Testování v Bahrajnu bylo pro každý tým minimálně o 13,6 mil. Kč dražší, než se čekalo

iM2, 5. března 2014, 15:40 Google+

Pirelli a Bernie Ecclestone přemluvili týmy F1 k testování v Bahrajnu. Podle nich měl zdejší okruh nabídnout lepší podmínky za stejné peníze. Ta část věty ohledně podmínek sedí, ta část ohledně peněz už méně.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 06.03. 11:38) Napište svůj názor
Marussia

Marussia | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Pirelli už mělo testů v Barceloně plné zuby, teploty zde přesáhly sotva 20 °C a počasí se často měnilo. Trať navíc nebyla vzhledem k úvodním 'stop and go' okruhům (Austrálie, Čína nebo Bahrajn) moc reprezentativní. Pirelli chtělo testovat svoje pneumatiky za stabilnějších podmínek a teplot přesahujících 20 °C, navíc na okruhu, který je náročnější na zadní pneumatiky.

Bernie Ecclestone chtěl testy vydělat peníze. Bahrajn byl tedy ideálním místem. Královská rodina je totiž ochotna platit, protože Formule 1 je pro ně vstupní brána do světa. Menší týmy však namítaly, že testy na okruhu vzdáleném 6 letových hodin od Evropy budou drahé, avšak vedení jim odvětilo - osm dní v Bahrajnu nebude stát o nic víc než 8 dní v Barceloně.

Bahrajn výrazně dražší než Španělsko
Slib byl však dodržen jen z poloviny. Testovací podmínky byly opravdu výrazně lepší - každý den teploty mezi 20 a 28 °C. K tomu navíc trať, na které Pirelli získalo potřebná data pro vývoj pneumatik. Bahrajn byl také dobrým hostitelem - vše, co si F1 přála, bylo splněno. Organizace byla, možná až na pomalejší odstraňování polámaných aut z tratě, vzorná.

Jenže teď došlo i na finanční bilancování - výsledkem je, že 8 dní v Bahrajnu je dražších než 8 dní ve Španělsku. U menších týmů je navýšení o zhruba půl milionu EUR, u větších o milion EUR nebo i víc. K Ferrari, McLarenu, Mercedesu nebo Red Bullu totiž proudily neustále nové díly z Evropy. Přeprava nákladů letadlem je dražší než pomocí nákladního auta z Anglie, Itálie nebo Švýcarska do Barcelony.

Dražší pronájem tratě, vyšší cestovní náklady
Jde o to, že některé náklady představitelé F1 zapomněli zmínit. Pronájem trati v Bahrajnu stojí 46 000 EUR. Španělské okruhy sice nabízejí stejnou cenu, ale týmy dostávají 30 % příjmů z prodeje lístků. Na jihu Evropy jsou tribuny pravidelně dobře zaplněny, zvláště ve dnech, kdy jezdí Fernando. V Bahrajnu by šli diváci spočítat pouhým okem a kdo ví, jak to bylo s placením.


Testování v poušti bylo krásné, ale drahé

Na hlavní tribuně bylo mezi 100 a 200 lidmi, takže týmy na dodatečný příjem spoléhat nemohou. Bernie Ecclestone přislíbil týmům, že za náklad, který se zastaví v Bahrajnu a pak bude pokračovat do Austrálie k prvnímu závodu, nebude účtovat žádnou přirážku. Ve skutečnosti však týmy platí 9,9 USD za kilo nákladu, které se zastavilo. K tomu je třeba připočíst letenky pro celý tým a 12 denní pobyt v hotelu.

Kritika Strategické skupiny F1
Testy probíhají nově pod dohledem vlastníka práv. Dříve se na nich podílely týmy samotné. V květnu loňského roku převedly týmy právo na Bernieho. Ten sice za tu dobu vrátil právo na týmy, avšak ponechal si možnost rozhodnout kdy a kde se bude testovat.

Není tedy divu, že malým týmům se znovuobnovená strategická skupina (Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull, Williams a Lotus + 6 zástupců FIA a zástupce vlastnických práv) nelíbí. "Jim jsou náklady jedno," zlobí se Force India, Sauber, Caterham, Marussia a Toro Rosso.

Vytisknout

Diskuze: Testování v Bahrajnu bylo pro každý tým minimálně o 13,6 mil. Kč dražší, než se čekalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 06.03.2014 11:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Coulthard o Red Bullu: Nevypadá to dobře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud