů. Budeme i nadále poskytovat kvalitní technickou podporu na všech kontinentech, abychom pilotům Peugeot 208 Rally4 umožnili dál určovat tempo ve třídě 2WD.“
HARMONOGRAM 2021
208 Rally Cup France
10.–12. června: Rallye Vosges-Grand Est (asfalt)
2.–4. července: Rallye Castine Terre d’Occitanie (šotolina)
23.–25. července: Rallye Langres-Haute Marne (šotolina)
2.–4. září: Rallye Mont-Blanc Morzine (asfalt)
24.–26. září: Rallye Coeur de France (asfalt)
29.–30. září: Critérium des Cévennes (asfalt)
25.–28. listopadu: Rallye du Var (asfalt)
208 Rally Cup Iberica (Španělsko, Portugalsko)
30. dubna – 1. května: Rali Terras d’Aboboreira
20.–23. května: WRC Vodafone Rally Portugal
16.–17. července: Rally de Ourense
10.–11. září: Rally Blendio Princesa des Asturias
24.–25. září: Rally Serras de Fafe e Felgueiras
15.–16. října: WRC Rally RACC Catalunya-Rally de España
208 Rally Cup Italia
10.–11. dubna: Rally Sanremo
8.–9. května: Targa Florio
26.–27. června: Rally San Marino
24.–25. července: Rally di Roma Capitale
4.–5. září: Millemiglia
9.–10. října: Rally Due Valli
Stellantis Motorsport Cup-Belux Peugeot 208 Rally4 & Opel Corsa Rally4
26. června: South Belgian Rally
24. července: TAC Rally
16. října: Sezoens Rally
5.–7. listopadu: Rallye du Condroz
4.–5. prosince: Spa Rally
Peugeot Rally Cup Czech Republic
8.-9. května: Rallye Šumava Klatovy
21.-22. května: Rallye Český Krumlov
18. - 19. června: Agrotec Petronas Rally Hustopeče
10. - 11. července: Rally Bohemia Mladá Boleslav
27. - 29. srpna: Barum Czech Rally Zlín
8.- 10. října: Invelt Rally Pačejov
208 Rally Cup Hungary
16.–18. dubna: Rallye de Miskolc
4.–6. června: Rallye de Salgo
25.–27. června: Rallye de Mecsek
30. července – 1. srpna: Rallye de Vertes
22.–24. října: Rallye de Nyireghyaza
Registrace do 208 Rally Cup France
Zápisné týmů: 1 900 €
Jednorázové startovné: 600 €
Další starty (od 2. účasti po Rallye Mont-Blanc): 1 300 €
Registrace do Peugeot Rally Cupu CZ
Zápisné týmů: 20 000 Kč (cca 765 €)
Jednorázové startovné: 5 000 Kč (cca 190 €)
Technické specifikace 208 Rally4
Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3
Výkon: 208 k při 5 450 ot/min
Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min
Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
Diferenciál: mechanický samosvorný
Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
Hmotnost: min. 1 080 km, s posádkou 1 250 km
Ceny
Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina
Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH
Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada
Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)
Software pro analýzu dat: 270 €
Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €