kde obsadila páté místo v absolutním hodnocení, vrací na rychlostní zkoušky seriálu Mistrovství světa v rally na horských asfaltových cestičkách na Korsice. Rally Korsika je považována za jednu z nejzrádnějších asfaltových soutěží v celém seriálu. Trať celé soutěže vede v podstatě ze zatáčky do zatáčky a o kvalitním výsledku rozhodují nejenom výrazné zkušenosti, ale i perfektně propracovaný rozpis posádky. Rally Korsika nabízí určitou výhodu zkušenějším posádkám, neboť rychlostní zkoušky této soutěže jsou tradiční již několik sezón. Jan Kopecký s Filipem Schovánkem se budou snažit o bodový zisk, ale Rally Korsika je velmi zrádná a nevyzpytatelná soutěž. Během oficiálního shakedownu se opět zaměřili především na optimální nastavení vozu Škoda Fabia WRC, ale přesto dosáhli v oficiální testovací rychlostní zkoušce velmi dobrého osmého času.
„Na Rally Korsika startujeme podruhé, ale letos soutěž odstartuje v jiném ročním období. Naše kompletní technika se přemístila na Korsiku přímo z Katalánska, které bylo pro nás tolik úspěšné. Trať oficiálního shakedownu byla shodná s loňským testem a na sedmikilometrovém úseku jsme dosáhli času 4:22,4. Zaměřili jsme se především na změny v nastavení vozu Škoda Fabia WRC, kterých jsme dnes provedli poměrně hodně. Základní nastavení vycházelo z prvního dne třídenního testování před Katalánskou rally, ale přišli jsme s určitými poznatky, které jsme si chtěli ověřit ještě před startem soutěže samotné. Na trať shakedownu jsme vyjeli až po skupině továrních pilotů a na trati již bylo mnoho vyházených nečistot. Se stejnými podmínkami ovšem počítám i v páteční úvodní etapě. Z náročných úseků Rally Korsika mám respekt, ale na soutěž samotnou se nesmírně těším. Doufám, že divákům i pilotům nezkomplikuje náročné podmínky ještě déšť. Raději bych absolvoval soutěž na suchém asfaltu, protože by nám to zjednodušilo výběr vhodných pneumatik,“ sdělil Jan Kopecký.
„Soutěž významně ovlivňuje počasí. Z tohoto důvodu je velmi důležitá, ale zároveň i klíčová správná volba pneumatik. Rychlostní zkoušky vedou po horských silnicích ve vysoké nadmořské výšce, ale volba směsi a dezénu pneumatik musí proběhnout s časovým předstihem přibližně dvou hodin v servisní zóně u moře, v nulové nadmořské výšce. Na trati je znatelně více štěrku než loni, proto je velmi důležitá výborná spolupráce s průzkumnou posádkou, která popisuje aktuální stav trati. S Honzou se těšíme na podporu českých fanoušků, kteří byli nepřehlédnutelní již během oficiálního shakedownu,“ doplnil Filip Schovánek.
Czech Rally Team Škoda - Kopecký