DISKUZE K ČLÁNKU Majitel Lotusu se brání: Jen ať Renault jmenuje toho, kdo mu za motory nezaplatil

Prezident společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier minulý týden uvedl, že nejméně jeden tým jim dosud nezaplatil za dodávku pohonných jednotek pro letošní sezónu. Lotus se brání a doporučuje Renaultu, aby byl konkrétní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Majitel Lotusu se brání: Jen ať Renault jmenuje toho, kdo mu za motory nezaplatil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 17.05.2014 09:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Tomur (Hlasovalo 10 lidí) 16.05.2014 08:33
No on to úplně v klidu může být třeba Red Bull,… »
» erdedy (Hlasovalo 10 lidí) 16.05.2014 10:12
zaujimave... ;-) vysvetlite mi niekto: -… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 6 lidí) 16.05.2014 09:14
RB + TR jsou resp. po testování byli nasr... a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Logické Osobně bych taky nezaplatil dokud bych nedostal zboží v kvalitě, které jsem si objednal. Určitě bych žádal výraznou slevu, protože jsem nemohl včas a v konkurenceschopné kvalitě využívat toto zboží a naopak uplatňoval bych nahradit ztráty z toho plynoucí. Např. za nemožnost využívat motory v předsezoních testech. A ty první závody? Ještě za to platit ? Co si budeme povídat, tu práci u Renaultu prostě odflákly, když konkurence to zvládla více či mnohem lépe a ještě přitom mystifikovali nejen své zákazníky.

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Lopez Ani Lopez nebyl úplně konkrétní. Podle mě všechny týmy poslali něco ale ne vše. Oni za motory zaplatili. Ale jistě to nebude tak, že jediný RBR neplatí za motory a Lotus ano, to si jsem téměř 100% jistý.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    zaujimave... ;-) vysvetlite mi niekto:
    - RedBull ako "tovarny team" Renaultu je "nasr.ny", lebo mu Renault nedal prvotriedne "zboží" (na ktorom sice mali od zaciatku spolupracovat...ale ... 19 ), tak "nezaplati"... Sice to ide cez reklamu na Infiniti... ale vlastne su to nejake "virtualne" peniaze.
    Vsimol si niekto - na RedBulloch teraz neboli popisky Infiniti?

    - Renault vyhlasi, ze nejaky team mu neplati. Kedze priamo nemenuje "pachatela" 06, "automaticky" by to mohol (alebo mal?) byt Lotus, ze? 04

    - Lotus/Lopez sa ohradi, tak zrazu je mozny podozrivy RedBull (aj so svojim B-eckom)

    - RedBull, ako "ctihodny partner", medzitym (!od zaciatku sezony/problemov!) roznasa Renault na vsetky strany po mediach (trva to dodones, okrem jedineho oficialneho vyhlasenia Ricciarda [odkaz na stránku] ).

    Pytam sa teda:
    - je naozaj RedBull opravneny neustale kydat na (menovite) Renault, cez to vsetko, ze sa proste teraz nezadarilo, resp. nezadarilo na prvu supu? Co tie 4 tituly v rade?

    - su v Renaulte padnuty na hlavu a drzia (aspon ciastocneho) bobrika - ked sice priznavaju aj fin. problemy, ale "korektne" nemenuju svojho "ctihodneho odberatela No.1"?

    Co je toto za "folklor"?

    Neviem kto za tym stoji, ale viem jedno, ze takeho "partnera" by som nechcel mat (uz sa opakujem).
    Toto neni o vzajomnej pomoci (tym myslim aj biznis!), ale o neustalom jednostrannom zhadzovani/potapani/ociernovani!!! Etalon pychy a a chamtivosti pani!

    Ked teda vladne "tolka nespokojnost", nech s tym nieco urobia nie? Kto im brani vybrat si "lepsieho" dodavatela? 03 Jasne -kto by im chcel dodavat motory, ze...? 02


    A Jalinier (aj so svojimi nadriadenymi) by si mali tiez rozmysliet, ci je pre znacku este stale "dobre", spolupracovat s takym partnerom.
    Pisal som minule - peniaze nesmrdia03 - to hej, ale ked uz ani tie peniaze teda nedaostavaju...(?) 04

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      80.95.126.XXX
      Titul jim nezískal motor, ten jim naopak boj o něj několikrát akorát zkomplikoval. RB byl silný kvůli aeru, ne motoru. Ale jinak souhlasím.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        to je pravda, len je otazne (a aj nepravdepodobne), ci by bez toho motora mali taku aero aku mali. Je dost mozne, ze ani nie 03 Tie cary-mary s mapovanim vlastne nebol povodne napad RedBullu.
        Jediny, kto sa k tomu ako-tak aspon priblizoval bol MB, ale ten to nedokazal pri poziadavkach Neweyho.

        Ale to je vedlajsie, skor som mal na mysli, ze je trochu skoro na takuto retoriku (RB). Myslel som, ze po tom vsetkom co spolu zazili by to nnemuselo prerastat do takych rozmazavaciek po mediach apod.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.136.XXX
          je otazne ci by potrebovali tie cary-mary s mapovanim ak by mali dostatok vykonu priamo v motore :)

          tie speci mapovania bola nutnost kedze renault bol vykonovo najslabsi(ak neratame cosworth) motor

          auto mali tak ci tak najlepsie takze ak by mali pod kapotou aj najlepsi motor tak nieje dovod preco by nemali vyhravat

          RBR motory mercedes chcel a neskoncilo to na tom ze by mercedes nemal zaujem alebo by ten motor nevyhovoval neweymu ale padlo to na vete mclarenu

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            195.91.13.XXX
            Dostatok vykonu v motore je relativny pojem.

            Newey chcel aj MB ale to sa bavime este o dobe, ked ziadne cary-mary s mapovanim/fukanim neboli "na programe dna". 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        To je IMO velice zjednodušující a krátkozraké tvrzení. Díky motoru, který měl menší nároky na chlazení (a dokonce snad i samotný motor byl o něco menší), si mohl Newey dovolit víc čarovat s aerodynamikou. Navíc měl Renault skvělou ovladatelnost a v neposlední řadě minimálně jeden rok válcoval konkurenci mapováním, které umožňovalo efektivnější utěsnění difuzoru výfukovými plyny. Takže ano, Red Bull získal tituly i díky motoru, nikoli jemu navzdory, jak naznačuješ.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • zipp

    zipp

    81.19.3.XXX
    Výkon motoru Já spíš nechápu, jak je možný, že Renault celou sezónu motor upravuje a vyvíjí, když je vývoj motoru zmražen. Proč to samé nedělá mercedes a ferrari?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      robia to vsetci! Len sa o tom tolko nekeca.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      Ok, takze - zmrazeny neni. Len sa homologoval "vzor". To je rozdiel. Oni (vsetci) mozu na tom agregate nadalej pracovat a aj niektore veci menit.

      Druha vec je - "len" maju zatial problem vyuzit potencial na 100% (uz daneho vzoru). Nemusi to nutne znamenat "nepovolene" upravy (vynimke).

      Tretia vec - ak by aj doslo k nutnej vynimke - prakticky nikto si nedovoli v tejto fazi zablokovat ju, lebo by sa mohlo stat, ze ju bude potrebovat sam.

      Vsetko.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Hardware byl homologován, na softwaru můžou vesele pracovat - a tím se dá hodně získat, obzvlášť zpočátku u tak nevyspělých technologií. A ostatně ani vývoj hardwaru není pravidly omezen, pokud je cílem zvýšení spolehlivosti či zlevnění.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    RB + TR jsou resp. po testování byli nasr... a tak zaplatili jen část a zbytek doplatí, až bude výkonnost motoru srovnatelná s ostatními. Na tom teď Renault musí tvrdě makat, ale rychle mu dochází €, protože to stojí dost peněz a tak brečí. RB a TR přece mají peněz dost a tak se pozornost upřela na Caterham a Lotus. Ale ono je to přesně naopak - RB a TR sice zaplatili, ale méně (zatím).

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ak niekto nezaplatil, tak je to asi... ...Red Bull a Toro Rosso, ktorí si to zrejme môžu dovoliť, lebo motory nezodpovedali výkonu, kvalite a udávaným parametrom, ku ktorým tieto tímy postavil svoje autá, čo sa prejavilo veľkými nedostatkami, nielen v chladení, ale aj poddimenzovaním hnacieho hriaeľa, ktorý nedovoľoval prenos celého výkonu, čo je teda u závodného motoru absurdné a takému výrobcovi, ako je Renault by sa to nemalo stať. Ak tieto tímy nezaplatili, tak urobili veľmi dobre a budú určite požadovať kompenzáciu za to, že stratili 1/4 sezóny preto, že museli jazdiť s turbomotormi 1,6 V6 + ERS, ktoré citeľne zaostávali za konkurenciou. 08

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    95.173.85.XXX
    No on to úplně v klidu může být třeba Red Bull, po tom n@srání z kraje sezóny 03

    + 10 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama